Kommentit (4)

Vierailija

Täpötäydessä linja-autossa on yhtä tuskaa istua jos viereen istuu henkilö, joka on ruiskuttanut itsensä yltympäriinsä haju- tai partavedellä.  Aiheuttavat pahoinvointia, aivastelua , nenän ja silmien vuotamista.  Deodorantit ovat myös turhia. Jos ihminen pesee itsensä aamuin ja illoin sekä hikoiluttavan työnteon jälkeen, ihminen ei haise.

Vierailija

K-kaupan kassajonossa on kesäaikaan kuvottavaa jonottaa, kun vähäpukeiset ihmiset tuoksuvat kuka millekin. Aamusuihkut olisivat olleet tarpeen monelle ja paidan vaihtaminen myös. Aamukrapulaa on vaike piilottaa, mutta sen voisi hoitaa pois ennen kauppareissua. Eikä tää ole K-kaupan vika, mutta satun hakemaan aamusämpyläni juuri sieltä.

ätshii

Kyllä oli hyvä lukea ,mulla jää niin paljon asioita joita ei hajusteiden käyttäjien voi mennä.Teatteriin nyt alan mennä vaadin että paikka että voin katsoa ilman joutumista pois lähteä.Kyllä tämän päiväjä vois ilmoituksessa mainita että hajuton esitys.Meitä on paljon.

MCS-nainen

Minun oireeni on siitä rajummasta päästä eli minulla on MCS (monikemikaaliherkkyys), jota kutsuisin monioireisuuden vuoksi monikemikaalioireyhtymäksi. Voimakkaista hajusteista myös toisen ihmisen yllä saan voimakkaan astmaattistyyppisen yskän kohtauksen limakalvojen ärsytyksen yms sellaisten oireiden lisäksi. Mutta myös miedot hajusteet ja kemikaalit, sekä pakokaasut, tupakan savu yms aiheuttaa lievempää limakalvojen oireilua. Oireilu ei pääty kuitenkaan altistustilanteeseen vaan jälkioireet ovat ne joiden vuoksi mieluummin vältän altistumisia. Jälkioireet ovat lihas- ja nivelkipuja, päänsärkyä/migreeniä, uupumusta yms. Jotka jo lamaa toimintakykyä. Enkä kykene käyttämään näin julkisia kulkuneuvoja ollenkaan tai muutenkaan asioimaan julkisessa paikassa ilman että olen monta päivää kipeä sen jälkeen. Jopa lääkärissä käynti ei onnistu ilman oireilua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat