Vierailija

Työeläkkeiden ostovoima on jäänyt jälkeen palkojen keskimääräisestä kehityksestä 9,2 prosenttia vuodesta 2004 kuluvaan vuoteen.
Tämä ilmenee laskelmasta, jonka Eläketurvakeskuksen erikoisasiantuntija Arto Laesvuori teki Keskisuomalaiselle.

Mörkö! Taitettu/leikattu indeksi !!!!!!!!!!!!!!!????????? 1990-luvun laman jälkeen Lipposen hallituksessa keksittiin tämä indeksileikkuri pelastamaan lamasta. En ole asiantuntija sanomaan pelastiko, mutta jäi korjaamatta nousukautena ja leikkaa kaikenaikaa eläkkeitä. Mikään puolue ei puutu asiaan. Kieltävät sen. Paluu perusteltua, eläkeläisen ostovoima lisääntyisi. He käyttäisivät varansa kotimaan kulutukseen, palveluihin. Työllisyys kasvaisi. Eläkeläiset ovat voimavara, hoitavat lapsenlapsiaan, jotta vanhemmat voivat olla työssä, hoitavat sairasta puolisoaan, sukulaisiaan, tekevät vapaaehtoistyötä ym.
Nämä nuoret hallituspuolueiden johtajat, ei heillä ole vielä sitä elämänkokemusta luonnollisestikaan mitä senioreilla on.
Siksi on eduskuntaan hyvä saada myös seniorien edustus. www.senioripuolue.fi Noin 60v. ei ole vanha tänä päivänä, mutta yleensä tässä iässä jäädään/joudutaan eläkkeelle, puoluetoiminta on hyvä jatkumo vireille ihmisille.

Isäni oli sodassa 5 vuotta, palasi onneksi. Kirveellä, kuokalla ja lapiolla raivasi peltoa äitini kanssa. Rakensivat yhdessä mökin, pitivät lehmiä, lampaita, kanoja ja sikaa. Minulla oli hyvä lapsuus, mutta näin miten kovilla vanhempani olivat. Pienestä olin mukana kodin töissä. Kunnioitan suuresti sodanjälkeistä ikäpolvea. Itse olen elänyt kaipunkilais työelämän. Murrosvaihde, kaupunkilaistuttiin. Ihhimillisyys hävisi, kovat arvot tulivat kunniaan.

Eläkeläisiä noin 1,4 milj. ja ns. suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle. Miksi Suomen eläkeläisten asema on niin huono?
Miksi emme puolusta oikeuksiamme? On pieni eliitti, joka nauttii ylisuurista eläkkeistä, ei kumarreta heitä, vaan puolustetaan omia oikeuksia.
Meitä on niin suuri joukko, jos yhdistytään ja puhalletaan yhteen hiileen niin saamme eläkeasiat kuntoon. Yli puoluerajojen. Elämänkokemus kunniaan! Tulevissa vaaleissa äänestämme kaikki, se on velvollisuus Suomea isänmaatamme kohtaan. Sanoo vuosimalli 1945.

Anja Koivistoinen
www.senioripuolue.fi

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat