Ja meillä kaikilla oli niin mukavaa....Punkaharjulla

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

5-6 kesäkuuta Punkaharju
Kiitos Itä-Karjalan Kansanopisto!

Ensimmäisinä perillä olimme me `paikkakuntalaiset`, Aluisa ja Heluna, puoliltapäivin. Ja meitähän odotti siellä ihanan runsas ja maukas ruokapöytä, talo tarjosi. NAM.
Seuraavaksi saapui Pirke. Katselimme aulassa toisiamme hetken. Olisikohan tuo, olihan ja juuri sellaisena, kuin kuvittelimmekkin toisemme.
Seuraavina saapuivat Marjutti ja Leena ja viimoisena tmaria ja olihan meidän joukoomme uskaltautunut yksi mieskin! Anonyymi.
Vähän aikaa juteltuamme huomasimme, että olemme kuin vanhoja tuttuja kaikki, heti samalla aaltopituudella.
Iltaa vietimme rantasaunalla, kohotimme(ja joimme) muutaman lasin kuohuvaa. Saunoimme ja uimme, siitä tulee kuvia myöhemmin.
Opiston ihana rehtori Maija Tenojoki kävi henkilökohtaisesti meitä tervehtimässä runsain tuliaisten kera, Vau ja Nam.
Ilta vierähtikin vapaan seurustelun merkeissä, kait me jossakin vaiheessa vähän nukuimmekkin, ehkä.
Sunnuntaina sitten vietimme Marjutin synttäreitä kuoharin ja vaapukkakakun ja ihanan kokkimme kera, kakustakin tulee taatusti kuva myöhemmin, kunhan loppuporukka kotiutuu netin ääreen.
Maijakin ilahdutti meitä läsnäolollaan synttärikahveilla ja kertoi opiston mielenkiintoista tarinaa ja historiaa. Valitettavasti vaan meillä oli hieman liian kiireinen aikataulu, mutta lupasimme viellä palata ihaniin maisemiin uudelleen.
Ja taas saimme nauttia runsaan ruokapöydän antimista, mikä vieraanvaraisuus! NAM, NAM ja NAM.
Pidimme myös epävirallisen `ystäväinkokouksen`, jossa päätimme, että ainakin kerrran vuodessa kohtaamme tällä porukalla jossakin maailman kolkassa. joten, ....voi, jospa oisit voinut olla mukana!

Niin ja ne Aluisan kuuluisat munavoipiirakat meinasi ihan unohtua. Niillä söimme itsemme ihan ähkyiksi asti ja makkaraakin paisteltiin ym. ym. - toiset juhlijat kertovat lisää......

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Hei muut ``pikkukääpiöt``, kirjoitin kuitenkin tapaamisestamme(juhlistamme) suoraan, ilman teidän `hyväksyntäänne`, kun en ole niin taitava netin käyttäjä, että saisin siirrettyä tekstini sähköpostista tänne!
Yliarvioin itseni.
Kertokaa, jos jotakin tarvitseepi poistaa?
Ja SUURI KIITOS paluukyydistä, taisin unohtaa kiitoksen kokonaan, oli niin haikeata erota, nyyh ja nyyh. :(
:) :) :) :) :) :) :)

Vierailija

Iloisen haikealla mielellä, melkein tippa silmässä luin teidän ihanasta Punkaharjun matkastanne.
Voi jospa oisin ollut mukana!
On teitä hellitty ja lellitty kaikin tavoin, mikä on ihan tavatonta nykypäivänä. Iloitsen puolestanne ja toivon, että saitte ilon-eväitä pitkälle eteenpäin.

terveisin; melkein kateellinen Hyvämieli

Vierailija

On mukava lukea että retki Punkaharjun upeisiin maisemiin oli "ylivertainen".
Haluankin toivottaa teille/ meille ystäville oikein kaunista kesää, lainaten
kirjasta Olet minulle tärkeä, hiukan muokaten.

"Kun todella pysähdymme vaikka vain hetkeksi toisen ihmisen luokse, sydän löytää lepopaikan.
Se on kuin kesäinen puutarha, jossa ruusut tuoksuvat.
Tuntuu hyvältä poiketa omalta polultaan, avata uusi portti ja astua puutarhaan.
Sinä olet minulle tärkeä "vertaisystäväihminen".
Olen iloinen siitä että saamme ihastella tahoillamme elämän ruusuja - ja
harmitella niiden piikkejä! - ja etsiä toiveikkaina uusia nuppuja".

Vierailija

Lainaus:

On mukava lukea että retki Punkaharjun upeisiin maisemiin oli "ylivertainen".
Haluankin toivottaa teille/ meille ystäville oikein kaunista kesää, lainaten
kirjasta Olet minulle tärkeä, hiukan muokaten.

"Kun todella pysähdymme vaikka vain hetkeksi toisen ihmisen luokse, sydän löytää lepopaikan.
Se on kuin kesäinen puutarha, jossa ruusut tuoksuvat.
Tuntuu hyvältä poiketa omalta polultaan, avata uusi portti ja astua puutarhaan.
Sinä olet minulle tärkeä "vertaisystäväihminen".
Olen iloinen siitä että saamme ihastella tahoillamme elämän ruusuja - ja
harmitella niiden piikkejä! - ja etsiä toiveikkaina uusia nuppuja".

Niinpä!

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Heluna!
Ja minä hätähousuna kerkesin aloittaa tuon toisen palstan,vaikka sovimme muistaakseni,että sinä teet ensin jutun meidän reissustamme.
Mutta kun minä olen niin täpinöissäni,vaikka väsyttääkin.
Suunnittelimme kaverin kanssa jo kotiintulo-matkalla vaikka mitä,niistä sitten joskus,kun tästä tokenee.

Opiston rehtori on niin aikaansaapa,että opisto suorastaan kukoistaa hänen aikaansaannoksistaan ja entäs opiston KOKKI!
En ole ikinä saanut,saati sitten maistanut niin hyvää kakkua,kun hän teki.Suurkiitokset Karhulle.Ja kaikki iloisen ja ystävällisen tunnelman merkeissä.

Tunsin itseni ihan hetken RINSESSAKSI.
Myös teille kiitos ,nyt tutut nettiystävät,tämä reissu ei unohdu.
Nyt päässä vielä risteilee kaikki niin suloisena sekamelskana.Kunhan nuo kuvat tulee tsekattua,näette niitä sitten lisää.

Vierailija

Hei Marjutti,
Kiitos vaan itsellesi että järjestit meille juhlat, enpä ole koskaan pitkän ikäni aikana "sokkotreffisynttäreillä" käynytkään. Yhdyn täysin ajatkuseseesi, että kakku oli maukasta, iki-ihanaa. Nyt saan sitten paastota, ettei "sokeritäti" toru minua liikaa ensi maanantaina.
Pikaista torumista matkan rasituksista!
Terveisin Aluisa

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tälläisiä paloja siellä syötiin,(tai lähinnä minä söin).Taitaa jokaisella olla "sokerit korkealla" kakun jälkeen,mutta eihän kakkuja aina syödä.
Välillä voi herkutellakin.
Voi tytöt ja pojat,se vadelmakakku maistuu kielellä ja mielissä pitkään.Nam.

Vierailija

Hei.Juttua teidän reissustanne on "ihanan tuskallista" lukea,kun samalla katselee tuota upean ja maittavan näköistä kakkua tässä palstalla.
Vesi suorastaan valuu kielelle ja saa olla tavan takaa nieleskelemässä.
Mukavaa,että teillä oli onnistunut reissu.Pitänee harkita seuraavan kerran mukaan tuloa,jos reissuja johonkinpäin järjestetään.

tmaria
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Heippa!

Tmariakin kotiutui vasta vähänaikaa sitten reissultaan. Kävin paluumatkalla tapaamassa ystävääni
ja viivyin hänen luonaan yhden yön. Köristelin sieltä sitten kotia kohti.

Ensinnäkin ihan kamalasti kiitoksia koko Punkaharjun henkilökunnalle, Marjutille, kaikille teille muille!!!
Meillä oli aivan ihanan lämpöinen vastaanotto, ja kaiken kruunasi tuo makoisa synttärikakku, talon
tarjoama lounas sunnuntaina, Aluisan leipomat piirakat, Pirken tekemä salaatti...nami!
Ja kyllä makkaratkin maistuivat;).

Ja kyllä me oltiin huuli pyöreänä, kun opiston rehtori-Maija ilmaantui paikalle ensimmäisenä
iltana onnittelemaan Marjuttia ja juttelemaan kaikkea mukavaa opiston historiikista ja mitä
kaikkea on mahtunut hänen 38 vuoteensa opiston rehtorina. Hän tuli myös juhlistamaan
varsinaista synttäripäivää kuoharin ja ruusujen kanssa! HUH sentään!
Eihän siinä hetkellä varsinaisesti päästy kuin päällisin puolin kuulemaan tapahtumia, kun aika
oli kuitenkin niin rajallinen, mutta ensi kerralla lisää. Minulla ei ole kuin positiivista sanottavaa
henkilökunnasta ja paikasta ja varmasti laitan ystäväpiirissäni sanan kiertämään.

No niin, mutta kyllä oli mukavaa!! Ja ihan aidosti ja rehellisesti.

Ettekö te Heluna ja kumppanit kehdanneet kertoa miten minulle kävi..;) eikä ollut edes
kuoharilla ja saunasiiderillä osuutta. Minä putosin yöllä sängystä! Kännykkä vaan lensi
tuolilta ja villasukat heilahti, kun mätkähdin täydessä unessa selälleni lattialle ja voin
sanoa, etten muista koskaan sängystä tipahtaneeni vaikka monenlaista muuta on tähän
elämääni mahtunut..;) Jaaa, kuka uskoo, etten muka ennenkin..) ?

Ja kokonaisuudessaan tämä reissu oli mulle erittäin hyvä! Tänään nauroin ihan toisille
asioille ystäväni kanssa niin, että henki meinas flunssaiselta loppua..melkein pyörin
lattialla. Mutta siellä opistolla taisi mulla tippakin tulla linssiin..

Joten te, jotka ette tällä kertaa päässeet mukaan, voin omasta puolestani sanoa, että
me kaikki erilaisuudestamme huolimatta nivouduimme yhteen täksi nopeasti ohikiitäväksi
hetkeksi elämässämme. Näin pitää vain uskaltaa tehdä!

Ja kiitos vielä teille mukanaolijoille! Näin lankoja solmitaan ja verkkoa kudotaan.

Ja te, opiston väki, jos/kun luette tätä kanavaa, kiitos vielä kerran teille! Ja muistakaa
sanoa ainakin( ?) minulta terveiset ja halit teidän pakistanilaille työntekijällenne, Sha'lle!
(en tiedä, tuliko nimi kirjoitettua oikein). Näin ainoana röökiä sauhuttelevana 'syntisenä'
pääsin juttelemaan hänen kanssaan röökiä tuprutellessani..;). Ja vieläpä halaamaan komeaa
miestä keittiössä, samalla kun kokki-Karhuakin..;).

Nyt en turise enempää. Pitää vähän nukkuakin ja palauttaa vuokra-auto lainaajalleen.

-tmaria-

ps. lähetän 'jengille' minun ottamiani kuvia huomenna.

Vierailija

Hei kaikki ihanat ihmiset te, jotka olitte mukana reissulla ja te, jotka opiston puolelta teitte matkastamme aivan erityisen.
Aika oli lyhyt, mutta kokemuksia paljon, niistä olette jo kertoneet. Kävimme myös pikaisesti tutustumassa läheisen Kruununpuiston maisemiin ja polkuihin. Myös Retretissä kävimme, joten paljon ehdimme lyhyessä ajassa nähdä ja kokea. Olen oikein tyytyväinen siihen, että tuli matkaan lähdettyä!

Vierailija

Voi kun ihan unohdin kertoa sinun yksityis-siekailusi sängyn ja lattian välillä!
Oli niin paljon tapahtumia lyhyellä ajalla,että sulattelemista riittää pitkäksi aikaa, eikä vähiten vatsan seudulla.
Minusta kyllä tuntuu, että sinä olet sellainen persoona, että aina tapahtuu siellä, missä sinä olet. Olet todella mainio tyyppi.
Jäi kyllä paljon muutakin mukavaa kertomatta, mutta jatkakaa te tarinointia.
Tämä viesti oli siis tmarialle!
Ja Marjutille, että ei haittaa, vaikka keskusteluita olisi useampikin yhtäaikaa. Ja, se kakku oli juuri niin hyvää, kuin kerroit, niin MEHEVÄÄ.
Toivottavasti ``rinsessainen`` olo jatkuu viellä pitkään.......
Terveisin Heluna

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olo on väsynyt,mutta onnellinen.Kyllähän se rinsessamaisuus pikkuhiljaa katoaa,se kuului jotenkin tähän meidän reissuumme,mutta muuten on alkanut ihan tavallinen,mukava arki taas.
Lomapäiviä vielä vähän jäljellä,joten saa vielä laiskotella ja intiivisemmin hoidella puutarhaa.
tmaria jatkoi vielä matkaa ystävän luokse ennen kotimatkaa.Uskoisin,että sinua ei nälkä yllättänyt ajomatkalla!
PS.Rohkeita uimareita löytyi tästäkin porukasta 5.6 ilta-saunan jälkeen,vaikka ilta oli jo aika viileä,tässä Helunan tyylinäyte.

XBrinna
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei kaikille matkalaisille. Teillä oli varmasti mukava reissu, ja vielä tutustuminen toisiin netti-ystäviin antoi varmasti oman jännityksen ja piristeen. Paljon te ehditte nähdäkkin matkalla, ja nuo herkut,huh,huh aivan tulee vesi kielelle.
Eikait tässä auta muu kuin liittyä joukkoon seuraavalle matkalle,ja kokea itse tuo hauskuus.
Laitelkaa paljon kuvia tänne, ja koittakaa saada ne "sokerit" taas kohdilleen.

t. Brinna

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat