vaikea valinta

Vierailija

Lääkkeet  maksaa  18 e ja matka linjurilla 9 e eli 27 e kokonaisuudessa. Rahaa on 25 e ja kymmenen päivää eläkkeeseen.

Ostanko lääkkeet  vaiko ruokaa. Molempia ei saa.

Hyvinvointi suomi.

Sivut

Kommentit (84)

Vierailija

Tuliko lääkkeiden tarve yllättäen vai olisitko voinut ennakoida oston? Suunnitelmallisuutta taloudenpitoon!

Vierailija

Sossun  henkilö  käy kerran kuussa katsomassa vieläkö hengitän.  Tietää eläkkeen mutta vaatii poliisina pankin tiliotteet.  Tutkii laskut  ja  ilomoittaa että nämä he hoitavat joten teille  jää 420 e elämiseen kuukaudeksi.

Kuukauden päästä tulee iso kirjekuori  jossa lmoitetaan että emme maksa näitä.  Joten piti itsen maksaa  ja tuli tuo alkutilanne eteen.  Lisäksi  perintätoimiston karhulaskut, yksi per viikko.

Vierailija

Unohdin mainita että kirjeessä oli neuvo, sopikaa sähköyhtiön kanssa maksut.  Niitä oli jo kolme avoinna.

Vierailija

Mikäli oikein ymmärsin,  niin virkailija  valehteli tai ei osannut hommaansa.  Hankala on pitää tasapainossa toimia kun noin petetään.

Vierailija

Hyvin kuvaavaa tälle nykytouhulle.  Ei ole montaa viikkoa kun oli lehdessä juttu  potilaan jäätyä yksin ilman sähköä.  Nyt on kouvolassa paljastunut samanlainen "hyvinvointipalvelu."  4 viikkoa ilman lämmintä ruokaa, pesuvettä,  valoja. Ihme että potilas kesti.

Vierailija

Sossun "hyvinvointipalvelut"  oli merkattu  teurastamoksi. Aika kuvaavaa toiminnasta. 

Eräillä lääkäripalstoilla näitä asioita setviivät  oikein nimen ja naamakuvan kera. On taas uudistus  samaa kuin koko valtion hyvinvointi.

Vierailija
Vierailija

Lääkkeet  maksaa  18 e ja matka linjurilla 9 e eli 27 e kokonaisuudessa. Rahaa on 25 e ja kymmenen päivää eläkkeeseen.

Ostanko lääkkeet  vaiko ruokaa. Molempia ei saa.

Hyvinvointi suomi.

Minä neuvoisin kääntymään diakonin puoleen. Sinne ne sossustakin jo joskus passittavat, kun sossulla ei-oo. Siltoihin ja pysteihin kyllä rahaa liikenee, sellainen on tärkeysjärjestys meidän kunnassa ainakin.

Jos paikkakunnallasi on soppa- ja/tai leipäjonoja, niin ruokamenot saa minimoitua. Sitten jää rahaa muihin välttämättömiin kuluihin, vaikka eläke olisikin pieni.

Minä näytän alapeukkua neuvolle "suunnitelmallisuutta taloudenpitoon!"  Kaikkea ei pysty ennakoimaan, vaikka kuinka säästäväisesti eläisi.

Vierailija

25 km on matkaa leipäjonoon. Linja-auto  vie aamuulla ja tuo illalla.  En jaksa täyttä päivää  siellä ja linjuri vie kahden päivän  ruokarahat.

On sossulla rahaa, kehitteleevät  hallintohimmeliä joka eurot tarvii.  Valehtelu on normaalia heille.    Vastuuta ei mistään. 

Vierailija
Vierailija

25 km on matkaa leipäjonoon. Linja-auto  vie aamuulla ja tuo illalla.  En jaksa täyttä päivää  siellä ja linjuri vie kahden päivän  ruokarahat.

On sossulla rahaa, kehitteleevät  hallintohimmeliä joka eurot tarvii.  Valehtelu on normaalia heille.    Vastuuta ei mistään. 

Tuo valehtelu on tuttua. Mutta onko asiallista puhua puutaheinää  70v ihmiselle.  Itseasiassa mitä olen toiminnasta kuullut  niin taitaa olla  suojatyöpaikka koko  "hyvin"vointi.  Tuolla puiston penkillä käy hyväjalkaset ikäihmiset  auringoa katsomassa. Hirveä määrä epäkohtia on korviini tullut.

Vierailija

netistä löytyy toimeentulotukilaskuri,voit itse tarkistaa oletko oikeutettu toimeentulotukeen vai et!

lääkkeet saa aina soskusta jos tulot eivät ylitä normilaskelmaa,sosku maksaa vain välttämättömät menot,jos ansionne noin 1000e/kk ei toimeentulotukea saa

tarkka kirjanpito ja kaiken turhan karsinta auttaa varmasti!

tuloni ovat 480e/kk ja puolison eläke 980e/kk hyvin pärjätään kun nuukasti eletään

Vierailija

jos kerrna sosiaalityöntekijä käy 1xkuussa (yleensä eivät tee kotikäyntejä)asiakkaita kun on ja toimeentulotukihakemuksia noin 80 kpl/päivässä,teille on varmasti tehtytoimeentulotuki hakemus ja normilaskelma,jos ette tiedä kysykää?

jokainen kansalainen on itse vastuussa elatuksestaan ja toimeentulotuki on se viimesijainen tukimuoto jos mikään muu ei tavoita,viranhaltijan valehteleminen?oma uskomuksenneko?

itse voitte tarkistaa toimeentulohakemuksenne,netistä löytyy toimeentulotuki laskuri!

sosku maksaa vain välttämättömät menot,ei mitään muuta! ja eläkkeenne suuruus+muut saamanne tuet vaikuttavat asiaan,tietysti!

tarkka kirjanpito menoista ja tuloista ja kaiken turhan karsiminen pois,siinä ohjeet

kannattaa myös tehdä ruoat itse ja leipoa sienestää,marjastaa,kalastaa,pitää kasvi-ja vihannesmaata jms..ja aiha on mahdollisuus tehdä töitä lisäansioita saadakeseen (300e/kk veroton raja)myös nurkista löytyy usein kirppareilla ja netissä (tori.fi ilmainen)myytäväksi sopivia tavaroita:)

kun eläke tulee ensin ostetaan lääkkeet,maksetaan vuokra tai yhtiövastike ,sähkö ja muut pakolliset menot,loppu jää ruokaan

ei ne suuret tulot vaan pienet menot

Vierailija

Kaikki ei pysty täyttämään kaavakkeita, tai edes etsimään pyydettyjä tietoja.  Virkailijoiden valehtelu on totta.  Asia näkyy  kirjallisen palautteesta.

Miten ruuanlaitto.  Ilman sähköä, hellaa, meinasitko että nuotio pihalle. ?

Kaikilla ei ole nettiä. Tai käyttökokemus puuttuu.  Eräät ikäihmiset sairastaa, yllätyitkö.

Marjanpoiminta olisi kivaa, pyörätuoli hankaloittaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat