Jokapäiväinen voileipärasvamme!

Seuraa 
Liittynyt11.3.2016

Löytyykö yhtään mainitsemaani rasvaa ilman kookosrasvaa?
mainostetaan...Suomen ostetuin kasvispohjainen levite.
Rasvaa 60% Rypsiöljyä 40% palmuöljyä loput.
*kestävän kehityksen mukaisesti tuotettua, sertifioitua,
ja jäljitettävää palmuöljyä.
Onko tuo rasva sama kuin kookosrasva?
En haluaisi syödä suoniin kovettuvaa rasvaa.

Kommentit (12)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Palmuöljy tulee öljypalmusta, kookosrasva on eri rasva.

Kyllä..ja palmuöljyssä on suoniin kovettuvia rasvoja 49%  siis ei mikään kasvisöljy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä..ja palmuöljyssä on suoniin kovettuvia rasvoja 49%  siis ei mikään kasvisöljy.

Kaikissa valmisruuissa leivonnaisissa on palmu ja kookosöljyä... Onko??

Salakavalasti meidät taas sairastutetaan sydäntauteihin, ensin korkeaan verenpaineeseen!

Aionkin tehdä mielenkiintoista tutkimusta, jos löydänkö kaupoista lainkaan palmu ja kookosöljystä vapaita tuotteita. Ilmeiseti se tarkoittaa tuoteselosteiden tavaamista ja kauppareissut kestää, mutta ei haittaa jos saan tietoa.

Vierailija

Paas laittaen suonet kookoksella kovettumaan  niin, ettei statiinitkaan niitä sulata. "Voi on aina voita. Kaviot kavioita", täydennettiin Valion mainostekstiä mun nuoruudessa 1960-luvulla.  Unilever-konsernin omistama helsinkiläinen S. W. Paasivaaran margariinitehdas ja Raision tehtaat pantiin nalkkiin destruktiorasvojen käytöstä  margariinin tuotannossa. Kokkolassa oli teurasjätteestä keitetty teollisuusrasvaa, joka päätyi elintarvikkeisiin. 

.

Ja mun nuoruudessa ei ollut statiineja. Nyt on suonien sisäpinta betonia.

Vierailija

Palmuöljy on halvinta ja huonointa rasvaa. Siksi sitä on jopa korvapuusteissa, joissa ainakin minä olen tottunut käyttämään aina voita siellä välissä. Sen voittanutta siinä kohtaa ei ole. Sama koskee kalan pannulla paistamista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Palmuöljy on halvinta ja huonointa rasvaa. Siksi sitä on jopa korvapuusteissa, joissa ainakin minä olen tottunut käyttämään aina voita siellä välissä. Sen voittanutta siinä kohtaa ei ole. Sama koskee kalan pannulla paistamista.

Olen tähän asti välttänyt voita. Olisi mielenkiintoista verrata kovettuvan rasvan osuutta kummassakin. Olisiko voissa suurinpiirtein sama tyydyttyneen rasvan osuus kuin palmuöljyssä!

Makuero taitaa olla se keskeinen tekijä. Ja koska voi on yleensä lähtöisin suomalasista lehmistä:) ja sitä meidän maassamme syöty maailman sivu. Oli jokin rasvasota joku vuosi sitten, jolloin voista tehtiin myrkkyä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onkos muuten sellaista paljon telkkarissakin mainostettua saippuaa kuin Palmolive olemassa? En nostaisi ruokapöytään, mutta iholle sen mainostettiin tekevän niin kovin hyvää. Mutta kyllä voi on aina voita vaikka pistäis naamaansa.

Vierailija

Olen joskus kauan sitten käyttänyt käsisaippuana oikein palasaippuaa. On sitä vielä ainakin nestemäisenä.

Vierailija

Taitaa käydä niin, että pitää syödä ainakin leipänsä ilman mitään rasvoja, päälle kurkkua, tomaattia, tms, ja nekin ainoastaan kotimaista luomua.-Kun ei mihinkään tahoon luottaa enää rasvapolitiikassa(kaan), kaikki tuntuu olevan toinen toistaan vaarallisempaa "myrkkyä".

Vierailija

Aivot tarvitsevat syötyä rasvaa noin yhden gramman painokiloa kohti päivässä, joten ihan rasvattomalle syömiselle ei ole järkevää perustetta. Ne raukat kun eivät osaa ottaa sitä kehon varastoista, vaikka sitä siellä olisikin.

-valone-Käyttäjä698
Seuraa 
Liittynyt11.3.2016

Kyllä, aivot ovat rasvasyöppöjä, mutta kysymys on siitä mitä rasvaa niille annamme.

Kuinka terävänä pysyy muisti ja ajattelu. Tarkoitus kait on, että olemme terveitä hamaan vanhuuteen asti!

On luomurypsiöljy jopa hyvän makuinen, sitä voi ottaa vaikka pullosta suoraan hörpyt, kun yskä vaivaa kurkkua, on erittäinkin tehokasta siihenkin tarkoitukseen. Sitä voi käyttää kaikkialla missä rasvaa tarvitaan, siis öljyä.

On hyvärasvainen avogado, on kalan rasva...voi voi kyllähän rasvoja on muutakin kuin maitorasva tai naudan ja possun rasva.

Vierailija

Voita ja rypsiöljyä leivänpäälle=oivariinia,voista maku ja rypsiöljystä terveellisyys.Paistamiseen samaa oikeaa voita ja rypsiöljyä .Leipomiseen voita.Muuten eläinrasvaa niukasti.Kalaa säännöllisesti.Avogadoa joskus,samoin kookosta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat