Lantionpohjalihakset saattavat olla naisen tärkeimmät lihakset.

Moni nainen havahtuu lantionpohjalihasten huonoon kuntoon siinä vaiheessa, kun pissa alkaa lirahdella ponnistaessa.

Vaivaa voi ratkaisevasti helpottaa lantionpohjajumpalla. Kaupan päälle saat hyvin treenatut rakkauslihakset. Lantionpohjalihaksilla on yhteys naisen seksuaaliseen tuntoherkkyyteen, ja voit harjoittelulla lisätä seksuaalista nautintoa ja parantaa orgasmia.

Tarvitset lantionpohjaasi kestovoimaa, nopeusvoimaa ja maksimivoimaa. Tee jokaisen ryhmän harjoitteet 3–5 kertaa viikossa. Vaihtele asentoja, joissa teet harjoituksia, niin saat monipuolisimman treenin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lisää asentoja voit katsoa Maija Kiljusen ja Emilia Ek-Huuhkan tuoreesta kirjasta Bailamama – pysy tiukkana (Bazar 2014).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kestovoima

Jännitä lantionpohjalihakset eli ”imaise” emätin ja peräaukko sisään ja ylöspäin. Pidä jännitys 10–20 sekunnin ajan. Rentouta lihakset ja pidä taukoa 10–20 sekunnin ajan. Toista harjoitus 8 kertaa.
• Tarvitset kestovoimaa esimerkiksi virtsanpidätyksessä ja rakastellessa.

Nopeusvoima

Jännitä lantionpohjalihakset niin nopeasti kuin pystyt ja päästä rennoksi. Pidä muutaman sekunnin tauko jännitysten välissä. Toista harjoitus 10 kertaa.
• Tarvitset nopeusvoimaa esimerkiksi aivastaessa ja nauraessa. Voit yhdistää nopeusvoimaharjoitukseen terävän puhalluksen. Puhallus nostaa vatsaontelon painetta ja luo samanlaisen tilanteen kuin aivastaessa.

Maksimivoima

Jännitä lantionpohjalihaksia voimakkaasti ja pidä jännitys 5 sekunnin ajan. Päästä rennoksi ja pidä 10 sekunnin tauko. Toista harjoitus 5 kertaa.
• Tarvitset maksimivoimaa ponnistus- ja nostotilanteissa.

Treeniä hauskalla tavalla

Jutun harjoitukset ovat Maija Kiljusen ja Emilia Ek-Huuhkan reipashenkisestä kirjasta Bailamama – pysy tiukkana (Bazar 2014).

Kirjassa esitellään 52 erilaista asentoa – yksi vuoden jokaiselle viikolle – joissa lantionpohjalihasjumppaa kannattaa tehdä. Kirja on tehty asiallisesti, mutta pilke silmäkulmassa, ja moneen harjoitukseen kutsutaan kumppania mukaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla