Sivut

Kommentit (65)

Vierailija

Jalkakrampit
Olen 56v.nainen ja nyt vuodenajan ovat jalkani alkaneet krampata yöllä. Olen kokeillut Mangnesiumia, mutta siitä ei ole apua ollut. Edellisen päivän rasituksen jälkeen kramppaaminen on pahempi, mutta kyllä niitä ilmenee, vaikken olis muutamaan päivään kuntoillut.Syön terveellisesti ja monipuolisesti, mutta olen ajatellut että nesteen vähäisyys saattaisi olla osasyy. Myös sukkia olen pitänyt yöllä ja tämä on vähentänyt kramppeja, koska jaloissani on aina ollut huono verenkierto ja ne ovat usein kylmät. Nuorena ei kuitenkaan suonenvetoa esiintynyt.Olen normaalipainoinen ja perussairautena on kilpirauhasen vajaatoiminta.
nim." Haluais nukkua kokoyön"

Vierailija

Lainaus:

Jalkakrampit
Olen 56v.nainen ja nyt vuodenajan ovat jalkani alkaneet krampata yöllä. Olen kokeillut Mangnesiumia, mutta siitä ei ole apua ollut. Edellisen päivän rasituksen jälkeen kramppaaminen on pahempi, mutta kyllä niitä ilmenee, vaikken olis muutamaan päivään kuntoillut.Syön terveellisesti ja monipuolisesti, mutta olen ajatellut että nesteen vähäisyys saattaisi olla osasyy. Myös sukkia olen pitänyt yöllä ja tämä on vähentänyt kramppeja, koska jaloissani on aina ollut huono verenkierto ja ne ovat usein kylmät. Nuorena ei kuitenkaan suonenvetoa esiintynyt.Olen normaalipainoinen ja perussairautena on kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vierailija

Lainaus:

Jalkakrampit

Hei!
Syötkö suolaa riittävästi? ja magnesiumia voi kokeilla isommillakin määrillä, se ei jää elimistöön.
Ja nestettä pitää tosiaan juoda riittävästi ja sukat auttavat myös.
Tiedän kokemuksesta, miten inhottavia krampit ovat. Itse joudun ottamaan vielä Sirdaludia
lisäksi (reseptilääke).

Vierailija

Oletko tietoinen siitä että jotku lääkkeet aiheuttavat
sivuoireina lihaskipuja/kramppeja? Voisiko lääkityksessä olla syy?
Jos on ,lääkäri ehkäpä vaihtaisi sopivampaan?

Vierailija

Mm.jotkut kolesterolilääkkeet saattavat aiheuttaa lihaskipuja ja kramppeja,jotka tuntuvat tosi epämiellyttäviltä.
Lääkäriasia.

Vierailija

Kokeile jättää kolesterooli lääkkeet illalla pois (jos käytät?).kyllä helpottaa.Et kuole jos ne vähäksi aikaa jättää pois.

Vierailija

Sama vaiva on minullakin. Arvelen johtuvan simvastatiinista. Aamulla ja illalla otan yhden magnesium puristeen. Jos unohtuu ottamatta, alkaa heti krampata jalkoja. Monta kertaa yössä on noustava "ripaskaa" tanssimaan.

Toivottavasti saat apua. On se niin tuskallinen vaiva ja ei todellakaan voi nukkua rauhassa öitään jos näin on.

Vierailija

Kokeilepa ostaa itsellesi torkkupeitto hintaan 127 €.
Sellaisen peiton alla jalat rauhoittuvat lepoon. Kansanedustajatkin
ovat sellaiset hyväksyneet ;)

Vierailija

Totta, sellasen halpispeiton alla minunkin
jalkani ovat krampailleet ja tanssineet Zumbaa.
Uskon että kun ostan eduskuntakelpoisen, kalliin peiton niin jalkanikin rauhoittuvat.

Eduskuntakuvissakin on sali aina aika tyhjä, joten edustajat varmaankin ovat torkkumassa
omissa huoneissaan peittojensa alla, kramppien vaivaamatta.

Vierailija

Jalkakrampit on ikäviä, johtuvat yleensä huonosta verenkierrosta jaloissa. Jalkojen venyttely ja jumppaaminen auttavat. Kun lihakset lämpiävät, niin kramppi helpottaa.

Vierailija

Oletko jo käynyt lääkärissä? Kärsin viime talvena lihaskrampeista öisin joita tuli useita.Ne eivät olleet ns.suonenvetoja vaan koko jalka meni jäykäksi.Toinen oireeni oli pieni sormien vapina.Menin lääkärin puheille ja tulin tutuksi herra Parkinsonin kanssa.Neuvoni on mene puhumaan lääkärin kanssa.Parkinsonin taudin oireita oli ollut jo pidemmän aikaa mutta ne ovat sellaisia joita ei pidä vakavina.Magnesium eikä suola eikä runsas veden juonti auttanut. Nyt on lääkitys ja paljon liikuntaa.Ei saa jäädä sohvalle makoilemaan,kramppeja tulee varmasti.

Vierailija

Jos vaiva on ns.levottomat jalat,niin on lääkettä.Tuo mainitsemasi Parkinsonin tautiin käytettyä lääkettä määrätään tähänkin vaivaan,vaikka itse tautia ei olisikaan.Lääkkeestä avun saanut.Hakekaa resepti!!

Vierailija

Lainaus:

Jos vaiva on ns.levottomat jalat,niin on lääkettä.Tuo mainitsemasi Parkinsonin tautiin käytettyä lääkettä määrätään tähänkin vaivaan,vaikka itse tautia ei olisikaan.Lääkkeestä avun saanut.Hakekaa resepti!!

Jotkut lääkkeet (esim. psyykenlääkkeet) saattavat aiheuttaa "levottomat jalat-oireyhtymän". Lämmin jalkakylpy ennen nukkumaan menoa saattaa auttaa levottomiin jalkoihin. En kyllä suosittelisi mitään Parkinson taudin lääkitystä tuollaiseen suht viattomaan vaikkakin kiusalliseen vaivaan.

Vierailija

Lainaus:

Kyllä hyvä, kun mainitsit tuon Prkinsson lääkkeen.
Siitä on hyviä tuloksia todella vaikeisiin tapauksiin, missä levottomat jalat vie yöunet ja heikentää siten elämänlaatua suuresti.
On paljon lääkkeitä, jotka on "nimetty" tiettyyn vaivaan/sairauteen, mutta on osoittautunut muidenkin sairauksien hoidossa toimiviksi.

Vierailija
kukka

Kyllä hyvä, kun mainitsit tuon Prkinsson lääkkeen.
Siitä on hyviä tuloksia todella vaikeisiin tapauksiin, missä levottomat jalat vie yöunet ja heikentää siten elämänlaatua suuresti.
On paljon lääkkeitä, jotka on "nimetty" tiettyyn vaivaan/sairauteen, mutta on osoittautunut muidenkin sairauksien hoidossa toimiviksi.

Niinpä, mutta mitähän kaikenlaiset mömmöt vaikuttavat yläpäähän, vaikka alapää rauhoittuisikin. Onhan se tietenkin lääketehtaille mannaa, kun löytyy koekaniineita.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat