Pelottaako, että sinusta tulee valittava vanhus? 5 vinkkiä, miten varaudut

Pelottaako, että sinusta tulee valittava vanhus? 5 vinkkiä, miten varaudut

Vinkki numero 1: Tee asioita, joista nautit.Lue koko juttu

Kommentit (1)

Ennen aikojaan rapistuvat aivot heikentävät myös mielenterveyttä ja tekevät meistä negatiivisia ja valittajia. Silloin ihmiset kaikkoavat ja jäämme entistä enemmän yksin.

Estokeino on omaksua aivoterveelliset elintavat, jolloin myös älykkyys, optimismi ja energia säilyy.

Nyt jo tunnetaan keinot jolla aivojen rapistumista voidaan merkittävästi estää ja näin estyvät myös muistisairaudet. Tärkeintä on pitää huolta suolistosta sokeriköyhän mutta kuitu- proteiinirikkaan ruokavalion kanssa jossa on paljon luonnollisia hyviä rasvoja esim. munista, kalasta, pähkinöistä jne. Toisena on antaa aivoille sen tarvitsemat tärkeät ravinteet kuten vit. B 12  1 mg pastillina, B9 1 mg, B6 20 mg, Omega3  2-4 g ja paljon marjoja, kalaa, sieniä ja muita kasviksia kuten pähkinöitä. Hyvä uni, liikuntaa 1 t päivässä, runsaasti saunomista, terveet ikenet, sosiaalisuutta, seksiä ja virikkeitä aivoille ovat myös estotekijöitä.

Nopeat hiilarit, korkea veren sokeri /ylipaino, eines- ja roskaruoka, alkoholi, TV:n töllötys, huono uni, liikkumattomuus, liiat lääkkeet ja ikävä seura saavat aivot rapistumaan nopeasti. 

Veli-Jussi Jalkanen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat