Kauneinen joululaulu?

Vierailija 1/286

Mikä sinun mielestäsi on kauneinen joululaulu? Itselläni suosikki on Heinillä härkien kaukalon.

[quote author="Vierailija" time="16.11.2009 klo 12:50"]

Mikä sinun mielestäsi on kauneinen joululaulu? Itselläni suosikki on Heinillä härkien kaukalon.

[/quote]
Hyvämieli
Hyvämieli 2/286

Minulla on kaksi suosikkia, Sylvian joululaulu ja Paimenten joulu.
Anteeksi vaan naiset, mutta tykkään joululauluista enemmän miesten tai lasten laulamana.

[quote author="Hyvämieli" time="16.11.2009 klo 13:06"]

Anteeksi vaan naiset, mutta tykkään joululauluista enemmän miesten tai lasten laulamana.

[/quote]
katrinka
katrinka 3/286

Oi jouluyö, Kun maas on hanki sekä Varpunen jouluaamuna, tässä järjestyksessä ainakin näin äkkiä ajateltuna.

[quote author="katrinka" time="16.11.2009 klo 13:16"]

Oi jouluyö, Kun maas on hanki sekä Varpunen jouluaamuna, tässä järjestyksessä ainakin näin äkkiä ajateltuna.

[/quote]

aluisa 4/286

Kyllä minun suosikkeja ovat Sylvian joululaulu ja Maa on niin kirkas.

[quote author="aluisa" time="16.11.2009 klo 13:22"]

Kyllä minun suosikkeja ovat Sylvian joululaulu ja Maa on niin kirkas.

[/quote]

aluisa 5/286

Piti kyllä olla Maa on niin kaunis.

[quote author="aluisa" time="16.11.2009 klo 13:22"]

Piti kyllä olla Maa on niin kaunis.

[/quote]

Tytti Tättäläinen 6/286

Kauniita ovat nuo kaikki yllä mainitut. Vaikea valinta, mutta mainitsen seuraavat: "O Helga Natt" Jussi Björlingin laulamana, sekä "Maa on niin kaunis", jota tosin lauletaan muinakin vuodenaikoina. Ja kyllä "Jouluyö, juhlayö" myös kuuluu niiden hartaimpien ja tunnelmallisimpien joukkoon.

[quote author="Tytti Tättäläinen" time="16.11.2009 klo 13:26"]

Kauniita ovat nuo kaikki yllä mainitut. Vaikea valinta, mutta mainitsen seuraavat: "O Helga Natt" Jussi Björlingin laulamana, sekä "Maa on niin kaunis", jota tosin lauletaan muinakin vuodenaikoina. Ja kyllä "Jouluyö, juhlayö" myös kuuluu niiden hartaimpien ja tunnelmallisimpien joukkoon.

[/quote]

Nitanita 7/286

Yllä mainitut joululaulut ovat kaikki kauniita. Olen viettänyt pari kolme joulua ulkomailla enkä silloin voinut kuunnella joululauluja aattona tai joulupäivänä. Joulutunnelma puuttui ilman tuttuja joululauluja radiosta ja TV:stä.

[quote author="Nitanita" time="16.11.2009 klo 14:08"]

Yllä mainitut joululaulut ovat kaikki kauniita. Olen viettänyt pari kolme joulua ulkomailla enkä silloin voinut kuunnella joululauluja aattona tai joulupäivänä. Joulutunnelma puuttui ilman tuttuja joululauluja radiosta ja TV:stä.

[/quote]

aluisa 8/286

Hei Nitanita,
Se on totta ettei ulkomailla pääse oikein aitoon kotoiseen jouluntunnelmaan. Minäkin olen ollut kolme joulua poissa Suomesta, mutta olivathan ne kokemuksia nekin.
Hyvää joulun odotusta kaikille! Toivottelee Aluisa

[quote author="aluisa" time="16.11.2009 klo 15:04"]

Hei Nitanita,
Se on totta ettei ulkomailla pääse oikein aitoon kotoiseen jouluntunnelmaan. Minäkin olen ollut kolme joulua poissa Suomesta, mutta olivathan ne kokemuksia nekin.
Hyvää joulun odotusta kaikille! Toivottelee Aluisa

[/quote]
Hyvämieli
Hyvämieli 9/286

Hyvämieli

Haluan jakaa teidän kanssanne Paimenten joulu tunnelman.
Sen on esittänyt iki-ihana Kalevi Korpi

Tähden tietä matkaten
Kulki seura paimenten.
Heidät Betlehemiin toi,
Missä riemulaulut soi.
Siihen yhtyä nyt saa
Kaikki taivas, kaikki maa.
Soikoon laulu paimenten
Kunniaksi lapsosen.

Josef suojaa Mariaa,
Kun hän lasta tuudittaa.
Aasit, härät, lampaatkin
Katsoo silmin hartahin.
Armo suuri, taivainen
Osana on paimenten.
Seimessänsä nukkuvan
Näämme Pojan Jumalan

Paimenet jo kedoltaan
Tulleet häntä katsomaan.
Viiniruukun tässä tuon,
Tässä omenoita suon.
Maitoa tuon makeaa,
Juustoakin maittavaa.
Lahjan vaatimattoman
Pojalle näin ojennan.

Kuinka linnunlaulukin
Yössä soi nyt kauniimmin.
Näimme lapsen nukkuvan
Josefin ja Marian.
Joukko taivaan enkelten
Lauloi lasta suojellen.
Seimessänsä nukkuvan
Näimme Pojan Jumalan.

[quote author="Hyvämieli" time="16.11.2009 klo 15:27"]

[quote author="Hyvämieli"]
[/quote]
Haluan jakaa teidän kanssanne Paimenten joulu tunnelman.
Sen on esittänyt iki-ihana Kalevi Korpi

Tähden tietä matkaten
Kulki seura paimenten.
Heidät Betlehemiin toi,
Missä riemulaulut soi.
Siihen yhtyä nyt saa
Kaikki taivas, kaikki maa.
Soikoon laulu paimenten
Kunniaksi lapsosen.

Josef suojaa Mariaa,
Kun hän lasta tuudittaa.
Aasit, härät, lampaatkin
Katsoo silmin hartahin.
Armo suuri, taivainen
Osana on paimenten.
Seimessänsä nukkuvan
Näämme Pojan Jumalan

Paimenet jo kedoltaan
Tulleet häntä katsomaan.
Viiniruukun tässä tuon,
Tässä omenoita suon.
Maitoa tuon makeaa,
Juustoakin maittavaa.
Lahjan vaatimattoman
Pojalle näin ojennan.

Kuinka linnunlaulukin
Yössä soi nyt kauniimmin.
Näimme lapsen nukkuvan
Josefin ja Marian.
Joukko taivaan enkelten
Lauloi lasta suojellen.
Seimessänsä nukkuvan
Näimme Pojan Jumalan.

[/quote]
katrinka
katrinka 10/286

Hei Hyvämieli.
On kauniit sanat ainakin tuossa laulussasi. En muista kuulleeni koko laulua, mutta olisi kiva se kuulla ja oppia.

[quote author="katrinka" time="16.11.2009 klo 17:05"]

Hei Hyvämieli.
On kauniit sanat ainakin tuossa laulussasi. En muista kuulleeni koko laulua, mutta olisi kiva se kuulla ja oppia.

[/quote]
marjutti
marjutti 11/286

Minulla ei ole mitään varsinaista suosikkia yleensäkkään musiikissa,vaan sen hetkinen tilanne ja vähän oma mielialakin vaikuttaa siihen mitä milloinkin kuuntelen.Vanhat joululaulut,ne tutut,ovat kaikki kauniita.Uusista on yksi laulu tosi kaunis, tämä Vesa-Matti Loirin esittämä:Näin sydämeeni joulun teen.
Tämä joulu on muutenkin minulla erilainen,sillä tämä on ensimmäinen joulu ilman rakasta äitiäni.
Luulen,että meillä kuunnellaan Karoly Garamin harvoin soitettua,kaunista ja itkettävää laulua,se kertoo lapsesta,joka vie kynttilän äitinsä haudalle.Laulun nimeä en nyt muista,mutta sävel ja sanat ovat tosi kauniita.
Eli tämän joulun laulut ovat meidän perheessä vähän surumielisiä,mutta kyllä tämä tästä taas lähtee kulkemaan eteenpäin.

[quote author="marjutti" time="16.11.2009 klo 17:22"]

Minulla ei ole mitään varsinaista suosikkia yleensäkkään musiikissa,vaan sen hetkinen tilanne ja vähän oma mielialakin vaikuttaa siihen mitä milloinkin kuuntelen.Vanhat joululaulut,ne tutut,ovat kaikki kauniita.Uusista on yksi laulu tosi kaunis, tämä Vesa-Matti Loirin esittämä:Näin sydämeeni joulun teen.
Tämä joulu on muutenkin minulla erilainen,sillä tämä on ensimmäinen joulu ilman rakasta äitiäni.
Luulen,että meillä kuunnellaan Karoly Garamin harvoin soitettua,kaunista ja itkettävää laulua,se kertoo lapsesta,joka vie kynttilän äitinsä haudalle.Laulun nimeä en nyt muista,mutta sävel ja sanat ovat tosi kauniita.
Eli tämän joulun laulut ovat meidän perheessä vähän surumielisiä,mutta kyllä tämä tästä taas lähtee kulkemaan eteenpäin.

[/quote]
Kommentoinnin säännöt
Tähdellä merkityt ovat pakollisia kenttiä
Kommentoidaksesi nimimerkillä kirjaudu sisään