Eläkeläiset,

Vierailija

Emme usko enää päättäjien puheisiin, ettei ole rahaa korjata eläkkeitä niille kuuluvalle tasolle. Mainittakoon väliaikaiseksi tarkoitettu leikattu indeksi.

"Eduskunta on hyväksynyt 1.7.2010 euromaiden vakaussopimuksen, joka mahdollistaa yhteensä 750 miljardin takuut velkaantuneille maille. Päätökset tehtiin pikavauhdilla ilman riskianalyysejä tai perusteellisia selvityksiä. Eduskunta hyväksyin äänin 157-31. Kahdeksan oli poissa ja kolme äänesti tyhjää.
Suomen osuus summasta on kahdeksan miljardia. Päätöksen jälkeen hallituksen on annettava tiedonantomenettelyllä lisää rahaa pankeille, jotka ovat joutuneet ylipääsemättömiin vaikeuksiin.
Yhteensä Suomen velat ja vastuut nousevat tänä vuonna 20 miljaardiin euroon, mikä on lähes puolet Suomen valtion vuosibudjetista. Tämän lisäksi Islanti on jo saanut Suomelta puolen miljardin ja Latvia 324 miljoonan euron lainan."

Lähde: Eduskunnan täysistunnon pöytäkirja 77/210vp

1990- luvun lamassa pelastettiin Suomen pankit kansalaisten omaisuuden ja hengen voimalla. Nyt pelastetaan Euroopan pankit. Ainut suomalaisten omistuksessa oleva pankki taitaa olla Osuuspankki. Isänmaallisena ihmisenä tämä meno hirvittää.
Oikein itkettää, kun ajattelen äitiäni ja isääni, miten he kuokalla, lapiolla, kirveellä ja sirrikalla raivasivat peltotilkut,
2-3 lehmänkanturaa, sika, lampaat ja kanat antoivat ruuan. Se on ollut kovaa ruumista työtä. Se ikäpolvi nosti Suomen jaloilleen, kouluutti jälkeläisensä. Suomi oli hyvä maa, entä nyt?

Anja Koivistoinen
eläkeläinen/seniori

Kommentit (1)

Vierailija

Olen kanssasi samaa mieltä, silloin Suomi oli hyvä maa, mutta ei ole enää.
``Onneksi`` minun vanhempani eivät ole enää näkemässä tätä nykymenoa.
Ihan hirvittää Suomen, koko maapallon kohtalo. Minunkin vanhempani tekivät koko ikänsä kovaa ruumillista työtä, samoin itse. Minulla tulos, eläkettä käteen kuussa noin 850 euroa.
Oikein ISOT herrat ja rouvat saavat sen päivässä käyttöönsä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat