ET-netti/keskustelut

Vierailija

Olen lukenut näitä eri aiheita näillä nettisivulla. Täällä on asiallisia tekstejä, joita lukee ihan mielellään, mutta sitten hämmästystä herättää, nämä ihme kirjoittajat, joista ei saa mitään selvää. Tämä olisi niin kiva palsta, vaihtaa ajatuksia ja mielipiteitä toisten kanssa. Miksi se pitää pilata, älyttömillä kirjoituksilla, ja asiattomilla kannanotoilla. Jos ei todella osaa asiallisesti kirjoittaa, voisi vaikka tyytyä lukemaan toisten kirjoituksia. Olen aina pitänyt tästä ET-lehdestä, ja oletin, että lukijat ovat kypsiä, sivystyneitä ihmisiä. Mielipiteensä saa toki kirjoittaa, ja on vain hyvä että, niitä on mahdollisimman paljon erilaisia. Siitä syntyy rakentavaa mukavaa keskustelua, mutta ei saisi lähteä sille linjalle, että aletaan suorastaan vihamielisesti haukkua, jos joku on jostakin asiasta eri mieltä. Näin meillä kaikilla olisi mukava, vaihtaa ajatuksia eri aiheista, eikä kenellekään tulisi agressioita toisia kirjoittajia kohtaan. Toivon teille kaikille, mukavia hetkiä kirjoitusten lomassa.

Sivut

Kommentit (235)

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Sinä Anonyymi,
Itse olen tuota samaa miettinyt pääni puhki. Olen ollut hetken poissa, kun minua niin halveksittiin, olen näet aina ollut nimimerkillä täällä, joten on hyvä kohde purkaa vihaansa.
Olen aina luullut, että näillä sivuilla pystyttäisiin kirjoittamaan korrektisti toisten mielipiteitä kunnioittaen, vaikka oltaisiinkin tyystin eri mieltä. Rakentava kritiikki vie eteenpäin ja antaa uutta näkökulmaa itsekullekin.
Hyvää illan jatkoa toivottelee Aluisa

Vierailija

Olen lueskellut näitä palstoja vasta muutaman päivän ja samansuuntaisia mietteitä on mieleen tullut. Tuumaustauko ennen sanaisen arkun avaamista voisi tehdä hyvää.

Vierailija

Auttaisiko asiaan se että täällä vaadittaisiinkin kypsäikä jotta tänne voisi kirjoitella niin ja kirjautuminen tietysti.
Eikös tulla studio55 sivuilla ole jotain sen suuntaista.

Vierailija

Miten jaksatte vouhottaa? Ongelmanan ydin on siinä ettette halua ymmärtää erilaisuutta. Kaikki ihmiset ei ole kivoja. Se vaan on realiteetti elämässä yleensäkin.

Vierailija

Lainaus:

Miten jaksatte vouhottaa? Ongelmanan ydin on siinä ettette halua ymmärtää erilaisuutta. Kaikki ihmiset ei ole kivoja. Se vaan on realiteetti elämässä yleensäkin.

Kysymys ei ole siitä onko ihminen kiva vai ei. Erilaiset mielipiteet ymmärretään, mistään erilaisuudesta ei ole kyse. Ainoastaan siitä, että kirjoitukset, kannanotot olisivat kohteliaita toisia kohtaan. Esim. ei lähdetä haukkumaan toisia, eikä myös nimittelemään, vaan yritetään saada, rakentava ja asiallinen keskustelu.

Vierailija
aluisa

Hei Sinä Anonyymi,
Itse olen tuota samaa miettinyt pääni puhki. Olen ollut hetken poissa, kun minua niin halveksittiin, olen näet aina ollut nimimerkillä täällä, joten on hyvä kohde purkaa vihaansa.
Olen aina luullut, että näillä sivuilla pystyttäisiin kirjoittamaan korrektisti toisten mielipiteitä kunnioittaen, vaikka oltaisiinkin tyystin eri mieltä. Rakentava kritiikki vie eteenpäin ja antaa uutta näkökulmaa itsekullekin.

Samaa mieltä kanssasi, ikävä kyllä kaikki eivät jostain syystä, halua tätä ymmärtää. On todella mukava kuulla erilaisia mielipiteitä, sehän on rakentavaa, siinä saa itse myös uusia näkökulmia, kun kuulee toisten mielipiteitä. Hyvää jatkoa sinulle Aluisa

Vierailija

Lainaus:

Auttaisiko asiaan se että täällä vaadittaisiinkin kypsäikä jotta tänne voisi kirjoitella niin ja kirjautuminen tietysti.
Eikös tulla studio55 sivuilla ole jotain sen suuntaista.

Minusta idea olisi todella hyvä, ehkä sitten nämä asiattomat kommentoijat jäisi pois.

Vierailija
Tuumaaja

Olen lueskellut näitä palstoja vasta muutaman päivän ja samansuuntaisia mietteitä on mieleen tullut. Tuumaustauko ennen sanaisen arkun avaamista voisi tehdä hyvää.

Näin on, tuumaustauko voisi olla monelle paikallaan, ainakin niille jotka, tieten tahtoen pyrkivät loukkaamaan toisia huonolla käytöksellä. Aina pitäisi muistaa, kun kirjoittaa epäasialliseti, että joku ihminen voi olla vaikeassa elämän tilanteessa, ei pitäisi haukkumalla enää, lyödä lyötyä.

Vierailija

Tuumaaja

Näin on, tuumaustauko voisi olla monelle paikallaan, ainakin niille jotka, tieten tahtoen pyrkivät loukkaamaan toisia huonolla käytöksellä. Aina pitäisi muistaa, kun kirjoittaa epäasialliseti, että joku ihminen voi olla vaikeassa elämän tilanteessa, ei pitäisi haukkumalla enää, lyödä lyötyä.

Samaa mieltä!
Miksi mahtaa Suomi olla kiusantekijöiden maa. Pienestä pitäen mollataan toisia: pihakiusaaminen, koulukiusaaminen, työpaikkakiusaaminen, nettikiusaaminen. Varmaan tulisi parannus, jos jo pienille lapsille tarpeeksi vakavasti tähdennettäisiin kauniin käytöksen tärkeyttä. Lapsen tulisi myös saada aikuiselta tarpeeksi aikaa, huomiota ja arvostusta - näin lapsi oppisi puolestaan arvostamaan muita.
Kouluissa voitaisiin aamuhartaudet ja uskonnonopetus palauttaa entiseen arvoonsa. Muistaakseni oppitunteja oli
omana kouluaikanani paljon nykyistä enemmän. Eikä ainakaan minun tarvinnut koulussa pelätä, ja opettajat saivat äänensä kuuluviin oppitunneilla.

Vierailija

Samaa mieltä edellisten kanssa.
Mutta - se on kummallista, että sivuston ylläpitokin lähtee mukaan ns. vakikirjoittajien rällirinkiin. Minun kriittisiä kannanottojani on poistettu useita, mutta ei niitä, joissa minua ( kelloajalla osoitettu kohdennus) on haukuttu ilkein sanakääntein jopa mielenterveyttäni arvioiden.

Sivut ovat muuttuneet pienen piirin temmellyskentäksi. Ja sitä myöten hyvin hyvin tylsiksi.
Mutta - ei minun elämäni tähän kaadu. Minulla on oikeaakin elämää.

Riemullista elämää kaikille.

Sari Alho
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Anonyymi klo 11.27

Ylläpitäjät poistavat asiattomia viestejä täysin riippumatta kirjoittajasta. Ainoastaan viestin sisältö ratkaisee. Jos jokin viesti on jäänyt ylläpidolta huomaamatta, voit rekisteröityä/kirjautua sisään ja ilmoittaa asiattomasta viestistä klikkaamalla "Asiaton viesti" -linkkiä ko viestissä.

Huomautan vielä, että ylläpito ei tiedä anonyymien viestien lähettäjien henkilöllisyyttä tai muutakaan tietoja, ei siis edes sisään kirjautuneen anonyymin lähettämää viestiä.

Täällä ovat säännöt ja ohjeet:
http://nettiet.fi/keskustelusaannot/art166-NettiET-fi--keskusteluohjeet-...

Sari
verkkotoimittaja

Vierailija
aluisa

Hei Sinä Anonyymi,

Aluisa, olen kanssasi samaa mieltä. Samantapaisia ajatuksia näkyy
olevan monella muullakin, se on mukavaa, ja Tuumaajan tuumaustauko-
ehdotus on hyvinkin kannatettava....

terveiset junttiosastolta :)

Vierailija

Ei kait tämä mikään mielenterveyskuntoilijoiden foorumi ole, että pitää silkkihansikkain kohdella. Kyllä aikuisen terveellä itsetunnolla varustetun ihmisen pitää kyetä erilaisiakin vähemmän miellyttäviä kommentteja kestämään.

Vierailija

No miksi niitä vähemmän miellyttäviä kommentteja sitten pitää laukoa? Jos on erimieltä,niin on.Mielipiteensä jokainen saa toki kertoa,mutta annetaan toisen pitää se oma mielipiteensä-vähättelemättä!

Vierailija

Lainaus:

Ei kait tämä mikään mielenterveyskuntoilijoiden foorumi ole, että pitää silkkihansikkain kohdella. Kyllä aikuisen terveellä itsetunnolla varustetun ihmisen pitää kyetä erilaisiakin vähemmän miellyttäviä kommentteja kestämään.

Ja taas pallo hukassa? Vielä kerran, kysymys, kohteliaasta kirjoitu-keskustelutavasta. Kommentit kyllä kestetään, mutta asiattomuus, onkin jo toinen juttu. Mutta älä huoli, eiköhän tähänkin pulmaan sinullekin ratkaisu löydetä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat