Kommentit (6)

Vierailija

Minä yritin myydä jokin aika sitten Ulla Procopen suunniittelemia mokkakuppeja, ykkösluokkaa. Pyysin 40 euroa niistä yhteensä eikä yhtään kiinnostunut ostajaa. Katsoin sitten Astiataivaan hinnastoa ja yhden kupin hinta tasseineen olikin siellä 45 euroa. Eli suunnilleen 250 euroa olusi hintapyyntö. Olipa hyvä, ettei ostajaa löytynyt!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä yritin myydä jokin aika sitten Ulla Procopen suunniittelemia mokkakuppeja, ykkösluokkaa. Pyysin 40 euroa niistä yhteensä eikä yhtään kiinnostunut ostajaa. Katsoin sitten Astiataivaan hinnastoa ja yhden kupin hinta tasseineen olikin siellä 45 euroa. Eli suunnilleen 250 euroa olusi hintapyyntö. Olipa hyvä, ettei ostajaa löytynyt!

Perin muutamia vuosia sitten paljon Arabian astioita, joita sitten yritin myydä. Ensin kiertelin antiikkimessuilla ja selasin nettisivustoja mm. Astiastaivasta. Valitettava tosiasia on, että hinnat olivat/ovat niissä yläkanttiin. Ainakaan minä en edes alennetuilla hinnoilla päässyt laatutavarasta eroon, en kirpputoreilla enkä netin kautta myydessä. Niin että, missähän ne kalliilla hinnalla ostavat luuraavat?

Pohjaleima

Leimoihin liittyen, monissa Arabian vanhemmissa sarjoissa leimat on tehty kylmäleimaamalla lasitteen päälle, tällaiset leimat kuluvat käytössä pois. Esim. Ruska ja Kilta-sarjaa löytyy paljon leimoitta, mikä ei tietenkään poista sitä etteikö kyseessä olisi aito Arabia.

Pidot pienenee

Minulla on perintönä virheetön 18 hengen ruoka-astiasto, Arabian Elite. Kaksi hopearaitaa, yksi ohut punainen reunassa.  Savupiippuleima.

Matalia lautasia kolmea eri kokoa, lisäksi syvät lautaset, 3 erikokoista soikeaa tarjoiluvatia, 2 isoa pyöreää tarjoiluvatia, 1 soikea syvä tarjoiluastia, 2 pienempää soikeaa , 2 erikokoista kannellista "soppakulhoa", 2 kastikeastiaa. 

Olen katsellut hintoja, vaikka en ole aikeissa myydäkään.  Olen huomannut että kokonaisia suuria astiastoja on vaikea myydä. Tämän tietysti voisi jakaa kahteen, jopa kolmeen  osaan, kun tarjoiluastioita on paljon.  - Tämä ratkaisu varmaan  tulee meidän kohdallamme, kun on kolme lasta. Jos he niin haluavat. Päättäkööt itse aikanaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat