Kommentit (3)

Vierailija

Suositus on kaksi hedelmää sellaiselle henkilölle joka pitää sokeriarvot kurissa ruualla.

Eli sillä mitä suuhunsa laittaa. 

Vierailija

Hiilihydraattirajoituksella elimistön insuliinin aineenvaihdunta normalisoituu itsestään, eikä mitään lääkkeitä tarvita.

VHH (vähähiilihydraattinen ruokavalio, jota myös karppaukseksi kutsutaan) on yli 200 vuotta vanha ruokavalio (karppauksen historia alkaa alkaa 1800-luvun puolivälistä ja ensimmäinen julkaistu kirja aiheesta on vuodelta 1864), jolla saa verensokerin hallintaan, ihminen laihtuu, pysyy hoikkana ja energisenä sekä  pääsee eroon elitapasairauksien oireiden hoitoon käytetyistä "turhista" lääkkeistä (kolesteroli, masennus, verenpaine, närästys, nesteenpoisto, II-tyypin diabeteslääkkeet jne...). 

Media ja virallinen taho sekä heidän edustajansa (mm. viralliset ravitsemusterapeutit) virheellisesti väittävät, että VHH olisi rasva- ja/tai proteiinidieetti, jossa syödään elimistön tarpeisiin nähden liikaa rasvaa ja/tai proteiinia, vaikka näin ei ole.

Miksi?

Mistä näitä "asiantuntijoita" riittää?

Ihmiset pudottavat painoa ja voivat paremmin - mutta virallisten asiantuntijoiden mukaan se on väärin, kun lautaselta puuttuu vilja ja lasista maito. 

Ravitsemustieteen dosenttien sekä professorien ja muiden virallista linjaa edustavien asiantuntijoiden (VIRALLISET RAVITSEMUSTERAPEUTIT) mielestä suomalaisten tulisi syödä suolatonta, rasvatonta ja runsaasti täysjyväviljaa sisältävää ruokaa runsaalla prosessoiduilla kasvirasvoilla (margariinit, levitteet, kasvirasvakermat jne...) höystettynä ja rasvatonta maitoa päälle. Nämä ovat henkilöitä, jotka sanovat, mitä heidän on käsketty sanoa. Nämä virallista linjaa edustavat "asiantuntijat" kertovat virheellistä tietoa mm. rasvoista, lihasta, maidosta ja viljoista.

Joko ravitsemustieteen koulutuksessa on vikaa tai sitten alalle hakeutuu Suomen pohjamuta, ne jotka eivät minnekään muualle pääse opiskelemaan, he menevät lukemaan ravitsemustiedettä. 

VHH:ssa syödään ihan virallisen suosituksen mukaan rasvoja ja proteiinia, joka keskivertonaisella on lähes 100 grammaa rasvoja ja proteiinia päivässä. Kasviksia, vihanneksia, juureksia, hedelmiä, papuja, linssejä, herneitä ja marjoja syödään 500-1000 grammaa päivässä. Ruokavaliosta jätetään pois paljon hiilihydraattia ja/tai tärkkelystä sisältävät elintarvikkeet eli sokerit, viljat, riisit ja peruna.

Näinollen verensokeri pysyy vakaana. Herkkujakin voi syödä kerran pari viikossa, painon siitä yhtään mihinkään heilahtamatta. Joten elämä on ruokavalion suhteen todella nautinnollista, eikä mistään tarvitse luopua.

Kirjastossa on lukuisia kirjoja, joista voi katsoa ruokaohjeita sekä myös internet on täynnä ruokaohjeita, joilla saat ravitsevaa ja maukasta ruokaa.

Vähähiilihydraattinen eli hiilihydraattitietoinen ruokavalio sopii ihan kaikille ja normalisoi nopeasti II-tyypin diabeteksen nostamat verensokeriarvot ja monet pääsevät lääkkeistä kokonaan eroon.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat