Kommentit (13)

Veera

Minä en oikein arvosta tupakoitsijoita. Pidän heitä välinpitämättöminä omasta ja kanssaihmisten terveydestä.

Vierailija

Minusta tälläisillä asioilla on turha lisää syyllistää. Kyllä jokainen tietää asiat jo kokee jo syyllisyyttä.Tupakka mulle ainoa pahe ja pieni henkireikä. Pitää muistaa ettei kukaan oo täydellinen .

Vierailija

Tulin juuri ulkoa kuppilan ohi, siinä terassin pielessä kovassa tuulessa kohta mummoikäinen kurttuinen harmaa ja ryppyinen nainen  veti tupakkaa kuin hengenhädässä. Niin säälittävän ja epämiellyttävää katsoa, mutta aina ei voi katsoa ohi. "Pitää muistaa ettei kukaan oo täydellinen". Ei ole eikä tarvitse, mutta pysyy lopettamaan jos todella haluaa. Olen onnellinen että kummatkin aikuiset lapset lopettivat. Se vaatii itsekuria ja tai vakavan sairauden, joten silloin on pakko lopettaa. kun se vakava sairaus eli syöpä iskee, se ei ole mikään pikkujuttu, vaan vuosien taistelu. Jotkut paranee, jotkut ei.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Vierailija kirjoitti:
Minusta tälläisillä asioilla on turha lisää syyllistää. Kyllä jokainen tietää asiat jo kokee jo syyllisyyttä.Tupakka mulle ainoa pahe ja pieni henkireikä. Pitää muistaa ettei kukaan oo täydellinen .

Samaa mieltä, turha syyllistää. Tässä taas yksi höpö höpö tutkimus, mihinkähän tuokin tutkimus perustuu. Itse poltin silloin kun lapsenlapset olivat pieniä eikä kumpikaan ole sortunut  tupakoimaan. Päinvastoin pienestä pitäen nuo nassikat saarnasivat minulle tupakoinnin vaaroista. Suurin vaara lienee kaveripiirissä, jos kaverit tupakoivat ei nuori halua eroittua joukosta vaan menee virran mukana.

Tupakoitsijoita en voi tuomita enkä katsoa alaspäin koska tiedän miten vahva nikotiiniriippuvaisuus on ja miten vaikeata siitä on irrottautua. Sillä joka ei ole koskaan vakituisesti tupakoinut ei ole hajuakaan asiasta. 

Vierailija

Niin se elämä tahtoo mennä, että paheiden luku pysyy vakiona. Jos ei tupakoi, alkoholisoidu, tai ole ylensyöjä, sitten on jotain muuta johon on jäänyt kiinni.

Vierailija

Jokainen näkee asiat omalla tavalla sen huomaa tästäkin keskustelusta.

Jokaisella on paheita usein pahempiakin kuin tupakka. Syyllistäminen on ihan turhaa.

Eikä kaikki pääse noin vaan irti sitä ei ymmärrä sellainen joka ei oo koskaan polttanut. Eikä kaikki sairaudet johdu pelkästään tupakasta . Koskaan ei tiedä mitä elämässä tapahtuu vaikka yrittäis elää kuinka täydellisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jokainen näkee asiat omalla tavalla sen huomaa tästäkin keskustelusta.

Jokaisella on paheita usein pahempiakin kuin tupakka. Syyllistäminen on ihan turhaa.

Eikä kaikki pääse noin vaan irti sitä ei ymmärrä sellainen joka ei oo koskaan polttanut. Eikä kaikki sairaudet johdu pelkästään tupakasta . Koskaan ei tiedä mitä elämässä tapahtuu vaikka yrittäis elää kuinka täydellisesti.

Turha puolustella, tupakka on myrkky ja sillä saletti, sen jokainen tietää.

Olen turhamainen, niin turhamainen, että varjelen jopa ulkonäköäni, ihoani koko fysiikkaa hoitamalla itseäni, niin sisältä kuin päältä. Eikä kukaan vielä ole uskonut oikeaa ikääni, kaikki ovat sanoneet ainakin 20. vuotta nuoremmaksi, fysiikkani on testattu ja olen siinä 15. vuotta nuorempi kuin ikäiseni. On kannattanut terveet elämäntavat.

Vierailija

Olen Mökin muorin kanssa samaa mieltä asiasta,kaveri ja kaveripiiri on se juttu jos nuoret polttaa.Ei ne mummojen ja vaarien tupakanpolttoa ala matkia,sitä en usko. Minun lapsenlapset on vielä pieniä,en ole heidän elinaikanaan polttanut,mutta sitä ennen kyllä.Luulin aina että en koskaan pääsisi irti tupakasta,no sitten sairastuin,ja sain diaknoosin ja lääkärin mielestä piti lopettaa,ja lääkkeenkin sain.Olin itse samaa mieltä ja se sairastuminen oli se juttu että lopetin. Myöhemmin se sairausdiaknoosi kumottiin mutta tupakoimaan en ole enää alkanut.Harmittaa hieman kun en aikaisemmin lopettanut.

Vierailija

Ei tarvitse mitään erityistä kenenkään syyllistämistä! Esimerkki vaikuttaa. Yksinkertaista mutta totta. Näin se vaan menee tämäkin homma. Lapsi ottaa esimerkkiä rakkaista ihmisistään, monissa muissakin asioissa.

Vierailija

Kyllä tälläiset tutkimukset tuntuu syyllistämiseltä. Kaikki tekee elämässä virheitä eikä kukaan haluaisi että lapset tekee samat virheet. On niin paljon muitakin asioita kuin tupakka joita ei nuorena ajattele.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä tälläiset tutkimukset tuntuu syyllistämiseltä. Kaikki tekee elämässä virheitä eikä kukaan haluaisi että lapset tekee samat virheet. On niin paljon muitakin asioita kuin tupakka joita ei nuorena ajattele.

Samaa mieltä olen. kyllä. ne ottaa esimerkin muualta kuin meistä isovanhemmista.

w

hei kun täällä nyt puhutaan tupakoinnista, niin haluisin kysyy, että miten sähkötupakat on auttanut lopettamaan? onko ne kaikki osien vaihdot ja nesteiden laitot hirveen hankalaa hommaa? oon koittanu kaikkii mahollisii nikotiinituotteita, mut mikään ei auta! katoin ite netistä näitä: www.paulsaar.com tai www.siu.fi ?

T: todella halukas lopettamaan!

Vierailija

Itse en   polttanut tupakkaa, vaikka kaksi lastani polttivatkin Kumpikin on nyt loettanut tupakoinnin oli sellaista nuoruuden kokeilua Mieheni täyttää 65 ja on polttanut jotain ehkä 18 v asti  Oli kahdenvuoden tako keuhkokuume ja sepelvltimotauti ja keuhkoahtauma  Kaksi lapsistmme ei ole polttanut ikinä  Ei voi ihan noin karkeasti vetää rajaa, että lapset ja lasenlapset  matkisivat Aina voi keskustella kertoa haitoista ja siitä miten vaikeaa on lopttaa vaikka kuinka haluaisi Sen ratkaisevan päätöksen tekee kuitenkin nuori itse

Liian useat nuoret juovat, vaikka vanhemmat ovat raittitai  Vaan kyllä  päinvastoinkin on  Entäpä huumeet nyt vaikka minkälaistatarjolla Olen 60 v ja minulla  ja kavereillani  ei koskaan ollut huumeita, maalla asuttiin, vaikka kyllähän mekin lavatansseissa käytiin ja joskus vähän   juotiikin

Sodanaikaan rintamalla kai annettin sotilaille, jotain piristeitä lääkkettä vai huumeitako ja kai rauhottavaakin  Eipä tullut isältä kysyttyä Nuuskaakin käytettin ennen olikohan  välillä vähemmällä ? Nyt kuitenkin muodissa

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat