Naiset ja autoilu

Vierailija

Autoilevien naisten osuus liikenteessä lisääntyy koko ajan. Naiset ajaa linja-autoa
ja jopa rekkaakin.
Autoiletko sinä? Osaatko huoltaa autosi? Jos auto sanoo sopparin irti kesken
matkanteon niin nostatko peukalon vai konepellin?
Kännykkä on nykyisin se apu jos sattuu olemaan mukana. Mutta uskallatko
pysäyttää tuntemattomia kanssa-autoiljoita kun siellä on vaikka millaista porukkaa
joukossa?
Kertokaapa hyvät naiset ja miehet kokemuksia matkan varrelta: Naiset ja autoilu!

t.metsänpoika

ps.naisille suunnattuja auton huoltokursseja on pidetty!!? Hyvä!

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Autoilen. Ajokortti on ollut kohta 50 vuotta ja omia autoja ties miten monta. Muutamat viimeisimmät ovat sellaisia, ettei niitä ole mitään syytä mennä sorkkimaan muka huoltomielessä, niiden elektroniikkaan vihkiytyneitä löytyy vain merkkikorjaamolta. Ei koske perheen mieskään minun autooni.
Näiden vuosien aikana auto ei ole pysähtynyt kesken matkanteon vian takia. Mitäkö tekisin jos pysähtyisi? Soittaisin huoltokorjaamoon. Vain onnettomuustilanteessa pysäyttäisin kanssa-autoilijoita.

Ei nykyään ole kummallista olla naisena ratissa. "Akka ratissa" -asenne on mennyttä maailmaa.

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kyllähän sitä on tullut autoiltua vuodesta -71 lähtien, melkein päivittäin. Jonkin verran työksenikin.
** Meidän suvussa on jo neljännessä polvessa tuo dieselinkatku ollut niin kuin "leivänhaju" !

- Ajoin heti ammattimaisen kuorma-autokortin ja silloin opetettiin myös koneen toimintaa.
- Linja-autojakin olen ajanut, mutta matkustajia ei ole ollut kyydissä, tyhjinä siirtänyt vaan Kotka-Loviisa välillä. Kun mies oli väsynyt pitkästä matkasta ja nukkui takapenkillä. - (Se oli silloin kun atomivoimalaa tehtiin).

- Monet kerrat olen tuonut pitkästä matkasta sakkini turvallisesti perille, vaikka ilma ja keli ois olleet
karmeatkin (rukouksen voimalla varmaan, - on ollut varjelusta mukana).
-- Kun lapset oli pieniä, meillä oli kaikenlaista "ritsaa" autoina. Isäntä tietysti osasi itse laitella niitä.

- Yhtään onnettomuutta en ole aiheuttanut, mutta minun autoni päälle on tultu muutaman kerran.
Torvensoittajiakin on osunut kuuloetäisyydelle, kun en ole suostunut rikkomaan liikennesääntöjä; ( ajamaan päin punaisia tai liian lujaa).
- Kiireiset päästän ohi, väistäen vaikkapa bussipysäkille. Haluan ajella rauhassa. Kun takanatulijaan en voi pitää turvaväliä.

- Nykyään mulla on vaan tommonen pikku "kottero", jolla pääsen kätevästi välimatkoja, kun mummoa tarvitaan.
En enää aja jokapäivä. - Mies huoltaa/remontoi autoni ja hyvin !
Vaikka osaan tehdä monenlaista itsekin, kun olin "poikamiestyttönä" pitkään.
- - Toki omat pojatkin on autelleet. Esikoinen käynyt ammattikoulussa jo raskaankaluston asentajalinjan
ja ajaa työkseen raskaassa liikenteessä. - Puhelimitsekin hän on konsultoinut !!!
Niin :::: ei se iso auto mene itekseen, siellä on ihminen ratissa - - tiedoksi vaan eräille !

Joskus kuulee tosi outoja kommentteja.

Vierailija

En tiedä mitä laki sanoo ohitushetken ylinopeudesta mutta minä kiihdytän
reippaasti mutta vain ohituksen ajaksi ja jos minulla on tarve ohittaa.
Minusta se on turvallisuutta.
Olen ohittanut poliisiautojakin jos he ajaa huomattavasti alle sallitun.
Ei mitään huomauttamista!

t.metsänpoika

ps.keskustelkaa,on hyvä aihe!

Vierailija

Miksi blondit ajavat Volvolla - no siksi tietenkin koska ratin keskellä lukee V o l v O ja he tietävät siitä kummalla puolen on Vasen ja kummalla puolen Oikea!

Vierailija

Lainaus:

Autoilevien naisten osuus liikenteessä lisääntyy koko ajan. Naiset ajaa linja-autoa
ja jopa rekkaakin.
pysäyttää tuntemattomia kanssa-autoiljoita kun siellä on vaikka millaista porukkaa
joukossa?
Kertokaapa hyvät naiset ja miehet kokemuksia matkan varrelta: Naiset ja autoilu!

t.metsänpoika

Nykyajan tietokone käyttöiset autot ovat niin mutkikkaita, ettei niitä parane mennä itse räpläämään, varsinkin jos on vielä takuu voimaassa.
Sillä saattaa takuu raueta, jos menet itse käpelööimään autoasi!

Vierailija

Kyllä autonsa saa itsekin huoltaa mutta ei "räplätä eikä käpelööidä."
Takuun voimassaolo vaatii määräaikaishuoltojen leimat. Ei huoltoa.

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tuli mieleen ne perusohjeet autoilusta:

Jos jarrut kirskuu, niin liinoihin pitää laittaa reeeiillusti vaseliinia, niin loppuu kirskuminen.

Toinen ohje on se, että jos öljytikku ei ylety enää kastumaan, pitää ostaa pitempi !

Näillä pärjää jo jonkun aikaa.... ?

Tässä on Pietu Porvoossa

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

ja jopa rekkaakin.
joukossa?

t.metsänpoika

Tässäpä huolto pelaa, vai mitä?
Kuva on vanhasta postikortista.

XBrinna
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minunkin pitää kertoa osuuteni tähän ketjuun
Minulla ei ole autoa eikä ajokorttia, mutta olen ertyisen hyvä neuvomaan siinä vieressä istuessa. Tunnen kaikki liikennemerkit ja tiedän just milloin pitää kääntyä minnekin. Siitä pidän myös huolen ettei tientukkona olla, mutta sakoista räjähdän, toope kuski! Kaikki muut autoilijat ovat tietysti aivan älykääpiöitä, eivätkä osaa ajaa autoa.

Tämä juttu on VITSI, jos minä avaisin suuni meidän autossa joutuisin kävelemään pitkiäkin matkoja. Eipä silti kyllä minun on itse pidettävä se polkupyörä hyvässä kunnossa, sitä tarvitaan.

Pyydän nyt jo anteeksi, mutta joskus on kiva........

Vierailija

Aikanaan kun Kitee muuttui kaupungiksi niin eräs Kiteeläinen rouva väitti
että nyt se polttoaineenkulutus lisääntyy autoissa. Minä kysyin että minkä
takia. No kun hän on miehensä autolehdistä lukenut että autot kuluttaa
kaupunkiajossa huomattavasti enemmän!
Olikohan tuo huumoria vai naisen logiikkaa?

t.metsänpoika

Vierailija
Brinna

Minunkin pitää kertoa osuuteni tähän ketjuun
Minulla ei ole autoa eikä ajokorttia, mutta olen ertyisen hyvä neuvomaan siinä vieressä istuessa. Tunnen kaikki liikennemerkit ja tiedän just milloin pitää kääntyä minnekin. Siitä pidän myös huolen ettei tientukkona olla, mutta sakoista räjähdän, toope kuski! Kaikki muut autoilijat ovat tietysti aivan älykääpiöitä, eivätkä osaa ajaa autoa.

Tämä juttu on VITSI, jos minä avaisin suuni meidän autossa joutuisin kävelemään pitkiäkin matkoja. Eipä silti kyllä minun on itse pidettävä se polkupyörä hyvässä kunnossa, sitä tarvitaan.

Pyydän nyt jo anteeksi, mutta joskus on kiva........

Mie muistelen, että sinustakin oli mukavaa katsella "Pokka pitää"-sarjaa.
Oletko ottanut mallia Hyacinth Bucket´sta (lausutaan tietenkin bukee :) kuinka
autoilevaa mieskuljettajaa täytyy neuvoa ja opastaa pelkääjän paikalla istuessa?
G.

XBrinna
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Heippa. Kiteen mummu luki varmasti oikein siitä lehdestä mitä oli kirjoitettu, ja ihanalla naistenlogiikalla päätteli jotta" kaupunki" reissut harvenee.

Muuten Grandmother, kyllä vaan pidän kovasti "Pokka pitää" sarjasta . Täällä meilläpäin puhutaan vaan "Hyasintistä" niin kaikki tietää kenestä on kyse. En todellakaan uskalla neuvoa auton kuljettajaa. Tapahtuis varmasti kuten tuossa "vitsissä" kirjoitin, joutuisin varmasti kävelijäksi.

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Joo`o kyllä se on viisainta jättää ajo hänelle, joka on ratin takana. Meillä on ainakin suvussa sellainen käytäntö.

Mies usein nukkuu, kun ajelen hänenkin autollaan.
Pehmeää tasaista kyytiä ja mukavaa musiikkia hiljaisella !
Eihän siinä nukkuis, jos pelkäisi...

Vierailija

Lainaus:

Suattoo olla toinenkin syy, jotta ukkos pelkee, niin jottei uskalla ympärilleen kahtoo.

Minä pelkään aina, kun joku toinen ajaa. Viimeksi eilen istuin viittilöivän miehen kyydissä. Auto siirtyi ajosuunnassa oikealle ja vasemmalle riippuen siitä, kumpi käsi tehosti puhetta. Kyseessä ei ollut viittomakielinen mies.
Nämä ukot ratissa....

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat