Rakkaus - Kuolema

Vierailija

Mitä tapahtuu kun ajallinen elämä loppuu, oletteko ajatelleet ?

Minä uskon että se jatkuu toisessa olomuodossa ikuisesti.

Vapahtaja lupasi että Johanneksen evankeliumin 3 luvussa jakeissa 16-17 ettei yksikään joka uskoo häneen ikinä kuole vaan saa iankaikkisen elämän.

Olen toiminut saattohoidon vastaavana yli 10 vuotta ja nähnyt miten elämä sammuu.

Mutta en usko että se lopullisesti sammuu vaan että saa elää ikuisesti Jumalan luona, tosin kyllähän Jeesus puhuu myös siitä toisesta, ikävämmästä paikasta.

Mutta ajattelin laittaa tälläisen aloituksen pohdittavaksi ja miten koette ja mikä on elämänne filosofia ja tarkoitus, oletteko löytäneet sen ?

Kaikkivaltiaan Jumalan siunausta elämäänne.

Sivut

Kommentit (83)

Vierailija

"ettei yksikään joka uskoo häneen ikinä kuole vaan saa iankaikkisen elämän"

Tuo usko on vain usko jolle ei ole mitään todellisuuspohjaa. Että sekö meidät ihmiset arvottaisi uskommeko tuohon raamatun kohtaan, vai emme? Tapahtuisi pahanlaatuinen eriarvoisuus!

Ei ole mitenkään mahdollista, että ihmisiä erotellaan sen mukaan mihin uskomme! Sanoohan Raamattu, että ihminen on Jumalan kuva! Emme kertakaikkiaan voi olla eriarvoisia, ei varsinkaan Jumalan edessä. Vaikka emme uskoisikaan tuohon ylläolevaan lauseeseen tai Jeesukseen Kristukseen.

Mikähän mahtaa olla tarkoitus iankaikkisella elämällä? Onko se kirjoitettu Raamattuun niitä varten jotka pelkäävät kuolemaa, niin minä ajattelen?

Vierailija

No eikös tuolla "Jumalan etsintä"-palstalla tätä asiaa jo mietitä hartaasti, mutta juuri siitä näkökulmasta, että Jumala on totta. Mutta niin, mitenkäs muut tätä asiaa pohtivat, ne ateistit...?

Vierailija
Vierailija

No eikös tuolla "Jumalan etsintä"-palstalla tätä asiaa jo mietitä hartaasti, mutta juuri siitä näkökulmasta, että Jumala on totta. Mutta niin, mitenkäs muut tätä asiaa pohtivat, ne ateistit...?

Anteeksi nyt vaan, mutta Jumalan etsinnässä Jumalaan ja kuoleman jälkeiseen elämään uskovia on vain vähän ja nimenomaan kaikkea uskon sekä Jumalan mollausta on enemmän. Kun näin tämän otsikon ja avatun ketjun, tiesin että tämä aihe ei toimi täällä.

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Pöhkö!!

Kuka on mielestäsi pöhkö?

Vierailija
Vierailija

Siis olisiko "elämän etsintä kuoleman jälkeen" se järkevin otsikko?

Älä kanna huolta, otsikko on jo keksitty. Mitä mieltä itse henk.kohtaisesti olet, onko kuoleman jälkeen mitään elämää vai päättyykö kaikki kuolemaan ?

Minä uskon että jossain muodossa elämä jatkuu, mutta en tiedä miten sen tuntee itse, jos elää vaikka henkenä ?

Vierailija

Kuolemaa pelkäävät varmaankin luulevat ja kuvittelevat, että se "iankaikkinen elämä" on tällaista samanlaista elämää kuin nytkin, mutta vaan "ikuisesti".

Niinhän eräätkin "marttyyrit" eräässä uskonnossa luulevat pääsevänsä paratiisiin kymmenen neitsyen seuraan, kunhan suorittavat täällä tuhotyönsä ja iskunsa, ja kuolevat itse siinä sitten "marttyyreina".

Tuolla jo joku sanoi tyhjentävästi, että ihminen syntyy, elää, ja sitten kuolee.

Siinä kaikki. Olen sama mieltä.

Vierailija

Ei kai se että uskoo Jumalaan, tee ihmisestä aivotonta, kuten toisinajattelijat tuntuvat luulevan. Niinkö meinaat että uskovat pakkaavat matkalaukun lähtöhetkeä oottamaan että on sitten vaihtovaatteet taivaan paratiisissa?

Missään, ei raamatussakaan, esitetä asiaa niin että elämä on tällaista samanlaista kuoleman jälkeen. Saapiko kysyä onko tänne kirjoittavat olleet koulussa uskonnon tunneilla tai käyneet rippikoulua tai missään elämän vaiheessa sattumalta kuulleet raamatun sanaa ?

Mihin perustuu uskonne että mitään Jumalaa tai Jeesusta ei ole, eikä ole ollut ?

Vierailija

Kun olin nuori ja kokematon edes ajattelemaan, että olisi jotakin suurempaa kuin ihmisten maailma, minuun syttyi halu keskustella kavereiden kanssa, että mitä olisi kuoleman jälkeen. Koska jossakin vaiheessa aikuiseksi kasvua uskoin, että Jumala on, jossakin. Uskoin myös, että sielumme sisäinen henki on se joka jää eläväksi ja että se vaeltaa uusiin syntyviin ihmisalkuihin. Muista ajatelleeni, että ei kai sillä Jumalalla voi olla niitä hekiä jokaiselle erilaista, erityistä. Vaan, että eläväksi tekevä henki siirtyilee syntyviin ihmisiin. Usko tämäkin eli selun vaellus.

Vierailija

Islamin usko on mitä on.

Mutta kärsimys koskettaa ja joskus kun joutuu näkemään lasten syöpäsairautta tai muuta vakavaa tai liikenneonnettomuuksia joissa kuolee silmänräpäyksessä niin kyllä laittaa miettimään missä on loppujen lopuksi järkeä ja missä ei.

Vierailija

Aloituksessa vissiin tarkoitettiin kristinuskoa.

Suomihan on nimikristitty maa mutta kuinka moni puhuu vaoautuneesti esim. Jeesuksesta?

Itse uskon raamattun ilmoitukseen.

Vierailija
Vierailija

Mihin perustuu uskonne että mitään Jumalaa tai Jeesusta ei ole, eikä ole ollut ?

Ei se mitään uskoa ole, se on nimenomaan uskon puutetta. Ateisti ajattelee, että jumalan olemassaolon puolesta ei ole mitään näyttöä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat