"Pesuvatiteline"

Vierailija

Hei, onko teille tuttu sellainen entisajan pesuteline, missä on paikka vesikannulle (alhaalla) ja pesuvadille (ylhäällä)?
Millä nimellä sitä kutsutaan ja mistähän sellaisia vois etsiskellä? Haluaisin sen niin kovasti ekovessaani, mutta en ole päässyt etsinnässä alkua pitemmälle. Kirpputoreilla eikä tavallisimmissa tavarataloissa ole tullut vastaan. Jos on vinkkejä tai peräti kuvia, niin olisi ihanaa saada niitä. Ja onko sillä telineellä ihan "virallinenkin" nimi?

Kommentit (8)

Vierailija

Hei anonyymi, olen nähnyt sellaisia telineitä sisustus-tavarataloissa. Varmaan tiedät ne ihanat kaupat joissa tuoksuukin niin hyvälle!!!! Tai joku kauppa jossa myydään metalli ja muita taottuja tuotteita.

Onnea etsintään , kyllä se joku päivä vastaan tulee. En minäkään sen virallista nimeä tiedä, taitaa olla vaan pesuvatiteline.

Vierailija

Lainaus:

Hei, onko teille tuttu sellainen entisajan pesuteline, missä on paikka vesikannulle (alhaalla) ja pesuvadille (ylhäällä)?
Millä nimellä sitä kutsutaan ja mistähän sellaisia vois etsiskellä? Haluaisin sen niin kovasti ekovessaani, mutta en ole päässyt etsinnässä alkua pitemmälle. Kirpputoreilla eikä tavallisimmissa tavarataloissa ole tullut vastaan. Jos on vinkkejä tai peräti kuvia, niin olisi ihanaa saada niitä. Ja onko sillä telineellä ihan "virallinenkin" nimi?

Se taitaa olla nimeltään pesukomuutti, katsohan alla olevasta linkistä
näitäkö tarkoitit. Varmaan jostain antiikkikaupasta tai vanhan tavaran
kaupasta saattaisi löytyä ja tietenkin hyvällä onnella kirpparilta :)
Onko sinulla jo näihin kuuluva posliininen pesuvati ja vesikannu +
saippuateline?

http://www.google.fi/images?hl=fi&q=pesukomuutti&um=1&ie=UTF-8&source=un...

Vierailija

Jos etsit telinettä niin tässä on yksi linkki: http://www.rikosseuraamus.fi/27733.htm

Minulla on kotimuseossa ikivanha vastaavanlainen.

Mutta pesukomuutti on eräänlainen pöytä/kaappi-yhdistelmä ja siinä oli yläpuolella verholla
peitettävä pyyhenaulakka. Lapsuudenkodissani oli sellainen.

Vierailija

Kyllä vain tarkoitan tollaista telinettä, missä olis se vati ja kannu. Siis koko setti valmiina. Tai sitten täytyy hankkia tavarat erikseen. Siis jos vain jostain löytyy. Siispä kiertelemään vanhojen tavaroiden kauppoihin yms. Ja minä kun luulin, että senkun menee vaan ja ostaa! :) Kuviakaan en löytänyt mistään.
Kiitos vinkeistä ja laittakaa vaan lisää jos tulee mieleen.

Vierailija

Lainaus:

Kyllä vain tarkoitan tollaista telinettä, missä olis se vati ja kannu. Siis koko setti valmiina. Tai sitten täytyy hankkia tavarat erikseen. Siis jos vain jostain löytyy. Siispä kiertelemään vanhojen tavaroiden kauppoihin yms. Ja minä kun luulin, että senkun menee vaan ja ostaa! :) Kuviakaan en löytänyt mistään.
Kiitos vinkeistä ja laittakaa vaan lisää jos tulee mieleen.

Kyllä luulisi jokaisesta tavaratalosta vesikannu ja pesuvati löytyvän, jos ett välttämättä antiikkia halua ?

Vierailija

Hohoi, kyllä vadin ja kannun löytää, mutta olen tässä etsinytkin sellaista SETTIÄ, missä nää molemmat olis. Siis teline ja kaikki. Mutta nyt onkin tullut selväksi, että telineitä löytyykin erikseen. En etsi antiikkia, mutta saa olla myös sitä jos sopiva sattuu kohdalle! Kiitos vinkeistä.

ps. järjestysmiehen kylppärikuva on kaunis ja toi mökkivessaviritys on ihana.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat