Mikä avuksi väsymykseen?

Vierailija

Olen kesäihminen. Kaipaan näin syksyn tullen lämpöä ja valoa.

Onneksi syksy on tänä vuonna ollut vähäsateinen ja lämmin, mutta tähän aikaan vuodesta tunnen taas olevani väsynyt ja uskon sen johtuvan vain pimeydestä ja talven tulosta.

Mikä neuvoksi, kun koko talveksi en pysty ulkomaillekaan muuttamaan:)?

Kommentit (8)

-valone-Käyttäjä698
Seuraa 
Liittynyt11.3.2016

Lopukesän väsymys monesti, ainakin minulla johtuu liian kiihkeästä elämästä. Valo aktivoi ja antaa potkua tehdä erilaisia asioita, ja joista ei tule ajatelleeksi, että ne voisi väsyttää, ihan vaan fyysisesti väsyttää. On ihanaa mennä illalla nukkumaan kun on oikein väsynyt. Syksyn ja pimeiden tullen elämä rauhottuu ja löytää taas talveksi käytännön uomansa.

Vierailija

Kirkasvalolamppu on minullekin ollut avuksi kaamosapeuteen jo kymmenen vuoden ajan. Vielä en ole aloittanut, koska olotila kesän jäljeltä on vielä energinen. Liikunta tietenkin ulkoilmassa on hyväksi ja vaikka väsyttäisikin niin ihmisten pariin vaikka yhteiseen jumppaan. 

Depa

Sanoisin myös kirkasvalolampun. Myös ulkoilu - lenkkeily ja jooga tuovat hyvää oloa.
Onko ruokavalio kunnossa? Itsellä on pari viime talvea ollut todella raskaita, vain kesäisin olen ollut elossa. Vatsavaivoja oli ja lopetin rukiin, ohran ja vehnän käytön. Sain rutkasti energiaa. Ilmeisesti suolistossa ei ole niin pahaa tulehdustilaa enää.
Jotkut muutkin ovat saaneet apua nopeiden hiilareiden vähentämisestä. Joilleki sopii, joillekin ei. Mulle sopii. :)
Sit kans riittävä nestee saanti pitää energisenä.
Siinäpäs jotain!
Nauti syksystä, anna itses rauhoittua hieman.

Vierailija

Niin se on, jos väsyttää täytyy levätä. Jos lepo ei auta, on asiaa lääkäriin ja tutkia mikä on erityiseen väsymykseen syynä ja miten sen voi parantaa. 

Vierailija

Hyvin  kirjoitit  20.01  noinhan  asia on. Itselläni oli vuosia masennus Kun kaunis syksy alkoi muuttua loka, marraskuuksi olin väsynyt   Sain voimaa ihan totta joulun odotuksesta  ja jos vielä olisi luntakin Kerran talvella itkin kun katselin lumisiapuita ja kuvittelin niihin kevään On minulla hyviä ystäviä, läheisiä, perhe Kumpa kaikilla olisi tukiverkosto  Sain diaknoosin tosi vanhana ja oikean lääkityksen, joka on minulla koko elämäniajan  koska sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä  Olen uskova mummo rukous on osa elämääni    Olet jo kauan seurannut oloasi kannattaa mennä lääkäriin  Koeta keksiä jotain mukavaa tekmistä elämääsi Itse luen paljon kirjoja nytkun on aikaa

Vierailija

Psyykkinenkipu oireilee usein masennuksena, mutta kyllä fyysinen myös sen tekee ettei vaan  jaksa  Joskus voi ola piilevänäkin joku sairaus joka on saattanut kauankin  vaikuttaa elämänlaadun heikentymiseen

Vierailija

Masennustakin lienee monenlaisin oirein, mutta kaamosmasennusta ei tietääkseni hoideta lääkkeillä. Eikä siinä ole mitään itsetuhoajatuksia, sängystäkin pääsee ylös päivittäin, mutta energiaa ei ole samalla tavalla kuin kesäaikaan, ruokahalukin tuntuu lisääntyvän syksyisin. En ole asiantuntija näissä asioissa, kirjoitan vain omista kokemistani oireista joita helpotan kirkasvalolla ja ulkoilulla.

Vierailija

On aivan selvää, ja normaalia, että vuodenajat vaikuttavat ihmiseen., kuin myös säätilat, valo ja pimeys. Olotilat kohdataan positivisesti kuin myös luonteesta riippuen negatiivisestikin.

En ymmärräkään miksi surumielisyydestä ja voimienkin vaihtelusta tehdään sairautta. Onhan se luonnollista, että kun  ihminen eri päivinä toimii ja syö vaihtelevasti, myös olo ja voimat ovat sen mukaiset!

Myös ikääntynyt ihminen väsyy paljon vähemmästä kuin esim. keski-ikäinen henkilö. Hänen täytyy palautua pitempään ja kerätä voimia useammin kuin nuorempien.

Emmehän ole mitää robotteja jotka ovat ohjelmoitu ulkoa tunteettomiksi. Miksi ihmisen pitäisi tuntea ja toimi samoin kaikissa tilanteissa ja olotiloissa, kun maailma, säätilat, elämisen tavat ja  asiat kaikenaikaa muuttuvat? 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat