Ihmeellisiä tulkintoja

Vierailija

Olen nyt näinä hellepäivinä lueskellut melko monia keskusteluja aikani kuluksi ja ihmettelen muutamaa asiaa. Monesti parin viestin vaihdon jälkeen alkaa viestejä sinkoilla siitä kuinka joku on ymmärtänyt toisen viestin ja kuinka joku on oikeassa ja mitä toinen oikeasti tarkoitti. Itse yritän aina lukea ensin asian ja sitten pohtia sitä monelta kantilta. Meillä on niin monia elämäntilanteita ja minusta ei ihan heti kaikkia kirjoittettuja sanoja pidä ottaa kohdistuvaksi itseensä. Voi sitten todeta, että itselle on käynyt näin ja muitakin kohtaloita varmaan on. Myös puoluepolitiikan tuominen mukaan ei minusta ole näiden palstojen tarkoitus vai onko?

Kommentit (10)

Vierailija

Samaa mieltä kuin edeltävä kirjoittaja. On vaan hyvä, että esim. Seniori-puoluetta on tuotu esille näissä keskusteluissa. Herättelyä kyllä tarvitaan, jotta mahdollisimman moni eläkeläinen oman etunsa vuoksi aktivoituisi ennen ensi kevään vaaleja.

Vierailija

Niin, ei politiikka varmaan ole tabu täälläkään. Tosin tunnetusti politiikka ja uskonto ovat sellaisia aiheita, joista herkästi tulee riitaa. Mutta täällä kun kasvottomina keskustelemme emmekä ole naapureita (todennäköisesti), voimme taittaa peistä ja käyttää sanan säilää näistäkin kiinnostavista aiheista.
Ilmoja pidellen: Äksy Exä

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Jonnii verran ärsyttää tuo anonyyminä "herjojen" heittely.

Tämä on myös sitä rehellisyyttä seistä sanojensa takana !

Olinkin jonkin aikaa tänne kirjoittamatta, kun joku avuton anonyymi alkoi herjata mitä minä tarkoitan.
Miten joku toinen voi tietää minun elämästäni, jollen siitä kerro. Ja kun kerroin, niin tuli tiskirätistä naamalle.

Toki jokaisella on erilaisia elämänkokemuksia, joten on turha vertailla.

Outoja tulkintoja on ollut........

Vierailija

HYVÄ Valmatar!
Jokainen ihminen on erilainen ja jokaisen ihmisen elämän tarina on erilainen. On sydämmen sivistystä osata kuunnella toisen tarinaa ja antaa sille arvoa. Kukaan ei pärjää tässä elämässä yksin. Avoimuus ja rehellisyys kantaa pitkälle. Elämäntarinoista voi myös oppia, monesti omat asiat saavat pienemmän mittasuhteen, kun kuulee muillakin olevan ongelmia tai myöteisiä kokemuksia.
Anja.
seniori

Vierailija
valmatar

Jonnii verran ärsyttää tuo anonyyminä "herjojen" heittely.

Tämä on myös sitä rehellisyyttä seistä sanojensa takana !

Olinkin jonkin aikaa tänne kirjoittamatta, kun joku avuton anonyymi alkoi herjata mitä minä tarkoitan.
Miten joku toinen voi tietää minun elämästäni, jollen siitä kerro. Ja kun kerroin, niin tuli tiskirätistä naamalle.

Toki jokaisella on erilaisia elämänkokemuksia, joten on turha vertailla.

Outoja tulkintoja on ollut........

Mutta en ole vielä sellaiseen keskustelupalstaan törmännyt, jossa ei kävisi niin että ihmiset rupeavat riitelemään (eivätkä vain asiat). Tunteet nyt vaan kuumenevat helposti, ainakin silloin kun itselle tärkeistä tai aroista asioista
puhutaan.
Minä en ainakaan tahallani herjaa, ja toivon ettei kukaan ole kirjoituksistani pahastunut. Vai tarkoititko "herjan heittämisellä" vain repliikkien heittelemistä?
Ketään ei saa tahallaan loukata, ja uskon että ylläpitäjä puuttuu asiaan jos huomaa että on rajan yli menty.
Kyllä minuakin on omasta mielestäni opettajamaisesti oikaistu, mutta mitämax. Juuri siitä syystä kuitenkin esiinnyn
edelleenkin anonyyminä, kun se kerran luvallista on. Kirjautumista en myöskään millään jaksaisi joka kerta kun jotain tekee mieli sanoa. Sinä päivänä kun kirjautuminen tulee pakolliseksi, siirryn kokonaan sellaisille palstoille, jotka eivät kirjautumista vaadi. - Oikeus kirjoittaa anonyyminä kuuluu sananvapauteen, eikös se niin ollut. Terveisin: Anemone A.

Vierailija

No niin, nyt lainaaminen ei oikein minulta onnistunut! Tuossa sinisellä on lainattu ensin Valmattaren viesti, ja siitä jatkuu omani ennen "quote"-merkkiä. Piti olla niin, että MINUN viestini alkaa sanoilla "Mutta en ole vielä sellaiseen..." Siitä siis alkaa Anemone A:n viesti (eli minun). A.A.

tmaria
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Niin, on kai enemmän sääntö kuin poikkeus, että sanat käsitetään jollain tavalla väärin,
tai toinen käsittää ne eritavalla kuin toinen. No, niitä sitten oikaistaan ja joku
räväyttää jo kommentinkin..;).

Minun(kin) mielestäni 'herjojen heittäminen' on herjaamista, jonka jo ylläpitokin poistanee.
Lähinnä on kai kyse repleekeistä tai kommenteista...saattaahan ne joskus ärsyttää.

Itseäni ei henkilökohtaisesti haittaa kirjoittaako anonyyminä tai nikillä; jos vaan syntyy
hyvä keskustelu, niin on toki helpompi seurata, kuka siellä kirjoittaa, jos nikkiä käyttäisi.
Mutta ihan hyvä näin, paljon karsiutuisi keskustelijoita, jos anonyymius kiellettäisiin.

Ja miksei puoluepolitiikka sopisi tännekin? Kyllähän se koskettaa meitä jokaista, ainakin
silloin kun eduskunnassa päätöksiä isketään pöytään. Onneksi täällä on eri kanavia, ettei
ihan politiikaksi mene..;)

-tmaria-

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat