Marjastus & sienestys.

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Mites on käydäänkö marja ja sieni metsässä sillä silmällä ?

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

No voi hyvä Järjestysmies, millä silmällä siellä pitäisi käydä?
Voi olla, ettei tähän tietämään tarvitse ainakaan sienessä käyä millään silmällä.
Marjoista on vielä paha mennä sanomaan. Voihan siellä tietysti käydä "ihan muuten" vain.
Metsässä kulkeminen on ihan kivaa, vaikka ei mitään koriin, tai sankoon tulisikaan.
Onnea kuitenkin kaikille metsänkävijöille!
T.tulilatva

Vierailija

Eipä ole marjastajia eikä sienestäjiä liikkeellä näillä kulmilla.
Itse olen parikertaa jo mustikassa käynyt.

Vierailija

Olen marjojen ystävä ja poimin kyllä mitä löytyy. Tässä tämän lomapäivän saalis, voin kertoa että oli työn takana nämä lakat. Mustikassa en ole vielä ollut.

Vierailija

Metsässä pitää kaydä vaikka ei kotiin tuotavaa löytyisikää aina jää mieli- ja muistikuvia. Toki itse teen harvoin hukkaraissua. Tämän kesän ensimmäiset mustikat on toki poimittu ja niistä tehty piirakka sekä keitto...nam. Kyllä se vaan tuoreiata marjoista tehty maistuu kaikkein parhaimmalta. Luonto on voimavarani ja "kirkkoni". Nautitaan niin kauan kun jalat kantaa.

Vierailija

Minun mustikka reissuni.
Eilen oli viileä ja tuulinen ilma, joten metsään sitten. Ihan tuohon lähelle, kävelymatkan päähän, autolla kuitenkin kun siinä on kuulemma hyvä parkkitila. Itse konttasin ja kyykin kahden ison puun ympärillä ja kahden tunnin voimistelun jälkeen minulla oli kolmelitraa mustikoita.Isäntä lähti harppomaan pitkin metsää kuten tavallisesti, etsien sitä "parempaa paikkaa", hän nimittäin hyväksyy vain peukalonpään kokoiset marjat. Sellaisiahan ei nykymetsistä enää löydy, joskus on kuulemma löytynyt.
Parin tunnin päästä kuului huuto "mihinä nää oot", "täälä" vastasin."Lähäretään hele......n täältä,ei tääloo mittään".Kyllä sopii vastasin, kun saavuin hänen luo seisoi hän komeimman mustikkamättään päällä.Poimitaan nyt edes nämä tästä pois kun ovat näin komeita. "Ruuppuja" kuului vastaus,litran verran marjoja astiassaan.

En missään nimessä moiti häntä, hän saattaa käydä yksinkin mustikassa kun sillepäälle sattuu. Nyt oli tällainen reissu.

Oli aivan ihana olla metsässä, vaikka selkään koski, mutta raitis ilma ja metsän tuoksut ovat lääkettä nekin.

Marjaisin terveisin Brinna

Vierailija

Kävin minäkin jo katsastelemassa marjasatoa ja sainkin sen verran että nyt illalla saan purkittaa "kuningatarhilloa" kattilallisen. Löysin 2l. vattuja ja 3 litraa mustikoita - en tosin ole varma onko sekoitus suhde oikea mutta hyvältä näyttää näin yhden päivän saaliiksi!
Ja kyllä siellä tarkenee ( n. +35 auringossa) ja kärpäsiäkin oli ihan riittävästi mutta kun reissun päälle kävi uimassa niin olo oli jo ihan siedettävä.

Vierailija

Missäpäin Suomessa suloisessa olet mustikassa ollut?????
Kyselee himomustikassakävijä Tampereelta.

Vierailija

Tuskin sieltä Tampereelta kannattaa ajella Kymenlaaksoon - eihän se "nysse"kään kulje tänne asti nääs!

Joku väitti että Helsingin liki Nuuksiossa olisi jopa mustikkaa.

Mistä muuten johtuu se kun kysyy esimerkiksi pohjoisessa parasta "hillapaikkaa" niin useimmiten saa vastaukseksi ettei sinne kannata mennä koska siellä on nähty karhu poikineen?

Ei muuta kuin metsään ( ei kuitenkaan autolla)

ps. milloin saatte takaisin "Reuharin"

Vierailija

En tunne Tamperetta sen enempää, mutta uskoisin sielläkin mustikoita ja muitakin marjoja löytyvän.

Kuva: Kalevankankaan metsää, Tampereen kaupunki omistaa 7500 hehtaaria metsää,joten uskoisin marjojakin todella löytyvän.

Vierailija

Pohjoissuomalaiset eivät kerro "hillapaikkojaa" sen vuoksi koska se kuuluu heihän elinkeinoonsa. Veljen vaimo tienaa satoja-euroja hillastamalla.
Karhuja siellä ei pelätä ja heidän mielestään eteläsuomalaiset voi ostaa hillansa torilta.

Vierailija

Lainaus:

Pohjoissuomalaiset eivät kerro "hillapaikkojaa" sen vuoksi koska se kuuluu heihän elinkeinoonsa. Veljen vaimo tienaa satoja-euroja hillastamalla.
Karhuja siellä ei pelätä ja heidän mielestään eteläsuomalaiset voi ostaa hillansa torilta.

Minun mielestä tässä viestissä lukee ihan selvästi: eteläsuomalaiset voi OSTAA hillansa torilta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat