pankista ei saa käteistä!

Vierailija

Oletteko huomanneet, että kaikista pankeista ei saa lainkaan käteistä rahaa? On se kumma, että pankista ei saa rahaa.

Ihmettelevä

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Lainaus:

Oletteko huomanneet, että kaikista pankeista ei saa lainkaan käteistä rahaa? On se kumma, että pankista ei saa rahaa.

Ihmettelevä

Vai niin, en tiedä kun en ole käynyt pankkkonttorissa vissiin 3:een vuoteen!

Vierailija

Vaan jos kokeilisit repiä pankin seinästä niistä otto maateista vaikka kyllä nekin ovat joskus rikki!

Vierailija

Lainaus:

Vaan jos kokeilisit repiä pankin seinästä niistä otto maateista vaikka kyllä nekin ovat joskus rikki!

Voiha kaupassa maksaa kortilla jos on automaatti rikki.

Vierailija

Lainaus:

Ihmettelevä

En ole huomannut.
Kyllä minä olen saanut ihan pankin tiskiltä kassaneidiltä mutta katetta täytyy olla ei sitä muutoin anneta.
No juu lainat sitten erikseen :)

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Ihmettelevä

En ole huomannut.
Kyllä minä olen saanut ihan pankin tiskiltä kassaneidiltä mutta katetta täytyy olla ei sitä muutoin anneta.
No juu lainat sitten erikseen :)

Kyl mäkin sain nuorena yhdelta kassaneidiltä. Tuumi vaan ettei miehestä päällepäin nää että
onko sillä mielessä otto vai pano. Juu katetta täytyy olla. Muuten ei saa mitään.

Vierailija

Kyllä pankista täytyy käteistä pystyä nostamaan jos rahaa on tilillä.
Ei mikään laki pakota käyttämään pankkikorttia tai nostamaan automaatista rahaa. Kaikki vanhukset eivät kykene pysymään "rahan-nosto" uudistuksissa mukana, joten heille ja muillekin halukkaille suotakoon tiskillä asiointi.
Minusta kysyjän aihe on tärkeä tässä muuttuvassa maailmassa.

terveisin; Pennonen

Vierailija

Kuulostaa ihan kummalta, ettei pankista saisi rahaa. Mikä on tällainen pankki? Minä olen kyllä aina saanut omasta pankistani (= Nordea) halutessani myös käteistä.

Vierailija

Lainaus:

Kuulostaa ihan kummalta, ettei pankista saisi rahaa. Mikä on tällainen pankki? Minä olen kyllä aina saanut omasta pankistani (= Nordea) halutessani myös käteistä.

En tiedä onko keskustelun aloittajan mielessä se, ettei johonkin
aikaan päivästä saa käteistä rahaa.
Omalla paikkakunnallani on parikin pankkia, jotka sulkevat
kassapalvelut esim. 14:lta, eikä sen jälkeen saa kassalta rahaa,
vaikka pankki muuten on auki pitempään.
(Postipankista ei saa täällä käteistä 13:n jälkeen.)

Tämäkin on mielestäni kyllä aika ihmeellistä...

Vierailija

Mitähän pankkivirkailijat tekevät, onko sielä pankissa niin paljon hommia? Asiakkaat kun on ajettu ulos nostelemaan rahansa automaateista. Asia ei minulle kuulu, mutta joskus olen miettinyt tätäkin.

Vierailija

Lainaus:

Mitähän pankkivirkailijat tekevät, onko sielä pankissa niin paljon hommia? Asiakkaat kun on ajettu ulos nostelemaan rahansa automaateista. Asia ei minulle kuulu, mutta joskus olen miettinyt tätäkin.

Samaa on varmaan moni muukin miettinyt, kun nykyisin tuntuu,
että asiakkaan pitäisi hoitaa melkein kaikki pankkiasiat itse,
omalta koneelta tai pankin automaateilta.
Ehkä joku pankkivirkailija vastaisi tähän tai ehkäpä vastaus tulisi
ihan pankinjohtajatasolta. Toivossa on hyvä elää...

Vierailija

Ongelma ei ole niin suuri miltä vaikuttaa, sillä nykyaikana harvoin tarvitsee käteistä, kaiken voi maksaa kortilla, tai tilisiirtona, hämärämiehet tosin tarvitsee käteistä, ettei jää todisteita rahan siirroista.
Minäkin olen laittanut tyttären tyttärelle rahaa hänen äitinsä tilille, eli tässä tapauksessa omalle tyttärelleni.

Vierailija

Lainaus:

Ongelma ei ole niin suuri miltä vaikuttaa, sillä nykyaikana harvoin tarvitsee käteistä, kaiken voi maksaa kortilla, tai tilisiirtona, hämärämiehet tosin tarvitsee käteistä, ettei jää todisteita rahan siirroista.
Minäkin olen laittanut tyttären tyttärelle rahaa hänen äitinsä tilille, eli tässä tapauksessa omalle tyttärelleni.

Henkilökohtaisesti ei ole kysymys ongelmasta tässä asiassa,
osaan kyllä hoitaa kaikki raha-asiat pankin kautta,
vaan kysymys olikin miksi ei pankista saa käteistä rahaa
koko pankin auki-oloajan ajan, miksi kassapalvelut suljetaan
kesken päivän.
Kyllä käteistä rahaa tarvitaan kuitenkin aika usein, ei esim.
parin-kolmen euron ostoksia ole järkevää maksaa kortilla.

Vierailija

Lainaus:

En ole "hämärämies" ja maksan mielelläni ostokseni käteisellä.
Pankit kyllä mieluusti ottavat rahaa sisään, mutta tavallinen pieni asiakas unohtuu palvelukonseptia luotaessa.
Sanoihan se entinen KOPin johtajakin, että asiakkaan pitää tuoda pankkiin muutakin kuin hiekkaa kengissä.

Vierailija

Hämmästynyt olin kovin kun menin hakemaan omaa uutta pankkikorttia,joka
on nyt tämä uusin kortti, niin en myöskään saanut kassalta nostettua rahana vaan
virkailija totesi että "tuossa tuulikaapissa on automaatti josta voitte nostaa ko summan".
No tämä on tätä päivää, mutta moni on varmasti harmissaan, etenkin ihmiset jotka eivät
esim. terveydellisistä syistä voi näppäillä numeroita ja muistaa tunnuslukuja, mutta voisivat
kuitenkin asioida itsenäisesti kassan kautta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat