Niska jumissa

Kommentit (7)

Vierailija

Niskat jumissa! Tuttua tunnetta, kärsin samasta asiasta. Olen saanut venytysohjeitakin, joita toteutan melkein päivittäin. Ajottain silti niskat ja hartian seutu jumittuu ja kipuilee. Olen kyllä kiinnittänyt huomioni myös työtasojen korkeuksiin. Käsitöitä tehdessä ei ehkä aina huomaa kuinka hartianseutu jännittyy ja sitä kautta kipeytyy. Jos jollakin on antaa hyviä neuvoja, otan kiitollisuudella vastaan, kokeiltavakseni.

Vierailija

Oletkos kokeillut piikkimattoa? Minulle se ainakin auttaa selkäkipuihin. Rentouttaa ja melkein nukahdan makoillessani siinä.
Täytyy vaan olla ilman vaatetusta, niin tulos on parempi. Alussa kyllä tuntuu, ettei pysty olemaan siinä. Mutta jos jaksaa muutaman minuutin, pistely häviää ja tulee rento olo. Kokeile! Niitä on myös erikseen niskanalueelle pienempiä kokoja. :)

Vierailija

Liian matala pään alunen nukkuessa?

Sopiva reipas liikunta auttaa: kuntonyrkkeily, kävely ja hiihto. Oletko kokeillut keppijumppaa?
Sitä varten voi pitää tauon työn lomassa.

Vierailija
Susa

Niskat jumissa! Tuttua tunnetta, kärsin samasta asiasta. Olen saanut venytysohjeitakin, joita toteutan melkein päivittäin. Ajottain silti niskat ja hartian seutu jumittuu ja kipuilee. Olen kyllä kiinnittänyt huomioni myös työtasojen korkeuksiin. Käsitöitä tehdessä ei ehkä aina huomaa kuinka hartianseutu jännittyy ja sitä kautta kipeytyy. Jos jollakin on antaa hyviä neuvoja, otan kiitollisuudella vastaan, kokeiltavakseni.

Onko kenelläkään tietoa auttaisiko sellainen sähköllä toimiva niska-hartia hierontalaite?

Vierailija

Kokeile keppijumppaa, kepistä molemmin käsin kiinni n. 20cm väliä kädet suoriksi keppi etupuolella nostele keppiä leukaan asti 20 sarjoja välillä huilaa noin 100 toistoa kykyjen mukaan päivän aikana.
saa veret kiertämään hartioissa.

Vierailija

Hyvä ja halpa kotikonsti on jumppapallo. Säännöllisesti käytettynä se suoristaa ryhdin ja parantaa muutenkin tasapainoa. Pallo kannattaa siis ottaa tuolin korvikkeeksi olohuoneeseen, muuten se jää käyttämättä.
Pallon mukana seuraa hyviä venyttelyohjeita...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat