Sivut

Kommentit (57)

Vierailija

On ilmeistä, että omaihoitaja hoitaa omaista jolla on myös eläke? Tuo 480kk ..on harhaan johtava summa. Ei tuolla kukaan voi tulla toimeen!

Vierailija

Jos jotenkin haluaa elää, niin mihin tuo riittää. Itselle on tulossa eläke ja saan varmaan noin 1000 e käteen, joten ei se mihinkään riitä. Jos ei olisi säästöjä, niin luu jäis kouraan. Kyllä pitäisi olla eläkekatto, koska miksi jotkut saavat mielettömät moninkertaiset eläkket ja jotkut joutuvat kituuttamaan pienillä olemattomilla eläkkeillä.

Vierailija
Vierailija
Keskivertoeläke tuntuu suurelta itse ansaitsen 480ekk puhtaana käteen,olen omaishoitaja

Ei ole totta, sillä eikö Suomessa ole takuueläke? Vähintään jotain alle 800e. Itse saan just sen takuueläkkeen yli, eli alle 800e. Se riittää kun mies saa vähän yli tuhat euroa, eikä ole kovin kalliita harrastuksia, ruoka ostetaan tarjouksesta ja pihistetään. Säästöjä on, mutta niihin ei kosketa ennekuin on pakko, eli jos sairastutaan vakavasti ja sehän se edessä on joskus, niin tai sitten ei.

Elämä on kuitenkin ihan mukavaa, en tarvitse mitään kulutusyhteiskunnan hömpästä itseäni viihdyttääkseni. No, telkkari on tärkeä ja radio. Kävimme jossain teatteri-esityksessä, eka kertaa ja jäi viimeiseksi kerraksi, ei ole meidän juttu. mutta tulipahan kokeiltua. Ilmaisissa lauluhetkissä on kiva käydä ja muissa tapahtumissa, niitähän riittää.

Vakituinen
Seuraa 
Liittynyt12.5.2014

Hirveet on menot meikäläiseen verrattuna, sähköäkin kuluu kaksikertaa enempi kuin meillä.

Luottomenoja ei ole ollenkaan, nehän on aivan turhia, ostaa käteisellä, ja jos ei ole ei osta, tosin verkkokauppasta olen joskus jotain osamaksulla tilannut, muttei se pienessä ostoksessa juuri mitään tee ylimääräistä.

Vierailija

omaishoitajilla ei yleensä ole muita tuloja! puolisolla on eläke 840e/kk ja minun ansiotulo 480e/kk=yhteistulot 1320e/kk kaksi aikuista ja koira/pakko on tulla toimeen

tarja-liisa

Vierailija

Omaishoitaja hoitaa palkkansa edestä omaistaan tai läheistään ja meitä on monenikäisiä itse en ole lähelläkään eläkeikää,korvaus hoitotyöstä 24/7 on 480e/kk ja kolme (3)vapaapäivää kuukaudessa,ei muuta!hoitotyö on sitovaa ja muita töitä tai toimia ei voi ajatellakkaan(vain hetken puoliso pärjää yksin)eläke tai takuueläke????tuskin omaishoitaja koskaan pääsee eläkkeelle(jos ei puoliso menehdy)ja silloin menettää tämänkin ansiomahdollisuutensa

tarja-liisa

Vierailija

tässäpä menopuolta ja sitä mistä tingitään (jos vaikka "malliksi"/tulot siis 1320e/kk/2aikuista+koira

vuokra 460e/kk

sähkö     28e/kk

vesi        18e/kk

------------------------------

506e/kk pakolliset menot+puolison lääkkeet 48e/kk=554e/kk

ruokaan ja muihin menoihin jää 766e/kk riittää hyvin kun polttopuut(lämmitys)saan edukkaasti naapurin metsästä kerätä,sienestys,marjastus,kalastus,ja kasvi-juurikas-ja perunamaa on luotu ja käytössä,kaupasta hankin vain kahvin,sokerin ja mausteet,(maidon haen naapurin navetalta)korvausta vastaan tietysti,samaten omenat ja muut mitä en itse kasvata:)

Huvituksiin tai nautintoaineisiin ei rahaa kulu,eikä kampaaja tai muihin kauneudenhoito menoihin,terveydestämme pidämme toki huolta ja hammas-muut lääkärikulut tottakai,auto on oltava kun julkista liikennettä ei ole(huollan korjaan aina itse)

En koe olevani puutteenalainen tai köyhä,kaikkea on mitä tarvitaan,ja paljon pienemmälläkin on toimeen tultu

omaishoitaja vuosimallia 1956 :)

Vierailija

Kovasti kuluttavat nämä kaupungin sinkkusisaret,huh! ja tuo 1400e/kk tuntuu suurelta,meillä ansaitaan noin 1300e/kk kaksi aikuista ja menot muodostuvat vuokrasta 500e/kk sähköstä 38e/kk vesi 40e/kk ja vakuutukset (pakolliset 40e)yht.618e/kk ruokaan noin 180e/kk

huvituksiin tai harrastuksiin puhdas 0e ja säästövinkit

leivon ja valmistan kaiken ruoan itse,viljelen,kalastan,marjastan,sienestän jms..kaupasta vain välttämättöiin,vaatteet ommellaan itse tai tuunataan kirpparilöydöistä,kauppakyydit kimppakyytinä 1xkk säästöä tuokin,kampaamo kotona itse leikataan,värjätään,permanentataan yms.hiukset,isot säästöt syntyy (12kuukaudessa(2h)noin 1000e,kun tekee itse)

auton näpsäkkä emäntä huoltaa itse ja renkaat oppii vaihtamaan varmasti säästö vuodessa noin 760e

sähköä,vettä,ruokamenoissa,ja ihan kaikessa voi säästää,vakuutukset minimiin ja turhat lehdet pois,meikkejä tai muuta hömppää ei tarvita,ja itse voi valmistaa shamppoot,saippuat+pesuaineet (ohjeet netissä)

"taitava emäntä talot säästää-huono ne hetkessä tärvää"vanha suomalinen sananlasku

"helppo se on isolla rahalla ellää,siinä se taito mitatahan kun markalla koko kylän ruokkii"vanha suomalainen sananlasku

ja lopuksi viimevuonna säästimme 2161e(matkakassaan)

ei ne isot tulot vaan ne pienet menot:)

Vierailija

Edelliset kertoivat omaishoitajan palkoistaan, en siitä tiedä mitään, kun en ole sellainen, mutta aloitus oli eläkkeistä ja siksi varmaan moni käsitti asian väärin. Täällä ketjussa puhutaan eläkkeiden suuruudesta. Jännä juttu että ET-lehti on noin suppean kuvan antanut ihmisten eläkkeistä, kolme naista, hyvätuloisista töistä jäänyt eläkkeelle. Miksei ole kirjoitettu meistä jotka saamme alla ja pikkusen yli tuhat euroa, sillä luulenpa että meitä on huomattavasti enemmän. Ei jokaisella eläkeläisellä ole omaa asuntoa ja autoa kun jäävät eläkkeelle, esim. jos on ollut usea lapsi ja yksinhuoltajana tai puoliso työttömänä usein.

Olis kiva kuvien kera tehdä juttu pien-eläkkeen saajista!

Vierailija

Vierailija klo 17.18, olen samaa mieltä. Ei pitäisi olla vaikeata löytää täältä muualta Suomesta pieneläkkeen saajat. Jos verotiedoista ei aukea, kysyisivät vaikka seurakunnasta. Jokaisessa seurakunnassakin kohdataan näitä pienten eläkkeiden saajia.

Vierailija

Niinpä niin.... kovasti kuluttavat... 19.7.2014 klo 16:10 ......

Entäpä kun ei pysty eikä pääse marjametsään, sienimetsään, itse kalastamaan, viljelyksiä pitämään??? Ei pysty leipomaan yms. Ne on silloin ostossa kaikki! Kovasti kuluttavat, niin niin... hinnat on kovat!

Ei ole omaa perämettää mistä puita saisi lämmitykseen... puut on kaikki ostettava jne jne....

Että kovalla kulutuksella on monta puolta, ei vain se yksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat