Oletko tehnyt testamentin?

Vierailija

kysely pani miettimään.Rahaa ei ole eikä muutakaan omaisuutta kuin huonekalut.
Hoitotahtoa eli - testamenttia olen tässä kaavaillut.
Ettei tehdä toimenpiteitä, joita en hyväksy.

Kun ja jos dementia iskee, sitä ei enää pysty tekemään,
parempi tehdä nyt täysissä sielunvoimissa.
"Mitä sie nyt tollasii puhut"-reaktio on aika yleinen ,kun olen ottanut puheeksi.
Eihän sitä tiedä, mitä sattuu, ja mihin sairastuu.
Autokolareita tapahtuu nuorillekin.
Ei tarvi sukulaisten riidellä sairaalassa hoidosta, kun on olemassa selvästi "mustaa valkoisella."

Siihen tulee myös hautaustapa(tuhkaus),jne, koska en kuulu kirkkoon
enkä kuoltuanikaan tahdo olla sen seremonioitten kohteena, vaikka sukulaiset siihen kuuluvatkin.
Kristillinen muistotilaisuus kuitenkin.
Laulutkin olen jo valinnut.Kertovat ylösnousemuksesta ja Jumalan rakkaudesta.
lehteen tulevan ilmoituksenkin olen määritellyt muodoltaan...

Olen kuitenkin mielelläni elossa ja rauhallisella mielellä tulevaisuudesta,kun olen tämänkin
tosiasian elämässäni huomioinut.Vähemmän stressiä.
"Don`t worry" :D
nimim. Realisti

Kommentit (1)

Vierailija

Olen tehnyt testamentin. Kun olen jo muutaman perunkirjoitustapahtuman saanut kokea niin, helpottaakseni jälkeeni jääviä pakollisissa jälkiselvitelvittely asioissa siksi, olen laittanut kaiken mahdollisen, josta oletan olevan heille apua paperille jo monia vuosia sitten.
Vaikka omaisuuteni on vähäinen niin, kun minulla kuitenkin on joitakin perittyjä ja lahjaksi saamiani kauniita esineitä ja koruja niin, jotta noista esineistä ei tulisi riitaa pesäni jakajien kesken, olen nimennyt jokaisen esineen, erikseen määräämälleni henkilölle siten, että jokainen perijän perintöosuus on rahallisesti saman arvoinen. Ja jokaisen perintöosuus on tunnearvoltaan saman arvoinen. Tuon lisäksi olen pyrkinyt siihen, ettei kenelläkään minun jälkeeni olisi syytä mielipahaan sen vuoksi, että hän tuntisi minun jättäneen hänet jälkisäädöksessäni huomioimatta.
Kun olen menetellyt näin, olen itseeni tyytyväinen, koska oletan menettelystäni olevan apua lapsilleni ja lastenilapsille, jälkiselvittelyjeni hoitamisessa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat