Nimi on enne

Vierailija

sanotaan. Oletteko huomanneet miten mukavasti joidenkin
ihmisten nimi sopii heidän työhönsä jne?
Esimerkiksi Aarno Kasvi joka esiintyy puutarhaohjelmissa...
Lisää nimiä?

Kommentit (11)

Vierailija

Ulkomaisten nimien suomalainen merkitys voi joskus hymyilyttää......
Lukiessani lehdestä henkilöstä "Desibel", mietin onko hän vauvana ollut
kovin äänekäs ja siksi saanut nimen?

Suomalaiset nimet Tyyne ja Rauha tuovat mieleeni tasapainoisen ja rauhallisen naishenkilön;
työelämässä ollessa oli kyllä pari tapausta jotka olivat aivan nimensä vastakohtia :D

Mummoni antoi pojilleen nimet Sulo, Onni sekä Armas, eikä lapsenlapset meinaa millään
uskoa sitä todeksi vaan luulevat vitsiksi.Totta se on ,ja isäni Sulo oli erittäin häijy luonteeltaan... :(
Nimensä takia voi tulla koulukiusatuksikin?

Vierailija

Niin, ja etenkin miehen nimenä Lahja oudoksuttaa nykypolvea. Minulla oli Lahja-niminen täti. Kuolinilmoituksissa olen viime aikoina nähnyt muutaman Lemmitty-nimisen. Saattaa jopa naurattaa tuo nimi, jos haluaa sen sillä lailla käsittää.
Meidän luokalla oli aikanaan pojat, joiden sukunimet olivat Hyrsky ja Myrsky. Naisopettaja joskus piteli päätään ja päivitteli: "Ja taas täällä pantiin hyrskynmyrskyn!"

Vierailija

Meidän kylällä oli veljekset joiden nimet olivat Taisto ja Voitto. Minun vaivaisenluuni leikkasi lääkäri jonka sukunimi oli Varpainen.

Vierailija

Sukunimestä Multanen sain kuulla anekdootin.
heprean kielessä "Adam" ja maaperää,esim multaa tarkoittava sana ovat samaa sukua.
Siksi voi leikillisesti sanoa ,että Jumala otti silloin "alussa" hieman multaa, ja teki siitä Multasen. :D

Vierailija

Gummerus kustannusyhtiö on julkaissut kirjan "Herkulliset kalaretket"
Mukavia reseptejä.
Kirjoittajan nimi on Martti Lohi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat