Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Minkälaisista kalenteriajoista puhutaan näiden kilpirauhassairauksien kanssa?

Itseäni huolettaa Basedowin tauti, joka diagnosoitiin muutama viikko sitten. Jodihoitoa olen saamassa vasta kuukauden kuluttua. Silmäni oireilevat ja päätä särkee silmien 'takaa' ja muutenkin hermostuttaa kaikki. Ehtivätkö silmäni mennä pysyvästi pilalle tässä jodia odotellessa? Ja riittääkö jodi vai pitääkö silmiä hoitaa erikseen NYT?

Vierailija

Olen kuullut että ei missään nimessä Jodihoitoa jos silmäoireita.. pahentaa vaan oireita.. Itse vuoden sairastanut ja nyt ilmennyt silmäoireita.. Aloitetaan kortisonihoito jos kipusilmäntakana pahenee tai tulee kaksoiskuvia.

Vierailija

Ei millään pahalla, mutta otsikko on kyllä tosi hämäävä. Odotin lukevani ohjeita, miten hoitaa jne.

Vierailija

Ei ole tietebkään mikään niin yksiselitteistä.

Moni, jolla on muka vajaatoimintaa, onkin kilpirauhastulehdus, jossa on sekä liika- etä vajaatoiminnan oireita. Silloin jodi voi olla pahasta ja laukaista pahat liikatoiminnan oireet. Ja kilpparisairaat tietysti tietävät että se t4 voi olla ihan normaali koko ajan ja silti on oireita. Selvässä svajaatoiminnassa lisäjodi on hyvä ja sitä saa muualtakin kuin syömällä jotain radioaktiivisia tabletteja. Näin ennen vajaatoimintaa hoidettiin.

Ja todellakin elintavat vaikuttavat asiaan. Perinnöllinen alttius on, mutta toisilla tulee päälle vasta vaikka 60-v ja toisilla 20 v, riippuu miten elät. Korostaisin, että kun on perinnöllinen alttius, niin kannattaa otta elämäntavakseen kunnon ravinnon syöminen, niin ei sairastu välttämättä ollenkaan.

Ei koskaan ole nämä kilpparijutut niin yksinkertaisia kuin näissä nopeissa netti- ja lehtiartikkeleissa halutaan olettaa.

Vierailija
Vierailija

Ei millään pahalla, mutta otsikko on kyllä tosi hämäävä. Odotin lukevani ohjeita, miten hoitaa jne.

Samoin odotuksin minäkin avasin tämän ketjun, koska minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja olen kiinnostunut aiheesta.

Aloittajan olisi viisain kysyä lääkäriltä tai hoitajalta tarkempia tietoja.

Vierailija

Kilpirauhassairauksista on ilmestynyt 2013 sisätautilääkärin kirjoittama kirja, jossa on asianmukaista tietoa sairaudesta.

Esa Soppi, Kilpirauhanen ja kilpirauhassairaudet, kannattaa lukea.

Vierailija

Älä mene siihen jodihoitoon. Se tuhoaa lopullisesti kilpirauhasen. Valitse hidas lääkehoito, Tyrazol. Noin vuodessa se todennäköisesti tasottaa tilanteen, etkä sitten tarvitse mitään lääkettä.

oireisiin kuuluu se, että tekee mieli " hyppiä seinille". Hirveä levottomuus ja ahdistus. 

Yritä kestää. Se menee ohi joskus! Hyvin hyvin harva lääkäri on näihin hoitoihin perehtynyt.

Apua ei saa. Katselevat vain kuin matoa koukussa kiemurtelemassa. Hae tietoa ja luota itseesi.

jos löydät hyvän lääkärin, on se suuri onni! Paranemista! Suuri laiva kääntyy hitaasti. Mutta joskus

taas menet tasaisesti eteenpäin! Nimi. Vuoden kokenut.

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Samoin odotuksin minäkin avasin tämän ketjun, koska minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja olen kiinnostunut aiheesta.

Aloittajan olisi viisain kysyä lääkäriltä tai hoitajalta tarkempia tietoja.

Riittää että muistaa hieroa kilpirauhasia riittävän usein. Se auttaa ja on halpaakin.

Vierailija

Minkä helkkarin tähden näitä samansisältöisiä alkuja on niin monta? Eikö niitä pitäisi niputtaa yhteen, saisi useampi ihminen kerralla tietoja!

Vierailija

Olen sitä mieltä, että ainoaa oikeaa tietoa saa kilpirauhasvaivoihin sisätautilääkäriltä ja liittymällä paikkakuntansa Kilpirauhasyhdistykseen, siellä on myös vertaistukea. Nettitohtoreihin kannattaa suhtautua varauksella.

-Anne-

Vierailija

Hei!

Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa. Sen tiesin, että lääke pitää ottaa tyhjään vatsaan 10-15 minuuttia ennen ruokailua, mutta en sitä että muita lääkkeitä ei saa ottaa saman aikaisesti. Onko näin?

Mikgreenin estolääke bisobrolol ja cetiritsin lääke allergiaan on minulla aamuisin käytössä.

TV: Epätietoinen

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat