kipu ja sen sietäminen

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Olen melko uusi näillä sivuilla .Voi olla että aiheesta on jo aiemminkin kirjoiteltu?
Kipujahan on monenlaisia, niin fyysisiä kuin henkisiä/sosiaalisia.
Olisi mukava kuulla millaisilla konsteilla olette saaneet apua kipuihinne?
Kuntoutuksessa kävin parilla kipuluennolla mutta siellä puhuttiin vain reseptilääkkeistä...
Nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja toivon neuvoja arkeen -ilmaisia neuvoja vaikka sanotaankin että hyvät neuvot ovat kullankalliita :D

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Hei! Minulle tulee sähköpostiin viestejä osoitteesta www.poliklinikka.fi. Tänään siellä oli yhtenä otsikkona "9 vinkkiä vähentää niska- ja hartiakipuja". Olisiko siellä jotain hyödyllistä. - Minulla on auttanut kipuihin akupunktio, ja kotikonstina lievittänyt kahvin juonti. Tuttavan suosituksesta ostin VapaaValinnasta purkillisen Herbamedicuksen Pferdebalsamia, joka lievittää kipuja paitsi hevosilla, myös ihmisillä. Mutta en ole vielä ehtinyt kokeilla tuota voidetta kipeihin polviini, monet asiakkaat kuulemma ovat kehuneet (sanoi kassan tyttö).

tmaria
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Heippa!

muistelisin, että täällä oli yksi kanava 'vaihtoehtoisia hoitomuotoja' tmv. jossa puhuttiin kivuista
ja niiden hallitsemisesta.Mutta en nyt löydä sitä itsekään vaikka taisin sinne kirjoittaakin itsensä
rentouttamisesta...Jos joku muu sen kanavan muistaisi..?

Lisäys Sehän löytyy tietysti Terveys-kanavalta;)

-tmaria-

Vierailija
Helmet

Olen melko uusi näillä sivuilla .Voi olla että aiheesta on jo aiemminkin kirjoiteltu?
Kipujahan on monenlaisia, niin fyysisiä kuin henkisiä/sosiaalisia.
Olisi mukava kuulla millaisilla konsteilla olette saaneet apua kipuihinne?
Kuntoutuksessa kävin parilla kipuluennolla mutta siellä puhuttiin vain reseptilääkkeistä...
Nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja toivon neuvoja arkeen -ilmaisia neuvoja vaikka sanotaankin että hyvät neuvot ovat kullankalliita :D

Tarpeen olis minulennii ohjeet kipujen vähentämiseks. melekei 4 vuotta on kivut ollu jokapäivästä seuroo. Josko mittar olis vaikka asteikola 0 - 10 nii miun kivut on miejoimillaan 9 - 9,5 ja kovimmillaa 11,5. Resettiliäkkeitä syön joka päivä melekei nii paljo notta. Näilä töilä ja näilä helteilä ei kohta muuta sapuskoo kaipoiskaa. Huomena lähen toisele sessiole kuntoutuksee. Sua nähä mikä on ens viiko anti. Viimeks kävin alaku vuuesta ja olin tultuun kipeempi ko lähtiissän. Ja eläkkeelehän ne ei minuu laske (eikä se eläke niitä kipuja parantaskaa), ko mie oon kuulema täysin työkykynen vaikken oikee enee viittä metrii keppien kansa piäse yhtäsoittoo.

T: suapisti

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kaikenlaiset nivelkivut vie elämän iloa ja haittaavat yöunia.
Jokapäiväiset askareetkin on rajoittunu ihan välttämättömiin.
Mutta en ole antanut periksi; Joka päivä pitää ulkoillaja jumpata. Usein käyn sauvakävellen kaupassa. Otan repun selkään ja tuon vain vähän tarpeita kerrallaan. - Ja aikaahan mulla eläkeläisenä on !
Toki mie syön särkylääkkeitä ja montaa muutakin( sydämen takia ).
Kuinkahan enää pärjäisinkään ilman niitä. Yksi särkylääke on niin
vahvaa, ettei saata ottaa kuin nukkumaan mennessä iltasella.

En väheksy kenenkään kipuja, olen ollut huonommassakin kunnossa kuin nyt. Kyynärsauvojen kanssa olen tullut tutuksi. Nyt enniitä tarvitse.

Vaan enhän mie jouda kolotuksia aina kuuntelemmaan,
kun on noita lapsukaisia ja lähipäivinä tulloo lissää....
Olen pian kuusinkertainen mummo ja syliä tarvitaan.

- - Tässä olen kavunnut harjulle, kotiin matkaan ainakin se kolmisen km.
Onneksi noita penkkejä löytyy sentään, niin voi levähtää. Tämä on siellä ilmailuonnettomuuspaikalla. Muistokivessä on laatta ja niinkuin vaasina halkeama kivessä. Laitamme siihen jotain kukkia tai vaikka tuoretta havua.

Myönteinen asenne auttaa jaksamaan elämässä !

Vierailija

Niin - elämänilohan se taitaa olla paras kipulääke. Onnittelut tulevan iloisen tapahtuman johdosta perheessäsi!

Vierailija

Tässä myös yksi kipuileva sisko.
Minulla on migreeni, nivelrikko polvissa ja nyt päkiät ovat kuin ilmatyynyt, kipeät kävellessä ja aristavat ihan varpaisiin saakka.
Migreeniin otan lääkärinmääräämää täsmälääkettä ja olen todella iloinen kun tiedän sen auttavan.
Polvien nivelrikkoon otan lääkärin määräämää glukocomanlääkettä joka auttaa ja nyt päkiä-varvasvaivoihin syön Voltaren pillereitä.
Kaikki nämä auttavat minua elämään normaalisti, joten miksi en käyttäisi lääkitystä joka auttaa. Mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut, paitsi väsymystä ja iloitsen joka päivästä jonka saan elää ilman rajoittavia kipuja.
Kiitän luojaa jokaisesta päivästä kun pystyn liikkumaan.

terveisin; nivelrikkoinen

Vierailija

Nilvelrikot ja niihin liittyvät kiputilat ovat hyvin yleisiä ylipainoisilla ihmisillä. Varsinkin vanhemmiten tulee muistus siitä mitä on suuhunsa laittanut. Hienoa, että mieli on kuitenkin virkeä ja sauvakävelykin kiinnostaa. Tsemppiä vaan kaikille kiputiloista kärsiville!

Vierailija

Lainaus:

Tässä myös yksi kipuileva sisko.
Minulla on migreeni, nivelrikko polvissa ja nyt päkiät ovat kuin ilmatyynyt, kipeät kävellessä ja aristavat ihan varpaisiin saakka.
Migreeniin otan lääkärinmääräämää täsmälääkettä ja olen todella iloinen kun tiedän sen auttavan.
Polvien nivelrikkoon otan lääkärin määräämää glukocomanlääkettä joka auttaa ja nyt päkiä-varvasvaivoihin syön Voltaren pillereitä.
Kaikki nämä auttavat minua elämään normaalisti, joten miksi en käyttäisi lääkitystä joka auttaa. Mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut, paitsi väsymystä ja iloitsen joka päivästä jonka saan elää ilman rajoittavia kipuja.
Kiitän luojaa jokaisesta päivästä kun pystyn liikkumaan.

terveisin; nivelrikkoinen

Nii se on. Kuntoutuksesta ol se "hyöty" notta. tuas syön entistä vahvempii myrkkyjä. Opioottija. Nekää kunnola auta. Pitänöö tuo kipukirja ehtii kirjastosta ja lukii. Sieläkää ei ou yl puolee vuotee tullu käytyy. Ei tie miel männä. On iso halli kökkästävänä. Eikä kärsi / jaksa. Vuan huaveissa on notta. Eräänä kauniina päivänä tahikka paremminnii iltana mie vielä veivoon tanssiparketila jonkun komeen "kottaraisen" kansa. Sua nähä jiäpkö ikuiseks huaveeks.

T: suapisti

Vierailija
Karpalo

Itse olen saanut apua nivelvaivoihin ja polvikulumiin
nestemäisestä hainrustouutteesta.
- Karpalo -

Hyvä vinkki varmasti tuohi. Van miula on enempikii hermo tms kipu. Se on tua lanneselekä nii pihkeisen kipee jatkuvasti ja siitä se säteilöö koko vaseman jalan läpi varpaisiin asti. Tosin ko kyynäräkeppien avula oun lenkana jo reilun kolome vuotta ni alakaa nua ranteettii kipeytyy. Ja kyynärpiät kansa. Niska ja hartiat on samate iha umpijumisa. Auttaskoon tua mainihtemas hainrustouute niihe vaivoihi? Mistee sitä suap ja onko minkä kokosisa puteliloisa josko ei vaikka toimi tai josko en monialerkikkona pysty sitä käyttämäänkää. Lienöönkö kallistahii? Sitä ko tämmöselä ikuisela väliinputoojala ei ou vara kovin arvokkaita kokeiluja tehä ko ei etukätee ies tiiä onko apuukaa.

T:suapisti

Vierailija

Näin selkäkroonikkona en voi antaa montaa neuvoa mutta jotain kuitenkin.
Liikkukaa voinnin mukaan venytelkää ja rentoutukaa piikkimatolla.
Piikkimatto on minulle se parhain rentouttaja ja hyvän unen antaja kipua lievittäen.
Piikkimatto aikaan saa oman kehon hyvänolonhormoonien lisääntyvän toiminnan mikä edesauttaa kivunkin sietämistä ja kehon ja mielen rentoutumista.
Aluksi olo matolla on etten sanoisi tuskallistakin mutta muutaman minuutin päästä olo muuttuu mukavaksi.
Itse saavutan vallan autuaallisen olotilan joten suosittelen kaikille.

Vierailija

Karpalo

Itse olen saanut apua nivelvaivoihin ja polvikulumiin
nestemäisestä hainrustouutteesta.
- Karpalo -

Hyvä vinkki varmasti tuohi. Van miula on enempikii hermo tms kipu. Se on tua lanneselekä nii pihkeisen kipee jatkuvasti ja siitä se säteilöö koko vaseman jalan läpi varpaisiin asti. Tosin ko kyynäräkeppien avula oun lenkana jo reilun kolome vuotta ni alakaa nua ranteettii kipeytyy. Ja kyynärpiät kansa. Niska ja hartiat on samate iha umpijumisa. Auttaskoon tua mainihtemas hainrustouute niihe vaivoihi? Mistee sitä suap ja onko minkä kokosisa puteliloisa josko ei vaikka toimi tai josko en monialerkikkona pysty sitä käyttämäänkää. Lienöönkö kallistahii? Sitä ko tämmöselä ikuisela väliinputoojala ei ou vara kovin arvokkaita kokeiluja tehä ko ei etukätee ies tiiä onko apuukaa.

T:suapisti

Luulisinpa melkein, ettei tuosta nestemäisestä hainrustouutteesta ole sinulle
apua. Katsohan kuitenkin googlesta hakusanalla: Hainrustouute tai Angiobalans,
niin löydät lisää tietoa. Se on 10 ml:n ampulleissa ja aika kallista, ainakin miun
mittapuun mukaan. T. Karpalo

Ps. Edellä joku mainitsi, että nivelvaivat johtuvat usein ylipainosta.
Kyllä se varmaan pitääkin paikkansa, mutta tuleehan niitä muistakin
syistä, mie en ole ylipainoinen, ehkä mieluummin ali- :)

Vierailija

Mutta onhan se niinkin, että kun aikansa syö kipulääkkäitä,olipa ne
opiaatteja tai morfiinijohdannaisia, niin toleranssi niihin kasvaa.
jos on nivelrikkoja sun muita kipuvaivoja vaikkapa polvissa, niin
ensimmäiseksi pittää yrittää painoa pudottaa..pullat, leivonnaiset
ym.valkoiset leivät on jätettävä pois. eikä piä ottaa sitä lenkki-
makkaraa kovinkaan paljon.

muista hoidoista ei varmaan kukkaan ossoo sannoo toisen kohdalta
kuin että kokeiltava on. ei samat lääkkeet ja vaihtoehtoiset hoidot
tepsi jokaiselle.

Vierailija

Jos joku ei katsonut viime sunnuntain Tohtori Kiminkistä,
niin se taitaa olla vielä katsottavissa Yle Areenassa.
Siinä puhuttiin kipuasioista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat