Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Mitä pidätte skype puhelimesta .
Ja voiko sitä käyttää joidenkin kanssa.
Jos voi niin+?????

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Niin mitä anteeksi.spype on tietokoneella toimiva puhelin yhteys.
jos vasta puolella on myös skype niin se on ilmaista silloin.
Näin oon ymmärtänyt.
Joku viisaampi voi muutta mielipidettä.

Vierailija

ET-raati osiossa Netti-lehtorimme antoi seuraavanlaisen ohjeen 26.2.2010

Skype on ilmainen tietokone-ohjelma, jonka avulla voi soittaa internet-puheluita ja pikaviestiä tuttujen kanssa vaikka toiselle puolelle maailmaa.

Ilmaiseksi soittaminen ja pikaviestiminen onnistuvat kunhan kummallakin osapuolella on Skype-tunnus ja Skype-ohjelma asennettuna tietokoneeseen.

Skype-ohjelman voi ladata ilmaiseksi sivuilta http://skype.fi/intl/fi/ sivuilta. Painamalla Lataa -linkkiä tulee selkeät ohjeet kuinka Skype asennetaan. Samalla ohjelma tallentuu koneellesi, kunhan hyväksyt lataamisen.

Windows-tietokoneelle asentaminen aloitetaan klikkaamalla asennustiedostoa Skypesetup.exe. Sen jälkeen ohjeita seuraamalla pitäisi asennuksen onnistua vaivatta.

Kun käynnistät Skypen, kysyy ohjelma Skype-nimeä ja salasanaa. Jos sinulla ei ole Skype-nimeä, voit rekisteröityä palveluun painamalla Eikö sinulla ole Skype nimeä –linkkiä.

Kirjauduttuasi voit alkaa etsiä ystäviäsi Skypestä joko sähköpostin, nimen tai Skype-nimen avulla. Kontaktit lisätään ohjelman kontaktit-välilehden kautta.

Jos sinun ja Skype-kaverisi tietokoneisiin on liitetty nettikamera, niin voitte myös keskustella ”naamakkain”. Skypen pitäisi tunnistaa tietokoneessa oleva kamera automaattisesti.

Vierailija
eläkeläinen53

Niin mitä anteeksi.spype on tietokoneella toimiva puhelin yhteys.
jos vasta puolella on myös skype niin se on ilmaista silloin.
Näin oon ymmärtänyt.
Joku viisaampi voi muutta mielipidettä.

--------------------------------------------------------------------------------------

Katsohan googlesta hakusanalla skype, niin löydät vastaukset
kaikkiin mahdollisiin skypeä koskeviin kysymyksiisi ja paljon enemmänkin :)

Vierailija
eläkeläinen53

Tuon version tiesin kun minulla on skype koneella.

Mitähän ihmettä sitten oikein mahdoit tarkoittaa tuolla
keskustelunaloitus kysymykselläsi???
Kai siitä skypestä jo tiedät riittävästi, jos se on sinulla.

Vierailija

"Mitä pidätte" on kuitenkin eri kysymys kuin "mikä skype on ja miten sitä käytetään".

Vierailija
eläkeläinen53

Mitä pidätte skype puhelimesta .
Ja voiko sitä käyttää joidenkin kanssa.
Jos voi niin+?????

Mitä pidätte.... ? on kyllä eri kysymys kuin mikä skype on,
mutta mitä tarkoittaa tuo jatko "ja voiko sitä käyttää joidenkin
kanssa. Jos voi niin+?????"

Vierailija

Skype on hyvä ilmainen kontaktiväylä esim ulkomailla asuvien kanssa. Poikani perhe asuu Kanadassa ja asuivat Norjassa. Käytämme paljon skypeä ,meillä on molemmilla osapuolilla kamerat ja näämme siis toisemme samanaikaiseksti. Siinä näkee lastenlapsensakin livenä ja he ovat hyvin tottuneita olemaan skypessä . Eikä maksa mitään ,vaikka olemme joskus kontaktissa pitkään ,kun jokainen erikseen haluaa jutella.
Joskus tyttären perheen kanssakin olemme skypessä vaikka he asuvat 80km päässä ,jos esim lapset haluavat näyttää jotakin meille. Kameraahan skypeen ei ole pakko ostaa ,vaan voi toimia niinkuin puhelimessa ,mutta kamerakaan ei maksa juuri mitään...
Hyvin toimii.

Vierailija

Haluaako eläkeläinen53 skypettää jonkun netti-ET:läisen kanssa vai mitä tarkoitit??

Tiedän että jotkut skypettää ulkomailla asuvien sukulaisten kanssa. On kuulemma
edullista yhteydenpitoa.

Vierailija

Hei
Olet kyllä tulkinnut minun asiani oikein.
Jos täältä vain löytyy niitä jotka haluaa?
Ystäviä ei ole jos täältä niitä löytyisi?

Vierailija

Skypellä voi myös kirjoitella reaaliajassa, eli kun molemmat ovat yhtäaikaa koneella. Ja ainakin yksittäisten valokuvien ja muiden tiedostojen lähettäminen on nopeaa.

Vierailija

Itse asun Suomen ulkopuolella ja käytän skypeä päivittäin pitääkseni yhteyttä ystäviini ja sukulaisiini Suomessa.

Eniten minua harmittaa että monet, varsinkin vanhukset, jäävät tästä ilmaisesta ja kätevästä systeemistä paitsi, koska heillä ei ole tietokonetta tai eivät osaa käyttää skypeä, kun ei ole ketään neuvomassa. Usein täällä ainakin monet heistä soittavat tavallisella puhelimella ja kalliilla maksulla hätäisiä puheluja lapsilleen ulkomaille, puhumattakaan näkemättä lastenlapsiaan edes kameran kautta.

Yritän parhaani mukaan valistaa ja neuvoa mutta aika ei riitä jokaista ohjaamaan, koska tämä ei kuitenkaan ole työtäni.

Itselleni skype ja itsestään jo sähköpostit ja netin käyttäminen ovat lähentäneet minua takaisin Suomeen ja vaikka ET-lehden saankin postiluukun kautta tänne, pystyn seuraamaan muitakin uutisia ja lehtiä netin kautta.

Miten muuten tämä skype toimii siinä mielessä että kuka maksaa nämä puhelut? Tuntuu ihmeelliseltä että jotain saisi ilmatteeksi nykyaikana. Pelkät mainokset tuskin kattavat joskus jopa 20 miljoonan ihmisen puhelut?

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Onhan skypellä maksullisia palveluitakin. Kun soittaa tavallisiin puhelimiin skypellä se maksaa, eikö vain?
Minä käytän vain ilmaista skypeä ja sitäkin nykyään aika harvoin. Joskus kun tuo toinen perheenjäsen on ollut reisussa, ollaan pidetty skypellä yhteyttä, hän tietenkin jostai nettikahvilasta. Myös parin sukulaisen kanssa joilla on skype, olemme puhelleet ja katselleet toistemme naamoja.
Mahtavatko nuo maksulliset puhelut kattaa kulut?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat