Estää flunssaa ja 5 muuta syytä, miksi musiikin kuuntelu kannattaa

Estää flunssaa ja 5 muuta syytä, miksi musiikin kuuntelu kannattaa

Musiikki on oikea ihmelääke: se vahvistaa muistia, rentouttaa, auttaa oppimaan ja tuo mielihyvää. Ja saattaa jopa pitää flunssan loitolla!Lue koko juttu

Kommentit (1)

5.

Altistumme viruksille ja bakteereille jatkuvasti, eikä se läheskään aina johda sairastumiseen.

Miksi kukaan ei kerro, miten sitä vastustuskykyä vahvistetaan?

Moni suomalainen (vauvasta senioriin ja ruokavaliosta riippumatta) kärsii tietämättään erilaisista ravinnepuutoksista. Yleisimmät ravinnepuutokset ovat kalan Omega-3 rasvahapot (EPA ja DHA), rauta, folaatti, B12-vitamiini, A-vitamiini, B1-vitamiini, D-vitamiini (ruuasta on mahdotonta saada riittävästi D-vitamiinia, oli se millainen tahansa), C-vitamiini, jodi, seleeni, magnesium, sinkki ja K2-vitamiini, joka on äärimmäisen tärkeä verisuonten ja luuston hyvinvoinnille.

Näiden puute altistaa kaikenlaisille ikäville puutossairauksille.

Japanilaisilla koululaisilla, jotka saivat 30 µg D-vitamiinia päivässä, oli 42 prosenttia pienempi influenssa A:han sairastumisen riski verrattuna lumevalmistetta saaneisiin. Lisäksi astmakohtaukset sitä sairastavilla lapsilla putosivat 1/6:osaan. Kaikki tämä 30 µg annoksella. Tulokset olisivat voineet olla vielä paremmat, jos olisi käytetty aikaisemmin Suomessakin voimassa ollutta 50 µg suositusta lapsille.

Urashima M, et al. Randomized trial of vitamin D supplementation to prevent seasonal influenza A in schoolchildren. Am J Clin Nutr 91:1255-1260.

90 prosenttia ihmisen vastustuskyvystä ­sijaitsee suolistossa. Kunnon ruokaa ja riittävästi D-vitamiinia. D-vitamiini on hämmästyttävän tehokas virusten vastainen aine. Se tuottaa kehossa 200-300 erilaista virusten vastaista peptidiä, jotka tappavat bakteereja, viruksia ja sieniä. D-vitamiini vähentää riskiä sairastua flunssaan, influenssaan ja muihin virustauteihin ja nopeuttaa toipumista edellyttäen, että ihmisen seerumin D-vitamiinin pitoisuus (S-D-25) on vähintään 95 nmol/l. Tämän tason saavuttamiseen tarvitaan iästä ja koosta riippuen 30-100 µg D-vitamiinia päivässä. D-vitamiini on avaintekijä immuunijärjestelmän toiminnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat