Häpeätkö puolisoasi ?

Vierailija

Kyllä. Puolisoni on rento pukeutuja. Aina tuulipuku päällä. Erikoistilanteisiin hän saattaaa laittaa kymmenen vuotta vanhat farkut ja kohta retroa olevan nahkatakkinsa. Tupsupipo kruunaa kokonaisuuden. No rumat ne vaatteilla koreilee.

Sivut

Kommentit (87)

Vierailija

Miksi pitäisi hävetä. Itsehän jokainen on puolison itselleen valinnut, eli omasta mielestään parhaan niistä jotka ovat olleet tarjolla. Pukeutumisasioissa voi johdatella puolisoaan siihen suuntaan mikä omasta mielestä on milloinkin sopiva pukeutumistyyli. Puolison käytös taas on otettaessa miellyttänyt, mikäs sen olisi siitä epämiellyttävämmäksi muuttanut? Eikös se ole niin, että vakka kantensa valitsee. Jos ulkopuoliset, naapurit ja kylänmiehet, ja ennen kaikkea armaat sukulaiset ovat toista mieltä, se on heidän päänsärkynsä.

Vierailija

Jos sydämesi valittua häpeät, sehän toisin sanoen tarkoittaa sitä, että arvostelet omaa valitaasi. Mikä oli se asia johon hänessä ihastuit, koska meillä taitaa olla aika vähän sellaisia pareja jotka ovat vastentahtoisesti toisensa puolisoiksi ryhtyneet.
Itse olen valintaani tyytyväinen, olen ollut jo 44 vuotta:)

.

Vierailija

Asiat saattavat kyllä muuttua vuosikymmenten kuluessa. Aikanaan ulkonäöstään
ja pukeutumisestaan huolehtinut nuori mies voi vanhempana olla juuri tuollainen
aloittajan kuvailema "tuulipukumies" ja vielä lisäksi niin jääräpäinen, että puolison
johdattelut pukeutumisasioissa kaikuvat kuuroille korville.

Esim. joihinkin tavallaan juhlatilaisuuksiin; konsertteihin, teatteriin, rippijuhliin
tai vastaaviin saattaa joku tulla vanhoissa kuluneissa farkuissa ja villapaidassa.
Vaimot kauniisti ja asianmukaisesti pukeutuneena. Kyllä varmaan hävettää!

Vierailija

Puolisossa voi ilmetä piirteitä ajan kanssa mitä ei silloin onnen huumassa edes halua kokea epämiellyttäväksi.
Se on mielestäni luonnollista, tekopyhyyttä tommoset mielipiteet mitä edellä tyyliin kun on kerran puolison huolinut.
Minun miehessä ärsyttää hänen ainainen virkayskä, se tavaramerkki jonka perusteella tunnistan mieheni esim. kaupoissa liikkuessa. Ainainen rasvan haju ihosta vaikka peseytyy, samoin hengen haju vaikka hampaita pesee.
Silti läpi kuultaa se jokin mikä aikanaan hänessä viehätti.
Terv. Nim. Sopisin homekoiraksikin

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Jos minun pieni lapseni on huonosti pukeutunut, voin tuntea häpeää, koska hänen pukeutumisensa on minun vastuullani. Mutta aikuinen ihminen vastaa itse pukeutumisestaan ( ainakin pitäisi). Miksi häpeäisin toisen ihmisen valintoja? Omaa pukeutumistaan voi kyllä hävetä. Vaikka en ole varma, kannattaako.

Jos itse on täydellinen, ärsyttää tietysti elää meidän epätäydellisten kanssa.

Vierailija

Minun mieheni alkoholisoitui myöhemmin avioiduttuamme. Kiltti luonne, kaverit vei mukanaan.

Hävetti kun juoppo tuli bussiin ja pikku lapseni sanoi ääneen: täällä haisee isille.

Myöhemmin tuli alkoholin myötä väkivalta, jolloin liittomme loppui.
Nyt hävettää vain hänen lyhytjännitteinen käytöksensä. Äkkipikaisuus ja pieni ilkeys sen myötä.
Onneksi emme asu saman katon alla.

Pitkäaikaisen viinan käytön vaikutusta, joka turmelee myös välejä lapseensa. Onneksi hän nyt on edes raitis.

Vierailija

Lainaus:

Kyllä. Puolisoni on rento pukeutuja. Aina tuulipuku päällä. Erikoistilanteisiin hän saattaaa laittaa kymmenen vuotta vanhat farkut ja kohta retroa olevan nahkatakkinsa. Tupsupipo kruunaa kokonaisuuden. No rumat ne vaatteilla koreilee.

Vuo luoja mikä aihe keskustelulle. Voiko omaa rakasta oikeasti mitenkään hävetä? Ei ole rakkaudesta avioliitto kuullutkaan jos sellaista tarvitsee edes miettiä.

Vierailija

Kyllä puolisoa voi hävetä,tottakai.Kännissä perhe juhlissa on juuri se kohta,jossa soisi puolison olevan niin pikällä kun pippuri kasvaa.Etenkin,jos on ainut känninen.Myös ilkeilevä puhe muita kohtaan,on se kohta,jossa häpeää puskee.Kokenut on monen monta kertaa...

Vierailija

Lainaus:

Kyllä puolisoa voi hävetä,tottakai.Kännissä perhe juhlissa on juuri se kohta,jossa soisi puolison olevan niin pikällä kun pippuri kasvaa.Etenkin,jos on ainut känninen.Myös ilkeilevä puhe muita kohtaan,on se kohta,jossa häpeää puskee.Kokenut on monen monta kertaa...

No mistä syystä mies on kännissä perhejuhlassa? Kannattaa selvittää tuo syy niin sitten on huomattavasti helpompi ehkäistä tämä hävettävä ongelma.

Vierailija

Minä en puolisoni räteistä välitä pätkääkään. Mutta kun nuori urheileva ja kunnianhimoinen, elämänhaluinen ihana mies muuttuu työelämän puristuksessa ahdistuneeksi juopoksi, joka ei ota mitään apua puolisoltaan, alkaa kypsyminen. Lapset eivät häpeä, koska säälivät minua ja osaavat terveesti ottaa etäisyyttä ja pysyvät poissa. Minä yritän pitää yhteyksiä ystäviin, huolehtia ukkonikin ulkonäöstä. Hän jopa pyytää anteeksi, mutta keskittyy omiin huoliinsa ja viskipulloon. Omat ystäväni haluaisivat yhteisiä tapaamisia. Minä en enää jaksa nöyrtyä ikuiseen sekoiluun. Häpeän kultaista puolisoani, vaikka syvästi säälin häntä ja ymmärrän syyt. titti

Vierailija

Eiköhän tuossa ole tapahtunut jotain muutakin. Ja jos työ ahdistaa niin paljon että elämä menee sen takia pilalle niin irtihän siitä on lähdettävä heti. Miksi auttanut miestäsi heti kun tämän asian huomasit?

Vierailija

Lainaus:

Eiköhän tuossa ole tapahtunut jotain muutakin. Ja jos työ ahdistaa niin paljon että elämä menee sen takia pilalle niin irtihän siitä on lähdettävä heti. Miksi auttanut miestäsi heti kun tämän asian huomasit?

Emme ole kaikkivaltiaita, eikä kaikkia ihmisiä pysty puoliso auttamaan, ei varsinkaan sellaista joka ei apua halua eikä myönnä sitä tarvitsevansa, eikä puhu asioistaan. Olemme kaikki vajavaisia, emme pysty ihmeisiin. Jokainen on kuitenkin vastuussa vain omasta olemuksestaan ja käytöksestään. Kyllä joskus hävettää sen puolisonkin puolesta.

Vierailija

Lainaus:

Puoliso = mies?

Saattaa se reppana, hävettävä puoliso olla nainenkin.
Miehen on vielä vaikeampi puuttua puolisonsa käytökseen ja pukeutumiseen. Ei aina sanavarastokaan riitä, naisenpuolella verbaalinen ilmaisutaito kun on kehittyneempi. Pitää vain ajatella että olkoon, en välitä.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Emme ole kaikkivaltiaita, eikä kaikkia ihmisiä pysty puoliso auttamaan, ei varsinkaan sellaista joka ei apua halua eikä myönnä sitä tarvitsevansa, eikä puhu asioistaan. Olemme kaikki vajavaisia, emme pysty ihmeisiin. Jokainen on kuitenkin vastuussa vain omasta olemuksestaan ja käytöksestään. Kyllä joskus hävettää sen puolisonkin puolesta.

Tottakai pystyy auttamaan. Olisit voinut keskustella asiasta ja kertoa miehellesi että työ tai raha ei ole tärkein asia elämässä. Kehottanut häntä pitämään taukoa, joko vuorotteluvapaata tai sitten yksinkertaisesti irtisanoutumaan ja etsimään sellaista työtä joka ei hänen elämäänsä stressaa piloille.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat