HERMOSTUNUT JA AGRESSIIVINEN MIES

Vierailija

Kertokaa, mikä tekee miehestä herkästi suuttuvan ja vihaisen ja yllättävän äkäisen ja uhkaavan?
Olin nuoruudessa naimisissa (onneksi ei tullut lapsia) yli seitsemän vuotta hermoilevan miehen kanssa. Hän teki tehtaalla työnsä hyvin, ei koskaan käyttänyt alkoholia eikä tupakkaa. ---- Mutta hänen ne yhtäkkiset hermokohtauksensa saivat alkunsa aivan mitättömistä asioista esim. minulle oli tullut finnejä leukaan, olin käyttänyt hänestä vääränväristä puseroa, olin käyttänyt liian paljon vettä. En osaa leipoa tarpeeksi hyvin ja ruoanlaittotaitoni ei ole hänen mieleen. Hän tietää kaiken, mitä pitääkin :Koulutus ei ole tarpeen eikä kurssien suorittaminen. Jos lähden kurssille, hän ottaa vieraan naisen !
Pahinta mitä hän uhkasi oli se, että HÄN IRTISANOO minun työpaikkani (vaikka olen varmasti hyvin koulutettu ravintola-alan ammattilainen ja aina olen saanut ammattiani vastaavaa työtä). Jos hän ei saa sitä ja tätä TÄSSÄ JA NYT, hän alkaa nalkuttaa milloin mistäkin. Ja hermostuu pienestäkin muutoksesta. Vasta avioliiton aikana sain tietää, että mies oli lähetetty kotiin armeijasta alkukuukausina. Tämä tuntui minusta pahalta, jokin vakava syy siihen on ollut aivan varmasti.
Minä aloin vuosien mittaan yhä enemmän vain pelätä, piti koko ajan varoa, mitä seuraavaksi tulee... Minä en enää jaksanut
olla hänen jatkuvan pilkan kohteena. Hän oli hirvättävän kateellinen. Jos sain jotakin hyvää, hän raivostui ja lopulta yritti kuristaa minua. Hänen omat siskonsa olivat aivan ihania ja tukivat minua kaikessa. PÄÄTIN, kun pääsin vuoden lisäkoulutuskurssille hyvin kauas miehestä lähteä, ja hakea kertalaakista avioeroa. Kerroin kaiken tuomarille, jolta sain paljon sympatiaa ja tukea. Eräänä iltapäivänä ( kun mies oli töissä) jätit sormukset kaapin päälle, lähdin taksilla ja sitten junalla kohti pohjoista. Osoitteeni tein salaiseksi. Alkuajat pelkäsin, mutta pikkuhiljaa mielialani kohosi yhä korkeammalle.
Ja avioero oli SUURI HELPOTUS. ONNI ON KAIKESSA MINUA SUOSINUT JO NELJÄTOISTA VUOTTA.

Kommentit (13)

Vierailija

Miehesi oli (on) narsisti.
Lue Tuija Välipakkan kirja Sata tapaa tappaa sielu, jos haluat tietää muiden saman kokeneiden elämästä.
Nasismi on kamala sairaus joka tuhoaa aina toisen ihmisen elämän. Onneksi pääsit pois.

Vierailija

VOIKO VÄKIVALTAINEN MIES (TAI NAINEN) MUUTTUA VUOSIEN KULUESSA ?

Nimimerkki kertoi hermostuneesta ja agressiivisest miehestä. Kamala on ollut tuo tapaus. Rohkea olit, kun lähdit vetämään!
Mutta onko MITÄÄN TOIVOA loppujen lopuksi, että tuollainen ihminen muuttuisi parempaan suuntaan?'
Olen itse koittanut uskoa parempiin päiviin äkäisen ja äkkipikaisen mieheni suhteen. Milloin on tyynempää, mutta
sitten taas hän raivoaa ja huutaa mitä pienimmistä syistä. Hän ei juo tippaakaan viinaa eikä ole koskaan polttanut.
On tarkka ja raivoraitis ja noudattaa muka kirkon oppeja. Miten voisin viedä lapsilta isän? Työtä kyllä voisin itse saada muualtakin. Mutta uskallanko ? Lapseni kärsivät, kun näkevät miehen hirvittävät raivopuuskat ilman mitään sen kumpempaa syytä. Onko kellään muulla tällaisia kokemuksia raittiin miehen kanssa?
Minun olisi pakko tehdä jotain. Mitä tarkoitetaan narsistilla? VASTATKAA JA SITEN AUTTAKAA. Odotan!

Vierailija

Lainaus:

Narsisti-keskustelu oli jossakin vaiheessa mutta en muista ajankohtaa.

---------------------------------------------------------------------------------
Löytyi ystävyys-osiosta, oli jäänyt jo kauas monen sivun päähän.

vainoharhaisen uhri

minä seurustelin väkivaltaisen vainoharhaisen miehen kanssamonta vuotta. Mutta kun viimekesänä jätin alkoi uhailu ja ilkivalta minua kohtaan. en päässyt kotiini kun laittoi lukkopesään kymmeniä kertoja liimaa. lähestymiskielto on , uhkailu jatkuu uusi oikeudenkäynti on kohta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
VOIKO VÄKIVALTAINEN MIES (TAI NAINEN) MUUTTUA VUOSIEN KULUESSA ?

Nimimerkki kertoi hermostuneesta ja agressiivisest miehestä. Kamala on ollut tuo tapaus. Rohkea olit, kun lähdit vetämään!
Mutta onko MITÄÄN TOIVOA loppujen lopuksi, että tuollainen ihminen muuttuisi parempaan suuntaan?'
Olen itse koittanut uskoa parempiin päiviin äkäisen ja äkkipikaisen mieheni suhteen. Milloin on tyynempää, mutta
sitten taas hän raivoaa ja huutaa mitä pienimmistä syistä. Hän ei juo tippaakaan viinaa eikä ole koskaan polttanut.
On tarkka ja raivoraitis ja noudattaa muka kirkon oppeja. Miten voisin viedä lapsilta isän? Työtä kyllä voisin itse saada muualtakin. Mutta uskallanko ? Lapseni kärsivät, kun näkevät miehen hirvittävät raivopuuskat ilman mitään sen kumpempaa syytä. Onko kellään muulla tällaisia kokemuksia raittiin miehen kanssa?
Minun olisi pakko tehdä jotain. Mitä tarkoitetaan narsistilla? VASTATKAA JA SITEN AUTTAKAA. Odotan!

Sinun ei tarvitse kärsiä miehesi raivon puuskia.

Muuta erilleen asumaan lapsiesi kanssa.

Avoliitossa pitää olla kaikilla hyvä oleminen.

Vierailija

Lätkimään vain ja apua hakemaan. Tosi sairasta meininkiä ja jos siihen sekoitetaan vielä "muka" uskovaisuus, sitä suuremmalla syyllä. Viranomaisilta apua ja pian. Lähestymiskielto.

Henkeäni on uhattu viisi kertaa. Fyysisesti olen kunnossa, psyykkisesti en koskaan. Kun iso mies tulee päin käynnissä oleva moottorisaha käsissään ovat vitsit vähissä. Heitto minua kohti ei onnistunut. Viimein olin niin loppu, että sanoin hänelle, kun valtava miekka oli hänen käsissään, että lyö kaulaan kerralla niin kovaa, että menehdyn. Hän murtui.

Olen jotenkin elossa, mutta vain puolittain. Pelkään alituisesti, jokainen aamu on painajainen. Teen etätyötä enkä hakua paljonkaan liikkua koin ulkopuolella. Vainoajani vapautuu kuuden vuoden kuluttua lusittuaan naapurinsa tappamisesta. Puolustakaa itseänne, tehkää kaikkenne turvallisuutenne takia, älkää alistuko väkivaltaan yhtään.

Vierailija

Tulipa menneisyys mieleen. En tiedä muuttuuko ihminen, muttei sitä uskalla jäädä odottamaan jos henkiin haluaa jäädä.

Ja peloista, niistä halusinkin kertoa, että niitä saa sitten kantaa koko loppuelämänsä, ensin ihan oikeasti pelkää ja nyt vuosien päästä saan takaumia kun jokin tilanne muistuttaa jotain menneisyydestä, järjellä ajattelen aina että se on mennyttä eikä enää tarvi pelätä.

kannattaa varoa näitä hurjapäitä, mutta miten varoa tosiaan jos naapuri on sellainen? Kun ei välttämättä edes näytä oikeaa puoltaan toisille, vain perhe sen näkee. Mutta näissäkin asioissa on ensin ajateltava onko liikaa peloissan ja suurennellut asioita.

Vierailija

Olen monesti miettinyt mikä saa naiset pysymään vuosia väkivaltaisessa suhteessa? Itse olen säästynyt moiselta, koska jos suhteen alussa ilmenee jotain luonnevian  suuntaan niin ei muuta kuin suhde poikki ja kohti uusia seikkailuja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen monesti miettinyt mikä saa naiset pysymään vuosia väkivaltaisessa suhteessa? Itse olen säästynyt moiselta, koska jos suhteen alussa ilmenee jotain luonnevian  suuntaan niin ei muuta kuin suhde poikki ja kohti uusia seikkailuja.
.

Onhan se helppo puhua, ihmissuhteet kun on niitä vaikeimmin selvitettäviä, monisyisiä asioita. Jokaisessa ihmisessä on aina hyviäkin ominaisuuksia. Mutta jos on väkivaltaa, fyysistä varsinkin, on jokaisen ymmärrettävä lähteä suhteesta. Henkistä väkivaltaa ei välttämättä heti rakastuttuaan pysty tunnistamaan, sillä on tapa ajan kanssa lisääntyä, mutta kun tulee etäisyyttä ja aikaa kerrata ja ajatella elämää, huomaa kuinka paljon on se sisältänyt henkistä väkivaltaa ja ymmärtää viimeistään lähteä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat