Ystävyyden rinki ympäri Suomen.

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Seku häntä keksin tuollaisen aloituksen, kun on ihmisiä ympäri Suomen jotka täällä lukee ja kirjoittelee. En nyt tarkoita että pitäisi ystäväksi alkaa kenenkään, muuten kuin täällä netissä kirjoitella ja kertoa mitä kuuluu esim. Utsjoelle tai Helsinkiin. Minkälainen sää on ja mitä itsekukin touhuilee näin talven tuiskeessa. Itse asun suurinpiirtein keskivälillä Suomea pituusunnasta katsottuna.
Täällä aurinko ihan vähän kurkkaa, puun latvoihin hieman luo valoaan. Eipä paljoa vielä lämmitä. Muutoin on kirkas sää ja hyvä ulkoilu-ilma. Pakkasta yli kymmenen astetta. Kylmä viima käy aukealla paikalla. Aamusella on jo ulkoiltu ja nyt vähän kirjoittelen ja sitten alan päivän askareisiin, ehkäpä virkkaan keskeneräistä verhokappaakin (ollut keskeneräisenä jo monta vuotta).
Terv. Maanmatkalainen

Sivut

Kommentit (3036)

Vierailija

kevätaurinko:

Hei ,tuohan onkin hyvä oivallus! Minä tulin hiihtämästä ja vähän aurinko pilkisti , ei se lämmitä vielä, muuten vaan tuntuu jo mielessäkin hyvältä,kun valon määrä lisääntyy ja kevättä kohti mennään. Ajattelin pitää liikunnallisen viikonlopun ,huomenissakin hiihdellä. Kahvit join ja kuhaa alan paistamaan, ne käsityötkin pitäs kaivaa pitkästä aikaa esiin! terv. kevätaurinko

Vierailija

Sama täällä Oulun korkeudella. Aurinko paistanut , -10C ja hiihtolatua on kierretty noin tunnin verran. Hyvää loppiaista.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei kaikki edelliset,
Olipa kiva lukea teidän mietteitä.
Täällä itärajalla on -6 tällä hetkellä. Aamusta hieman aurinko näyttäytyi, mutta muuten pilvistä. Onhan päivä pidentynyt jo 24 min, joten kevättä kohti mennään.
Ilta kuluu kirjeen kirjoittamisessa, Saksaan tuttaville yritän vääntää jotain järjellistä ja kiittää saamastani kasetista.
Kaikille oikein mukavaa loppiaista ja vuoden jatkoa!
Terveisin Aluisa

Vierailija

Hei rinkiläiset!
Olettepa olleet liikekannalla, mieluusti tähän kirjoittaisin lähteväni hiihtämään(valaistulle ladulle).
Nyt on kolmen viikon(ainakin, huokaus) este. Mutta, kyllä meidän talosta just hiihtämään joku lähti!
Suksia on voideltu autotallissa ainakin kolme tuntia, kysytty äidiltä jotain luistoon(?) auttavaa hym hym, apuvoimaa....
Itse vein tuhkat pois uunista, tuonne puutarhan poikki havupuiden juurelle....huomioin hangen pinnan. Kuin siinä jutussa, oliko se nyt varis, jonka nokka tarttui, pyrstö tarttui.... Niin minä tolsin hankea pitkin ja arvata saa, paljonko oli tuhkaa jäljellä päästessäni puun juurelle. Saman tien menin autotalliin sanomaan/varoittamaan, jäinen lentokeli on. Näin täällä.
Täällä on maanmatkalaisen karttapaikasta suoraa vasemmalle.
En hanni millään vielä ottaa käyttöön nimimerkkiäni, olen sitten SS.

Vierailija

Olisi kyllä mukavaa tietää vähän "ilmansuuntaakin",eli mistäpäin noin suunnilleen kirjoittelette!
Lähin kaupunki esimerkiksi.

Vierailija

Täällä itäisessä etelä-savossa -7 pakkasta, ehkäpä tänään hyvä ulkoilusää?
Eilen oli samat pakkaset, vaan niin kova viima, jotta ei pitkin pihalla viihtynyt.
Kaunis päivä tulossa, voi aurinkokin näyttäytyä, niin on valoisa taivaanranta.

Vierailija

Hei! Täällä keskellä maata, Jyväskylän lähistöllä on - 8 pakkasta, pilvipoutaa, ei tuule yhtään, lunta 32 cm.
Loput joulun koristeet pitäisi kerätä pois. Ihanaa kun alkaa päivä pidentyä.

XBrinna
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei ja terveiset täältä Kokkolan korkeudelta. Meillä on -5astetta ja harmaa sumuinen taivas.
Joulukoristeet ja kuusikin on vielä esillä ja saavat ollakin tämänviikon loppuunasti.

Vierailija

Heippa. Täällä Etelä-Karjalassa pilvistä ja pakkasta -5 astetta. Ihana oli ulkoilla lapsenlapsen kanssa aamulla. Kuusi poltettiin jo takassa. Loput joulukoristeet otan pois huomenna kun olen yksin. Illalla joku ristipisto ja rentoutuminen. Ihanaa kun valo alkaa hiljalleen voittaa. Ilona

Vierailija

Täällä päin Vaasa vei maakuntaviestin miesten voiton! Oli jännittävää kuunnella radiosta.
Tunnelmaa oli kuin muinoin. SS

Vierailija

Täällä Hämeessä on ollut tänään melkoisen harmaata -10 astetta mutta oikein mukava hiihtokeli tuolla metässä puusukset jalassa ja rakas kaveri aukaisemassa latua.
Oikein oli ihanaa ensimmäinen tämän talven hiihtoreissumme.
Hankikin kantoi mukavasti osittain oli keppeämään tuo ladun teko.
Tänään syötiin perunamuussia paistettua lohta pinaattikastiketta höyrytettyjä herneitä punajuurikuutioita salaattia tomaattia ja kurkkua.
Siinähän sitä olikin apetta kerrakseen ja nyt on masu täynnä :)
Minä istahdin koneelle ja kaveri on sängyssä ruokaperäisillään.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kiva, kun pääsi ulos, kun pakkanen hieman laski. Nyt taas on jo -10, huomenna ei varmaan voi mennä ulos. Hiihtänyt en ole yli kymmeneen vuoteen, kun särjin jalkani, mutta sauvakävelemään pystyn tasaisella maalla. Hyvä niin.
Täällä oli eilen kaupassa paljon venäläisiä turisteja ja tänäänkin ovat kaupat auki heille.
Hyvää loppiaisen jatkoa toivottelee Aluisa

Luojan lapsi
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kymenlaakosta moikka kaikki!
Pakkasta -6 ja aurinko paistoi tänään ihanasti. Kirkon jälkeen olin kävelemässä, sillä leikkauksen takia en taida päästä lähiaikona hiihtämään. Ehdin 20km. hiihtää jo näillä lumilla. Tänään Loppiainen ja huomennako pitäisi joulu riisua pois, katsotaan jos raaskin... :)
Silti kevät ja valon lisääntyminen riemastuttavaa..
terv. tyttö karjalasta

Vierailija

Täällä rouvas immeinen keksi-suomesta. Meillä ollut pakkasta noin - 10 astetta tänään. Kävin mieheni kanssa hiihtämässä testasin uuden hiihtopukuni. Lieneekö syy puvussa ja sen hengittävyydessä vai onko kunto parempi kuin ennen. Tällä kertaa en hikoillut vaikka vasta pari kertaa olen käynyt hiihtämässä viittä kilometriä , eilen ensimmäisen kerran.
Sauvakävelen ainakin joka toinen päivä.

Voiko ihanampaa olla kun antaa suksien viedä ja leppoinen pakkasilma hyväilee kasvoja.
Tosin suksi lipsui ja uskon että siksi nivuset kipeyty, yleensä ei kun pitoa on ollut niin paljon että juuri ja juuri eteenpäin pääsee.

Joulukuusi ja enimmät koristeet vein pois ja ensiviikolla loput. Tänään uruilla soittelin viimeiset joululaulut ja kuuntelin cd-levyltä joululauluja. Eipä muuta kun HYVÄÄ UUTTA VUOTTA kaikille tarinoitsijoille ja palstan avaajalle eritoten.

T. Pike

Vierailija

Vielä jatkan edelliseen. Kieretty on meilläkin paikkakuntia ja viimeiset 25 vuotta täällä asuttu keskisessä suomessa. Koen että on paras paikka täällä, lapset kasvaneet ja ovat tarpeeksi lähellä. On Itä-suomi ja Länsi-suomi tuttuja asuinseutuja.
Venäläisturistit ovat täälläkin maisemissa runsain joukoin. Heitä varten kaupat auki ja kylpyläkin valaistu niin että kymmenen kilometrin päähän valot hohkavat.

T. Pike

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat