Katsastukset myös traktoreille ja metsäkoneille

Vierailija

Jo yksikin tippa öljyä riittää pilaamaan juomaveden...
Törmäsin tuohon tekstiin ja säikähdin tosissani mitä meidän pohjavesillemme tapahtuukaan.
Otetaan nyt esimerkkinä vaikkapa ikivanhat maatalous ja metsäkoneet jotka laskevat maastoon ja metsiin öljyä toistuvasti.
Aitiopaikalta seuranneena olen havannoinut kuinka ikäloppu metsäkone lasettaa öljyä maastoon viikon välein rikkoutuessaan.
Taannoin seurasin kuinka huonokuntoinen traktori päästi öljynsä lähimaastoon. Elinkeinonharjoittaja peitteli jälkiä soralla mutta ongelma ei peittelyllä parane.Tuskin tämäkään oli ainot kerta kun näin kävi.
Eikö olisi paikallaan katsastaa nämäkin koneet vuosittain.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Enpä oiken tähän katsastushommaan, menisi aivan sokeena, auttaisko tuo asiaa, hydrayliikka letkut ovan ns. kuluvaa tavaraa, ja alttiina ulkoisille riskitekijöille,(raapaisee puun kylkeä,jne).katsastus pitäisi siten olla joka aamu ennen töitten aloittamista, ja se lienee mahdonta.
Vastuuntuntoinen yrittäjä tarkastaa koneensa itse, ei silti etteikö vahinkoja tapahdu, mutta jos jollain on joku simsalabim juttu tätä varten, niin rohkeesti esille.
Hydrayliikka öljyn koostumusta en tunne.

Vierailija

Teräketjun voiteluun on ainakin saatavana ympäristöystävällinen vaihtoehto.
Sitähän sinne luontoon eniten jää loppujen lopuksi.
Öljyä ei kukaan tahallaan kaada maahan koska se lisää kustannuksiakin.

Ns. Pohjavesialueethan ovat kai erityisasemassa.

Vierailija

Mukavaa saada `miehisiäkin`keskusteluja tänne. Olen naisimmeinen, enkä ymmärrä hölökäsen pöläystäkään tuosta hydraydliikasta ( sormi meinas mennä solmuun) mutta sanonpahan, että on hyvä kun semmoinen perävetokoukunkiristäjänmutterinkiristäjänpääsuulake on keksitty, siitä on ihan varmasti hyötyä, kun öljyt meinaa mennä sammakoille. Eikö vaan poijaat?

Vierailija

Lainaus:

Mukavaa saada `miehisiäkin`keskusteluja tänne. Olen naisimmeinen, enkä ymmärrä hölökäsen pöläystäkään tuosta hydraydliikasta ( sormi meinas mennä solmuun) mutta sanonpahan, että on hyvä kun semmoinen perävetokoukunkiristäjänmutterinkiristäjänpääsuulake on keksitty, siitä on ihan varmasti hyötyä, kun öljyt meinaa mennä sammakoille. Eikö vaan poijaat?

Se on erittäin hyödyllinen ja luontoysävällinen keksintö.

Vierailija

Lainaus:

Teräketjun voiteluun on ainakin saatavana ympäristöystävällinen vaihtoehto.
Sitähän sinne luontoon eniten jää loppujen lopuksi.
Öljyä ei kukaan tahallaan kaada maahan koska se lisää kustannuksiakin.

Ns. Pohjavesialueethan ovat kai erityisasemassa.


Näin on siihen sopii melkein mikä vain kunhan on liukasta ja juoksevaa, eikä pakkasessa jäädy.

Vierailija

Lainaus:

kysyn vaan satukkos tietämään mitä öljyä näissä metsäkoneissa nykyään käytetään???


Traktorinräihkät ajelee ainakin polttoöljyllä , valot palaa jos on sillä päällä ja jarrutkin saattaapi toimia pakokaasu
päästöistä puhumattakaan ei niitä räihkiä juuri sinisestä savupilvestä maanteillä erota.
Päästömittauksia suosittelen eikä mukaa tarkastus olisi pahitteeksi.

Vierailija
järjestysmies

Enpä oiken tähän katsastushommaan, menisi aivan sokeena, auttaisko tuo asiaa, hydrayliikka letkut ovan ns. kuluvaa tavaraa, ja alttiina ulkoisille riskitekijöille,(raapaisee puun kylkeä,jne).katsastus pitäisi siten olla joka aamu ennen töitten aloittamista, ja se lienee mahdonta.
Vastuuntuntoinen yrittäjä tarkastaa koneensa itse, ei silti etteikö vahinkoja tapahdu, mutta jos jollain on joku simsalabim juttu tätä varten, niin rohkeesti esille.
Hydrayliikka öljyn koostumusta en tunne.

No vanhojen ikäloppujen koneiden letkut kannattaisi käydä läpi ja vaihtaa kaikki kerralla uusiksi.
Koneeseen kannattaisi santsata ja tehdä kunnon remontti jo pakokaasujenkin takia ja polttoaineletkut voisi tarkastaa nekin ei ne vuosikymmeniä kestä.
Vastuu ympäristöstä ei ne öljyt maaperästä minnekkään häviä.
Aina ei ole kyse hydrauliikasta sen kestävyydestä ja vuodoista mitä ei suinkaa sovi vähätellä sitäkään.
Kunnolla huolletulla koneella hommatkin hoituu paremmin.

Vierailija

Aina roiskuu kun rapataan. Järjen käyttö on sallittu myös ympäristö suojelu- yms. asioissa.

Liian vihreä ajattelutapa vaikeuttaa elämää ja kehitystä.
Jos sellainen olisi ollut päättäjillä koko ajan niin me kuljettais pitkospuita pitkin ja
elettäis palavan päreen valossa. Kyllä ois kivaa!

Vierailija

Lainaus:

Aina roiskuu kun rapataan. Järjen käyttö on sallittu myös ympäristö suojelu- yms. asioissa.

Liian vihreä ajattelutapa vaikeuttaa elämää ja kehitystä.
Jos sellainen olisi ollut päättäjillä koko ajan niin me kuljettais pitkospuita pitkin ja
elettäis palavan päreen valossa. Kyllä ois kivaa!

No eihän tällä nyt ole mitään tekemistä sen kanssa että koneet kannattaa pitää kunnossa , katsastusta suosittelen minäkin jotta ikäloput kulhut jotka laskevat alleen milloin mitäkin öljyä ja polttonestettä ja väljätpaikat pilaavat ilmaa saataaisiin romuttamoille tai kunnostettaisiin työkuntoon.
Mitäs tekemistä tällä on vihreyden kannalta muuta kuin että vihreäluonto muuttuu ruskeantahmeaksi ja sininenvesi öljyiseksi.

Vierailija

järjestysmies

Enpä oiken tähän katsastushommaan, menisi aivan sokeena, auttaisko tuo asiaa, hydrayliikka letkut ovan ns. kuluvaa tavaraa, ja alttiina ulkoisille riskitekijöille,(raapaisee puun kylkeä,jne).katsastus pitäisi siten olla joka aamu ennen töitten aloittamista, ja se lienee mahdonta.
Vastuuntuntoinen yrittäjä tarkastaa koneensa itse, ei silti etteikö vahinkoja tapahdu, mutta jos jollain on joku simsalabim juttu tätä varten, niin rohkeesti esille.
Hydrayliikka öljyn koostumusta en tunne.

No vanhojen ikäloppujen koneiden letkut kannattaisi käydä läpi ja vaihtaa kaikki kerralla uusiksi.
Koneeseen kannattaisi santsata ja tehdä kunnon remontti jo pakokaasujenkin takia ja polttoaineletkut voisi tarkastaa nekin ei ne vuosikymmeniä kestä.
Vastuu ympäristöstä ei ne öljyt maaperästä minnekkään häviä.
Aina ei ole kyse hydrauliikasta sen kestävyydestä ja vuodoista mitä ei suinkaa sovi vähätellä sitäkään.
Kunnolla huolletulla koneella hommatkin hoituu paremmin.


Katsastushan vapauttaisi yrittäjän vastuulta, en mää nyt tiedä toissapäivänä poika käytti katsastuksessa, ei siin mitään vikaa sillo ollu, nyt se vaan sylkäsi öljyt pihalle.

Vierailija

Ei siellä enää kukaan pärjää ikälopuilla vehkeillä, ne oli niitä aikoja -60 luvulla kun joka navetan nurkalla seiso ruosteinen trektorikaivuri, ne ajat ovat menneet.

Vierailija
järjestysmies


järjestysmies

Enpä oiken tähän katsastushommaan, menisi aivan sokeena, auttaisko tuo asiaa, hydrayliikka letkut ovan ns. kuluvaa tavaraa, ja alttiina ulkoisille riskitekijöille,(raapaisee puun kylkeä,jne).katsastus pitäisi siten olla joka aamu ennen töitten aloittamista, ja se lienee mahdonta.
Vastuuntuntoinen yrittäjä tarkastaa koneensa itse, ei silti etteikö vahinkoja tapahdu, mutta jos jollain on joku simsalabim juttu tätä varten, niin rohkeesti esille.
Hydrayliikka öljyn koostumusta en tunne.

No vanhojen ikäloppujen koneiden letkut kannattaisi käydä läpi ja vaihtaa kaikki kerralla uusiksi.
Koneeseen kannattaisi santsata ja tehdä kunnon remontti jo pakokaasujenkin takia ja polttoaineletkut voisi tarkastaa nekin ei ne vuosikymmeniä kestä.
Vastuu ympäristöstä ei ne öljyt maaperästä minnekkään häviä.
Aina ei ole kyse hydrauliikasta sen kestävyydestä ja vuodoista mitä ei suinkaa sovi vähätellä sitäkään.
Kunnolla huolletulla koneella hommatkin hoituu paremmin.


Katsastushan vapauttaisi yrittäjän vastuulta, en mää nyt tiedä toissapäivänä poika käytti katsastuksessa, ei siin mitään vikaa sillo ollu, nyt se vaan sylkäsi öljyt pihalle.

Ompahan sulla luulot ei muuten vapauttaisi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat