Sivut

Kommentit (162)

Vierailija

""; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.""
Mikä tai mitä on jumalanpelko?

Kun ihmisen sisällä on pelko, ei katkeruus, niin se estää toimimasta kenellekään mieliksi.

Niin sanotaan, että "" puristaa 'hiilestä' 'timantin', joka on arvokas Jumalan ja lähimmäisten silmissä."", mutta miksi niin raskaasti myös lähimmäisten silmissä, usein ympäristö pääsee helpolla?

Tuskin meidän on syytä pelätä maailmanajan loppua ja edes ajatella sellaista, kun tässäkin olemisessa on riittävästi meille.
Pelkoa ja valmistautumista näihin koetuksiin on joillakin ihmisillä runsaasti.
Vaikka kuinka ajatteli kauniisti, että älkää mistään huolestuko.

Ollaan menossa pääsiäistä kohti. Jeesuksen ristinkuolema ja sitä edeltäneet ajat ovat jo sinänsä olleet raskaita.
Hiljentyminen pääsiäiseen ei ole onnistunut, olen siirtänyt ajattelemista aina, joten en ole kohdannut pääsiäistä sellaisena kuin sen kuolemana ja ylösnousemisena pitäisi olla pelastuksena meille.

Jeesukselle Kristukselle kiitos myös tästä alkaneesta päivästä.

Vierailija

"""Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää." ""

niin kaikki on ollut hyvää ja kaunista. Ihminen vaan on aina tehnyt Jumalan hyvää tahtoa vastaan oman mielensä mukaan välittämättä mistään.

""Kun ponnistelemme tehdäksemme oikein, tulisiko meidän pelätä, että tehdessämme virheen menetämme Jumalan hyväksynnän? Ei, sillä Hän on rakkaus ja anteeksiantavainen. ""

Onko nyt näin, että virheisiin suorastaan pakotetaan ja virheisiin myös luonnostaan turvaudutaan, myöntämättä virheitään tai korjaamatta virheitään. Suuri osa virheistä on korvaamattomia.

Eikö anteeksiantavaisuus Jumalalta ole liikaa ihmiskunnalle, sitä käytetään hyväksi kaikessa epätäydellisyydessä?

Ihmettelen kun meillä on yksi Jumala ja Jeesus Kristus hänen poikansa, ja lisäksi Pyhä Henki.

Mikä on Pyhän Hengen merkitys kristitylle, kuitenkin pitäisi Jumalan hengen olla tärkeä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää."

niin kaikki on ollut hyvää ja kaunista. Ihminen vaan on aina tehnyt Jumalan hyvää tahtoa vastaan oman mielensä mukaan välittämättä mistään.

"Kun ponnistelemme tehdäksemme oikein, tulisiko meidän pelätä, että tehdessämme virheen menetämme Jumalan hyväksynnän? Ei, sillä Hän on rakkaus ja anteeksiantavainen. "

Onko nyt näin, että virheisiin suorastaan pakotetaan ja virheisiin myös luonnostaan turvaudutaan, myöntämättä virheitään tai korjaamatta virheitään. Suuri osa virheistä on korvaamattomia.

Eikö anteeksiantavaisuus Jumalalta ole liikaa ihmiskunnalle, sitä käytetään hyväksi kaikessa epätäydellisyydessä?

...

Ihmisillä on usein valikoiva muisti, erityisesti muistetaan, että "joka rikkomuksensa tunnustaa, se saa armon."

Mistä johtuu, ettei tuota muisteta niinkuin se kuuluu kokonaisuudessaan? Liittyykö se anteeksisaamisen ehtoon, joka vaatii oikeasti ponnistelua eikä vain sanahelinää?

Sananl.28:13

"Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon."

Vierailija

"""Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon." ""

Miten on uhriksi joutuneen asema, joka on joutunut kärsimään toisten pahuuden kautta.
Kun kirjoitit, että tunnustaminen ja sitten sen rikkomuksen hylkääminen on armoon johtava.
Hylkääminen kai niin, että ei sitten kaivella uudestaa asioita esiin?

Mutta uhrin aseman käsittely raamatun mukaan , millainen se on?
Kun on joutunut vaikka onnettomuuteen syyttömänä ja joka sitten elää lopun elämänsä vaikeasti sairaana,
Syyllinen saa pienen rangaistuksen ja elää sen jälkeen vapaana ja terveenä. kun taas uhri on vaikeasti vammautunut ja menettänyt yhteiskunnan tukia myöten kaiken, myös ystävät.

Tässä olisi hyvä olla raamatun antamia ahjeita, onko niitä? Mutta ei koitenkaan tuhlaajapoikaa , sitä käsiteltiin aikaisemmin.

Vierailija

Pslm.37 "Älä vihastu pahain tähden, älä kadehdi väärintekijöitä. Sillä niinkuin heinä heidät pian niitetään pois.

Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on, asu maassa ja noudata totuutta, silloin sinulla on ilo Herrassa, ja hän antaa sinulle, mitä sinun sydämesi halajaa.

Pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.
Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa.
Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta.

Olen ollut nuori ja olen vanhaksi tullut, mutta en ole nähnyt vanhurskasta hyljättynä enkä hänen lastensa kerjäävän leipää.

Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.

Vanhurskaan suu lausuu viisautta, ja hänen kielensä puhuu oikeuden sanoja. Hänen Jumalansa laki on hänen sydämessään, hänen askeleensa eivät horju.

Jumalaton väijyy vanhurskasta ja etsii häntä tappaaksensa. Mutta Herra ei jätä häntä hänen käsiinsä eikä tuomitse häntä syylliseksi, kun hänen asiansa on oikeudessa.

Odota Herraa ja ota vaari hänen tiestänsä, niin hän korottaa sinut, ja sinä perit maan ja näet, kuinka jumalattomat hävitetään.

Minä näin jumalattoman, väkivaltaisen, rehevänä kuin viheriöivä puu, juurtunut paikoilleen. Mutta kun ohi kuljettiin, katso, ei häntä enää ollut minä etsin häntä, vaan häntä ei löytynyt.

Ota nuhteettomasta vaari, katso rehellistä: rauhan miehellä on tulevaisuus, mutta luopuneet hukkuvat kaikki, ja jumalattomain tulevaisuus leikataan pois.

Mutta vanhurskasten pelastus tulee Herralta, hän on heidän linnansa ahdingon aikana.
Herra auttaa heitä ja vapahtaa heidät, vapahtaa jumalattomista ja pelastaa heidät sillä he turvaavat häneen."

Apt.24 "On oleva ylösnousemus, sekä vanhurskasten että vääräin."

Jes.65 "Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu."

Vierailija

""Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa.
Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta. ""

Miten ajattelet tämän toimivan juuri nyt tässä epämääräisessä maailmassa, missä toinen toistaan uhkaillen ja kiristäen toimitaan? Yksinkertaisesti veli veljeä vastaan, ja hampaita kiristellen?

""Jumalaton väijyy vanhurskasta ja etsii häntä tappaaksensa. Mutta Herra ei jätä häntä hänen käsiinsä eikä tuomitse häntä syylliseksi, kun hänen asiansa on oikeudessa. ""

Tässä tämä ylempi kärjistyykin. Miten sinä tämän selitättäisit kun tuntuu, että tämä ei oikein toimi?

""Minä näin jumalattoman, väkivaltaisen, rehevänä kuin viheriöivä puu, juurtunut paikoilleen. Mutta kun ohi kuljettiin, katso, ei häntä enää ollut minä etsin häntä, vaan häntä ei löytynyt. ""

Tämä on hyvin vaikuttavaa, mutta miten uskot sen toimivan tänäkin päivänä?

""Mutta vanhurskasten pelastus tulee Herralta, hän on heidän linnansa ahdingon aikana.""

Onko tässä kyse maanpäällisestä ahdingosta? Sovellan tätä nykyiseen olemassaoloon, vai onko se väärin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa.
Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta. "

""Mutta vanhurskasten pelastus tulee Herralta, hän on heidän linnansa ahdingon aikana.""

Onko tässä kyse maanpäällisestä ahdingosta?

Aurinkokuntaamme ja Tellusta koskeva Luomiskertomus paljastaa, miten suunnattoman työn Luoja teki. Ihminen tehtiin Jumalan kuvaksi ominaisuuksiltaan, eli varustettiin vapaalla tahdolla, viisaudella, luovuudella, kyvyllä rakastaa sekä ikuisen elämän ylläpitävällä keholla sekä aivokapasiteetilla.

Raamattu ei kerro, tullaanko muita planeettoja asuttamaan, mutta se, että Jumalan vastainen kapina alkoi täällä, osoittaa, että Tellus on ensimmäinen. Sen jälkeen kun kapina ja sen seuraukset hävitetään, aika näyttää, mitä Luoja tulee tekemään Universuminsa suhteen.

Jos Aadam ei olisi kapinoinut, hyvän ja pahantiedon puun kielto olisi poistettu ja hän olisi saanut syödä elämän puusta, jolloin hän ja tulevat jälkeläisensä omaisivat juridisen ikuisen elämän oikeuden.

Tällä hetkellä paratiisi olisi kaikkialla, ihmiset olisivat täyttäneet maan ja koska eivät kuolisi, syntyvyys olisi lakannut. Villieläimet eivät olisi petomaisia. Ilmakehän yllä oleva vesivaippa yläpitäisi ilmaston sopivana kaikialla. Rakkaus ja rauha vallitsisi kaikkialla.

Jumala ei kapinasta huolimatta perunut tarkoitustaan tehdä maasta paratiisi, jossa asuisi ikuisesti eläviä Aadamin jälkeläisiä. Koska kapinan aloittaja oli alkanut himoita Jumalalle tekijänoikeudella kuuluvaa palvontaa, hän väitti, että muutkin älylliset luomukset luopuisivat Jumalasta koetukselle pantuna.

Tuo julkea herjaus loukkasi syvästi, ei vain Luojaa, vaan kaikkia enkeleitä, kuten Jumalan Poikaa Logosta. Hän tarjoutui tulemaan ihmiseksi maan päälle, jolloin Paholaiseksi muuttunut kerubiruhtinas sai vapaat kädet testata Jeesusta. Uskollisuudellaan kuolemaan asti langetti kuolemantuomion Paholaiselle enkelidemoneineen.

Samalla Jeesus osti uhrillaan Aadamin perikunnan omaisuudekseen. Lisäksi sai palkinnoksi Luojaltaan Universumin toiseksi korkeimman hallitusvallan. Tuota remonttihallintoa Jeesus opetti rukoilemaan: "Tulkoon sinun Valtakuntasi, jotta tahtosi tapahtuisi myös maan päällä". Lopulta kapinan seuraukset on täysin poistettu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten Pyhän Hengen vaikutus tulee tässä kaikessa esiin?
Miten Pyhän Hengen vaikutuksen voi kokea?

Pyhä Henki on Jumalan toimintaa aikaansaava osa.

Sen tietää ja tuntee lähinnä tunne maailmassaan. Pyhän Hengen kokee myös kehossaan ja ymmärryksessään.Toisille Jumalan Henki antaa kielillä puhumisen lahjan, eli Jumalan Pyhän Hengen kautta tulee ihmiselle  ymmärrykseensä Jumalan tahtoa  tajuntaansa.

Sen kyllä tietää ja uskoo kun niin tapahtuu. Olen itse kokenut.

Vierailija

Entä sitten voiko pyytää / anoa Pyhän Hengen johdatusta asioihin, jotka tuntuvat vaikeilta, konkreettisia asioita, vaikka muutakin?

Ajattelen, että Pyhä Henki, jota ei saa loukata, voisi tulla ja johdattaa oikeisiin ratkaisuhin.
Taidan olla vielä Jeesuksen saavuttamattomissa, vaikka kuinka pyrin lähemmäksi korkeaa Jumalaakin.

Pyhän Hengen saanut, miten sen voi saada?

Vierailija

Lue Raamatusta kohdat joissa puhutaan Totuudesta, Uskosta, Pyhästä Hengestä.

Raamatussani on takasivulla lueteltu sisältö. Etsi, hae, löydä ja usko!

Vierailija

Minulla on -38 vuoden raamattu, se ei kerro kaikkea kun on jo repaleinen, mutta sisältö on tallella.

Jospa avittaisit kuitenkin, kun teema ei ole helppo.

Vierailija

Jospa lähden siitä mitä tämä Raamattu on!

Raamattu on opin ja uskonelämän ainoa peruskirja.

Raamattu on kirjoitetussa muodossa tietyssä historiallisessa tilanteessa  annettu Jumalan ilmoitus. Se on muuttumaton ja iankaikkinen Jumalan Sana.

Pyhän Hengen johtamina ihmiset kirjoittivat sen Jumalan ilmoituksen, mikä on ihmiselle välttämätön jotta hän sillä voisi löytää tien Jumalan yhteyteen.

Raamatun sana pysyy muuttumattomana kaikkina aikoina.

Vierailija

Jumala 

On olemassa vain yksi ja iankaikkinen Jumala,

mutta Hänessä on kolmen iankaikkisen persoonan ykseys:

Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Voidaan puhua kolmiyhteisestä Jumalasta.

Isä

Jumala on iankaikkinen Isä, joka on luonut koko luomakunnan.

Hän myös ylläpitää ja hallitsee kaikkea luomakuntaa.

Jumala on pyhä ja vanhurskas, Hän on laupias ja armahtavainen

ja Hän rakastaa luomaansa ihmistä.

Jumala on Henki, ja kaikkivoipa, kaikkitietävä ja kaikkialla oleva.

Vierailija

Poika

Jumalan Poika, Jeesus Kristus, on yhtä Isän kanssa ja 

on myös iankaikkinen Jumala.

Jeesus Kristus tuli ihmiseksi lunastaakseen ihmisen syntiinlankeemuksen

tähden synnin alaisuuteen joutuneen ihmiskunnan.

Hän kuoli vapaaehtoisesti ristillä ihmisen synnin tähden.

Hän nousi kolmantena ja nousi ylös taivaaseen ja istuu Isän, Jumalan oikealla puolella.

.

Vierailija

Pyhä Henki

Jumalan Pyhä Henki  on toiminut ja toimii yhdessä Isän ja Pojan kanssa.

Pyhä Henki on nyt maan päällä kirkastaakseen  ihmisille Jeesuksen Kristuksen Vapahtajana.

Pyhä Henki on mukana uudestisynnyttämässä ihmistä elävään toivoon.

Pyhä Henki varustaa Jeesukseen uskovat armolahjoilla seurakunnan rakentumiseksi.

Vierailija

Armolahjat

Armolahjat ovat mm. viisauden ja tiedon sanat, usko, terveeksitekemisen lahja,

lahja tehdä voimallisia tekoja, profetoiminen, ja kielillä puhumisen lahja.

(1Kor. 12:4-10)

Pyhä Henki kasvattaa uskovissa Hengen hedelmää, so. kasvattaa heidän persoonallisuuttaan

Jeesuksen antaman mallin mukaan.

Vierailija

Uudestisyntyminen

Jumalan sana  ja Jumalan Pyhä Henki 

vaikuttavat ihmisessä uskon.

Kun ihminen ottaa sanan vastaan uskoen

Jeesukseen Kristukseen omana Vapahtajanaan,

hän saa synnit anteeksi yksin Jumalan armosta

ja kokee uudestisyntymisen.

Uudestisyntyminen on Jumalan teko ihmisessä uskon kautta.

Siinä ihmiselle lahjoitetaan Jumalan vanhurskaus ilman ihmisen omia ansioita.

Vierailija

Uudestisyntymiseen kuuluu erottamattomasti kaste.

Kun ihminen on saanut lahjaksi vanhurskauden uskon kautta Jeesukseen Kristukseen,

hänen tulee kastattaa itsensä Isän ja Pojan  ja Pyhän Hengen nimeen.

Kaste kuvaa Kristukseen uskovan liittymistä Jeesuksen kuolemaan ja 

uskovan pukeutumista Kristukseen.

Raamattu kuvaa kastetta hautaamisena, ja kaste tapahtuukin upottamalla

kastettava kokonaan veteen tuon esikuvan mukaan.

Näin suoritettua kastetta ei tarvitse koskaan uusia, olkoon se suoritettu

missä seurakunnassa tahansa.

Kasteen kautta uskova liittyy

paikallisen seurakunnan jäsenyyteen.

Vierailija

""Pyhä Henki kasvattaa uskovissa Hengen hedelmää, so. kasvattaa heidän persoonallisuuttaan

Jeesuksen antaman mallin mukaan.""

""Uudestisyntyminen Jumalan sana ja Jumalan Pyhä Henki vaikuttavat ihmisessä uskon. ""
""hän saa synnit anteeksi yksin Jumalan armosta ja kokee uudestisyntymisen. ""

Olenko uudestisyntynyt, mistä tiedän sen? En tiedä olenko saanut synnit anteeksi jotta kokisin uudestisyntymisen?

Näin on eläilevä ihminen, omaa itseäni epäilen.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat