Perhosia

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Toivottavasti sinulla Marjutti on jo kuvia perhosista jonossa kun ehdotit, että aloittaisin uuden keskustelun.
Minulla on vain tämä amiraali, pari vuotta sitten kuvattu.
Nuo valkoiset kukathan ovat sitä kiinalaista ruohosipulia jota olen niin hehkuttanut ja itsekin yritän kasvattaa. Kuva ei siis ole omalta pihalta.
Toivottavasti niitä kuvia tulee, nythän on lämmin syksy niin luulisi ainakin perhosia löytyvän.
Lähden tästä koneen ääreltä taas ehkä useammaksi päiväksi pois joten jatkakaa!

Sivut

Kommentit (494)

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Upea kuva katinka.Minä olen odottanut,että punatähkät pihassani aukeaisivat,sillä niissä on usein perhosia,kuin myös punahatuissakin.Nyt kun alkoi tuo loma,niin ehdin enemmän olla kameran kanssa "passissa" ja odotella perhosia. Mutta tässä on muutaman vuoden takaa poikani ottama kuva,jossa on neitoperhosia.

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tulin vielä piipahtamaan ennen kuin lähden hautajaisten kautta mökille. Yllätyin kun täällä oli jo näin monta vastausta, kiitos! Minä olen myös olettanut, että kaaliperhonen tuo järjestysmiehen kuvassa. Noita tuon näköisiä perhosia on kyllä paljon liikenteessä ollut tänä kesänä. En minäkään mikään asiantuntija ole, tunnen vain muutamia lajeja, mutta aina kun näen jonkun tunnistamattoman, etsin kirjasta tai netistä vastausta. Siinähän sitä tietoa karttuu. Kiva kun otitte haasteen vastaan!

Vierailija

En ole varma luetaanko sudenkorento perhosiin mutta niitä lenteli kymmenittäin kesämökin katon päällä ja ei voi kuin ihailla niiden lentoa.

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Perhosiin, perhosiin! Pihallani lentelee juuri noita valkoisia perhosia, lepattelevat sinne ja tänne kiireissään, eivätkä asetu ollenkaan kuvattavaksi. Nyt ei ole pihassani kesäkukkia, joten ei ole paljon perhosiakaan. Muistaako joku millaista "ruokaa" perhosille voi tehdä, luin sen jostakin, mutta en muista mistä.

angervo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Perhosia on siis muuallakin kuin vatsassa, sanotaan joskus olevan. Minun parvekkeellani on usein perhosia. Luin jostain, että perhonen on vain yhden vuoden lapsi. Surullista, eikö totta. En tunne tätä perhosta, sinä joka hallitset perhosten nimet, ole hyvä ja kirjoita se minulle.

perhosia kaikille ja kauniita loppukesän päiviä.

Vierailija

Hei

Perhosen tunnistaminen on mukavaa puuhaa, joskus lajin saa selville siipien alanpinnan kuvioista kuten angervo sinunkin perhosesi tunnistaa parhaiten, joskus taas yläsiipien kuvioista. Oikein hyvät asiantuntijan tekemät sivut suomen perhosista löytyy

http://www.perhosopas.net

Terveisin
Leena L.

tmaria
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tässä miun naurisperhonen. Sain tämän linssin eteen lopultakin, kovia ovat lentelemään, mutta
pysähtuivät harvoin ja lyhyeksi aikaa.

Kuvasin tämän nyt viikonloppuna.

-tmaria-

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat