Linnut

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

En löytänyt täältä varsinaista lintukeskustelua,vaikka linnuista on kyllä juttuja monessakin keskustelussa,ja kuviakin on paljon.Tämä olisi nyt pelkästään linnuille.
Kurki on lintu jota olen seuranut jo lapsena,siis kiehtonut eniten. Kuvattavaksi vain hyvin haasteellinen.Tässä kuvassa nyt kyllä ei ole kurkia vaan joutsenia jotka ovat täällä meidän kulmilla lisääntyneet jonkin verran viimevuosina.
Kuvassa on siis joutsenia,suolammella,hyvin kaukaa kuvattuina.Ehkä "pariskunta",en mikään lintuasiantuntija varsinaisesti ole,mutta vain kaksi niitä siellä viimekeväänä oli.

Sivut

Kommentit (1418)

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kyllähän linnut ansaitsevat oman keskustelunsa. Minulla on tosi paljon kuvia linnuista ja olen niitä sirotellut milloin mihinkin keskusteluun. En nyt samoja tänne viitsi laittaa, mutta kun saan uusia kuvia, osallistun kyllä niillä.

Laitan nyt kuitenkin yhden viimekesäisen vaikka olisikin ollut jo jossakin keskustelussa. Täällä lähellä merta kun asustaa näkee sillointällöin joutseniakin. Kun menen kaakonkulmalle kesäpaikkaan, on siellä taas oma linnustonsa. Kuovia ja satakieltä ainakin kuulee vaikka tuskin kuvattua saa.

Vanha elli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tuo seuraava tuli tuplasti, joten vaihdoin tähän toisenlaisen linnun. Se laskeutui vähän aikaa sitten tuohon lähikentälle. Kyttäsin kameran kanssa, kun tiesin, että ehdin noususta ottaa yhden kuvan. Tässä se. No, lintuhan se on tämäkin, ainakin lentää. :)

Vanha elli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minulla on hyvin vähän lintukuvia, koska näppäilen vain hyvin hitaalla kännykkäkameralla ja lintujen kanssa on yleensä oltava nopea. Nämä flamingot seisoskelivat Prahan eläintarhassa. Lähelle en kuitenkaan päässyt enkä tainnut zoomatakaan.

Vierailija

Tämä talipalloteline on valmiille palloille ok.Itsevalettuja tankoja tähän ei kyllä saa mahtumaan.Sinitiaiset ainakin näistä pitävät.

Vanha elli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tänään vasta huomattiin tuo linnunpesä, joka on käsin kosketeltavalla korkeudella etupihalla omenapuussa. Kesällä ei kukaan ole huomannut mitään. Koirakaan ei pikkulinnuista perusta.

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015
Vanha elli

Tänään vasta huomattiin tuo linnunpesä, joka on käsin kosketeltavalla korkeudella etupihalla omenapuussa. Kesällä ei kukaan ole huomannut mitään. Koirakaan ei pikkulinnuista perusta.

Silloin kun olin vielä työelämässä ja emme viettäneet niin paljoa aikaa kesäpaikalla kuin nyt, löysin siellä kerran linnunpesän punaherukkapensaastakin. Linnut olivat kyllä jo lähteneet. Myös meillä on ollut omenapuussakin pesä.

Huomasin vasta kotona kun laitoin punarinnan kuvat koneelle, että tämä "tapaus" seisoi yhdellä jalalla tuossa oksalla. Kyllä sillä kaksi jalkaa varmasti oli, mutta luultavasti tuo oli vetänyt toisen lämmittelemään. Varmaan vuorotteli jalkoja.

Vierailija

kuvasi oli tosi hyvä,vaikkakin kaukaa otettu, mutta kuvasta heijastui hiljaisuus ja rauha. hieno kuva. minullakin on ollut jo vuosia joutsenpareja kaksi, täällä maalla oulujärven rannalla. viimekesänä tai syksyllä-11 oli kuitenkin tapahtunut jotakin ikävää joutsenille , kun keväällä -12 oli vain kolme joutsenta rannassa. odotan nyt tänäkeväänä-13 tuleeko kolme joutsenta vai kaksi. linnut ovat omineet paikan omakseen,en ole kesyttänyt niitä, mutta ei ne pelkää meitä vaikka uivat ihan rannalla ja ilmoittavat kyllä jos jotain poikkeaava tapahtuu alueellamme.Keväällä jäiden lähdön aikoihin ne tulevat isommalla parvella ja ilmoittavat kyllä siitä ja kaikki kyllä haviävät rannasta lukuunottamatta näitä" meidän" joutsenia. kesänaikana tosin ne postuvat välillä, mutta tulevat takaisin ajallaan.
Syksyllä on upeaa, kun meidän joutsenet lentelevät yllämme ja ilmoittavat, olemme lähdössä, parinviikon perästä on jo iso parvi rannassa. siitä ne sitten häviävät ja hienosti lentelevät muutaman kerran talon yllä ja lähtevät. aina toivon niiden palaavan. seuraan muutenkin lintujen elämää pihapiirissäkin, mutta en koskaan niin, että se haiottaisi niiden elämää -- enkä myöskään kesytä vapaaehtoisesti niitä.hömötiainen ja västäräkki nyt kesyttää ihmisen itse, että niiden kanssa JOUTUU keskuseluihin.

Vierailija

Näitä närhiä meillä käy lintujen ruokintapaikalla ihan liiaksi asti.
Tämä on ikkunan läpi kuvattu .Oravia ei jostain syystä ole näkynyt ollenkaan.

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Yksi mielenkiintoisimpia lintuhavaintojani on käenpiika joka kesäpaikan portaiden vieressä noukki suuhunsa pieniä mustia muurahaisia. Kuva on toissakesältä ja huono koska se on ikkunan läpi otettu. Yritin avata oven varovasti, mutta lintu lähti heti lentoon.

Käenpiikaa on vaikea nähdä luonnossa, mutta ääni kyllä kuuluu hyvin. Niin kuuluu närhenkin rääkäisy kun lähtee pihatammesta loppukesästä.

Vierailija

Noista Katinkan linnuista,minä ihmettelin ja aika kauan että miksi meidän tammessa ei ole terhoja koskaan.No viimevuosina olen sen jo osanut yhdistää siihen rääkyvään närheen.
Käenpiika on myös varsin tuttu lintu,ja erikoisen kovaääninen sekin,ainakin keväällä pöntön suulla.
Vihervarpunen on kyllä vieraampi.
Ja Ellin kuvassa strutsia varmaan.

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

En tuosta konkarin linnusta varmasti osaa sano onko vihervarpunen.

Nämä joutsenet kuvasin jouluaattona muutama vuosi sitten. Näyttävät poikaset isommalle kuin emo.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat