Näillä ohjeilla pääset irti tupakasta

klo 7:01 | 30.12.2016
Vaikka takana olisi 40 vuotta sauhuttelua, lopettaminen kannattaa. Siihen tarvitaan toki tahdonvoimaa, mutta apuakin on saatavissa.Lue koko juttu
Vaikka takana olisi 40 vuotta sauhuttelua, lopettaminen kannattaa. Siihen tarvitaan toki tahdonvoimaa, mutta apuakin on saatavissa.Lue koko juttu
Ladataan...
Sivut
Tein tupakkalakon niin monta kertaa etten muista edes, montako kertaa.
Lopetin tupakoinnin kokonaan v.2005 lokakuussa, ja nyt on paljon helpompi hengittää.
Tsemppiä kaikille lopettamiseen!
Lakko-sana kertoo että se on vain väliaikaista;että palataan entiseen käytösmalliin?
Tupakasta irtipiäsemiseen on yks ja ainu ohje. Ja toimii takuula. Sammutat sen tupakin mitä just käryytät ja etkä pistä uutta palamaa. Tällä ohjeela mie ite alotin tupakkilakon reilut 19 vuotta sitte. Ja on pitänä. Muutaman kerran on tosin käyny mielesä notta. pitäsköön tuo jo lopettoo kokonaa. Van sittä oun uatellu notta. ollaaha vielä lakosa jonnii aikoo ni ei tarvii sittä kiroila nottako ois liika hätiköity piätös tult tehtyy sen lopettamisen kansa.
T:suapisti
Olisiko uutta tietoa tällä rintamalla?
Oletteko lopettaneet yksin vai porukassa?
Pikkujouluissakaan ei enää uskalla nauttia alkoholia, koska silloin
ratkeaa tupakoimaan?
24-vuuotias tyttäreni aloitti uudestaan tupakoinnin, kun tuli avioero.
Ei auta terveysinfo.
Eikä mikään muukaan.
Nyt minuakin stressaa.
Ei lopettamiseen auta kuin oma päätös, näin se on.
Eipä auta ei. Olin viimeksi 2-4v tupakatta, tarkkaa aikaa en muista. 1 ainoan tupakan jälkeen aloitin uudelleen mutta olen halunnut lopettaa koko ajan, en vain onnistu. Muistan kaikki ne hyvät asiat mitä lakko toi tullessaan mutta silti ei ole tahdonvoimaa lopettamaan.
Vähän sama juttu kun lopettaa saunakaljojen, ja muutenkin sen lipittämisen,ei muuta kun päättää vaan,nyt jo päätös,ennen seuraavaa saunareissua,niin kyllä pitää. Oliskin noin helppo,
Päätät vain lopettaa, ei se muuta tarvi. Aikanaan kun poltin ja olin tumppaamassa sitä niin vaan päätin että se on tässä, ja se päätös on pitänyt.
Minä lopetin vuonna 2007, ilman mitään erikois konsteja herkesin vaan polttamatta, se oli siinä.
Sähkötupakka on helppo keino lopettaa tupakointi. Olen itse ollut nyt polttamatta neljä kuukautta, eikä todellakaan tee mieli enää tupakkaa.
kannattaa katsoa lisätietoe e-tupakasta täältä:
http://e-tupakka.info
Minä poltin 30 vuotta ja lopetin myös 2007 kuten Anonyymi 31.10.2011 07:36 kertoi:)
Minulta tuli verisiä ysköksiä ja todettiin keuhkosyöpä. Lopetin polttamisen mutta
kieltäydyin hoidoista. Luovutin paikkani jollekin toiselle. Kuolemaa pahempaa ei ollut
näköpiiriissä ja sen kanssa pärjää. Tekoni palkittiin syövän koteloitumisella... Elän
jatkoaikaa päivän kerrallaan!
vittu et hyökkään kohta kimppuun kun päätin nyt testata omia rajoja ja olla ensimmäistä kertaa 24 h ilman tupakkaa poltan siis reilun askin päivässä aikaa on kulunut 3 h ja päässä ajatukset kulkee valonnopeudella sekä rauhaton olo ja haluun hyppää seinille!!!!
Suunnittele, ja ajattele ensin ihan kaikessa rauhassa, että eräänä kauniina päivänä minä tumppaan viimeisen röökini. Makustele mielessäsi pitkän aikaa, useita kuukausia, vuosikin, sitä ajatusta tupakoinnin lopettamisesta. Kerro useille ystävillesi, kavereillesi, että eräänä kauniina päivänä se tapahtuu.... Odotat sitä erästä kaunista päivää tulevaksi.... Joka aamu kysy itseltäsi, onko tänään se eräs kaunis päivä? Ja sitten.. sinä eräänä kauniina päivänä.. kun tuntuu... että olet valmis toteuttamaan oman päätöksesi... niin... teet sen! Tarvitaan luja tahto ja halu, ja luja, kertakaikkisen vakaa päätös, että minä sen nyt teen. Että todellakin haluan päästä irti tupakan orjuudesta! Pidä mielessäsi että se eräs kaunis päivä vielä tulee..... kyllä se tulee, ihan varmasti tulee! Uskot vain itseesi että sinä siihen pystyt! Ja sitten sinä saat olla vapaa ja nauttia ihanasta raikkaasta hengitysilmasta ympärilläsi!
Tämä oli minun tarinani. Onhan sinulla sama tavoite? Toivon niin.
Tsemppiä kaikille tupakan tumppaajille! Kyllä se onnistuu! Tahdonvoimalla.
Ei se hetkessä käy, vie aikaa, ja ensimmäiset pari kuukautta ovat vaikeimmat.
Mutta kannattaa ehdottomasti!
Hei Anonyymi 13.05.2013 23:31 Olisiko tällaisesta toimintamallista sinulle apua?
Koeta ainakin, suosittelen. Että ihan rauhassa, pitkäntähtäimen suunnitelmana siis.
Ensiksi lujaa tahtoa ja halua se vaatii,mutta toisaalta se on helpompaa kuin mitä puhutaan,ainakin minulla oli.Lopetin talvella jolloin on muutenkin vaikeampi polttaa ainakin meillä,sisällä ei poltettu.Eli tupakointini väheni luonnostaan noin neljänneksen ja sitten vain kerrasta poikki.Suunnittelin sitä kauan.Apuna oli jotain lääkkeitä,silloin ainakin reseptilääke,no en voinutkaan sitä lääkettä käyttää,tuli niin huono olo siitä,no oli siis helpompi lopettaa kun oli niin huono olo.Yritin vielä sitä lääkettä vähän myöhemmin,mutta sama juttu taas vain huono olo.Se lääke oli aika kallis,tarkkana tyttönä ajattelin että olen polttamatta ainakin niin kauan kuin se lääkkenhinta on kuitattu,siis en osta tupakkaa,enkä ostanut.Tosin minulla oli aski tupakkaa varalla,mutta siihen en koskenut.
Lopettamisaikaan minulla oli tilaisuus tehdä mitä halusin ,en ollut silloin työssä.Ja harrastin kyllä aivotyötä reippaasti,meillä ei ollut silloin nettiä.Olimme hankkimassa koiranpentua,ja tutkin rotulehdistä koirien terveystietoja suvuittain ,siihen aikaan näitä tietoja julkaistiin .Ja siihen kyllä kului aikaa koska rotu josta olin pentua ostamassa oli joitain sairauksia täynnä,joita sitten yritin välttää.Siis etsiä mahdollisimman tervesukuisen koiran pentua.No löysinkin mutta se koira kuoli kyllä jo nuorena sellaiseen vaivaan jota ei tutkimalla sukutietoja löydä.Aika ironista kyllä,mutta tupakkalakko piti.Ulkoilin myös,mutta en mitään älyttömiä rääkkejä että olisi itsensä pitänyt tupakalla palkita. Tein kaikkea mukavaa mitä vain keksin.Ihan kaikkea en kehtaa kertoa.
Ensimmäiset päivät on pahimmat,eikä se tupakka koko ajan mielessä ole vain hetken kestää ja sitten on taas normaalia.Kahden viikon päästä on jo paljon helpompaa ja siitä eteenpäin,ainakin minulla.Sitten merkataankin allakkaan vain vuosipäivänä,montako vuotta on lakko kestänyt.Minulla taitaa kohta kymmenen vuotta täyttyä.
Tupakanhajusta,ihan aluksi tuli jollain kauppareissulla jostain vieno ihana tupakantuoksu,sen jälkeen on tupakka pahalle haissut.Ja tupakoivat ihmiset myös,siis heidän hengityksensä,joskus esim.kaupassa käydessä tälläisen ihmisen perässä kävellessä.Ja se tupakoijan yskä,yäk.
Jotenkin säälien katson nyt näitä ulkona nikotiinia tankkaavia ihmisiä,vaikka olen itsekin kurkkupurkin äärellä talvipakkasella samaa tehnyt.
Ihana vapaus on sen jälkeen kun lopettaa,ei tarvi miettiä onko sitä tupakkaa,ja missä voisi polttaa.On jotenkin puhtaampi olo kaikenkaikkiaan,eikä vaatteetkaan haise tupakalle.
Suosittelen kaikille kyllä kannattaa lopettaa,eikä se vaadi kuin lujaa tahtoa.Jos ei ensimmäisellä kerralla onnistu,yrittää voi uudestaan.
Ja se palkkio itselle sitten,laitatko kertyvät rahat jotka olisi mennyt tupakkaan talteen .Ja käytät minne itse haluat.Minä sain sen koiranpennun jonka" avulla "tupakoinnin lopetin.
Tupakasta pääsee eroon myös rukoilemalla voimaa Jumalalta. Jos rukous epäonnistuu, pääsee irti Jumalasta.
Tämä keskustelu on vähän tynkä, mutta kirjoitan sittenkin. Oikea asenne on sillä, joka kirjoitti, että lopettamista pitää suunnitella vuosia. Minulle lopettaminen tai lakko ei tapahtunut tavanomaisesti minkään erikoisen päivän tai ajanjakson suhteen. Kerran puoli kaksi päivällä päätin, että siinä oli viimeinen tupakkani. No, tietenkin, olen ollut ilman vasta 3 ja ½ vuorokautta, mutta pisin ajanjakso 30 vuoteen. Ei tämä ole tuntunut aina mukavalta.
Itse lopetin niin, että aina kun teki kamalati mieli, niin lohdutin itseäni että olen ilman huomisaamuun ja jos vielä tekee mieli, niin poltan - aamulla sitten mietin, että jaksan vielä iltaan ilman jne. Ei tuntunut niin lohduttomalta jättää "ystävä" ikuisuuksiksi.
Omaan kirjoitukseeni Anonyymi 14.05.2013 01:08 haluan lisätä vielä, että minulla oli myös useita rakkaita esikuvia (äitini, isäni, mummo ja pappa, tädit ja sedät, ym tärkeitä, ihania ihmisiäni), joiden kaltaiseksi halusin tulla tässä tupakka-asiassa. Eli heistä ei ainutkaan polttanut tupakkaa. Mielelläni tahdoin seurata heidän esimerkkiään. Aina ajattelin myös heitä, että eivät hekään polta. Mutta tosiaan, se lopettaminen kannattaa suunnitella pitkällä tähtäyksellä... ja kas vain... se eräs kaunis päivä kyllä tulee! Jolloin olet valmis toteuttamaan oman päätöksesi. Ja se pitää vakaasti olla se ihan oma päätös!---- Tuo edellinen kommentti klo 8:19 on myös hyvä, että ottaa pienen etapin aluksi.
Oikein paljon onnistumisia teille kaikille! Olen teidän tukenanne näin hengessä mukana :)
hei! minä lopetin tupakan polton 6 päivää sitten,menin ostamaan kaupasta tupakkia mutta lähdinkin sieltä nicorette-aski kädessä. ekat 3 päivää purin nicorette-purkkaa,mutta siitä tuli kauhiat ilmavaivat,niin jätin nekin pois.nyt mennään ilman mitään, ja ei ole tehny paljo mieli tupakkaa ollenkaan. olen polttanut viimeiset 10v. n. askin pvssä. Mutta nyt loppui sauhuuttelu!!! Päätin nyt niin ja päätös pysyy!!!
Tsemppiä sinulle! Minäkin lopetin sauhuttelun kun olin polttanut noin 20v, ihan vain hetki kerrallaan olin vain sytyttämättä tupakkaa, en alkanut lakkoon enkä lopettanut. Siirsin vain. Niin ei tullut sitä pakkomielteen tunnetta että on pakko lopettaa, jotenkin oli helpompi olla kuin en luvannut kenellekään mitään. Sitten vain jonkun ajan päästä se helpotti, ei enää tehnyt mieli, en edes muistanut.
Aivot kait oppii äkkiä uuden mallin.
En lihonut kun en syönyt silloin kun halutti tupakkaa, purin tavallista purkkaa tai omenaa yms. Juoksin ja lenkkeilin niin että tuli hiki, sekin auttoi. Sekä kaikenlainen mukava tekeminen joka vei ajatukset pois tupakasta. Silloin ei ollut vielä netii kovin yleinen, eikä mitään muutakaan kuin nicorette-purkka ja sitä en minäkään voinut purra, tuli vain kova halu saada tupakkaa kun siinä oli nikotiinia.
Hyvää jatkoa sinulle ja kaikille muillekin lopettajille ja aikoville.
Sivut