Miksi liikunta-artikkeleissa ei kerrota hölkkäämisestä/juoksemisesta?

Vierailija

Onko toimituksen mielestä todellakin niin, että yli nelikymppiselle ei juokseminen sovi? Muiden liikuntamuotojen lisäksi kerrotaan vain sauvakävelystä ja juokseminen (joka on ihmisen luonnollinen liikuntamuoto) unohdetaan täysin.

Itse aloitin joskus nuoruudessa unohtuneen hölkkäämisen 41-vuotiaana ja sillä tiellä olen edelleen.
Suosittelen kokeilemaan!

Kommentit (3)

Vierailija

Ajatus minusta juoksemassa herätti kaikenlaisia ajatuksia..krmhh....
Saahan niitä juoksujuttujakin tehdä, mutta moni kyllä mieluummin kävelee,
joka on olettaakseni normaalein liikuntamuoto.
Sauvat on hyvä olla tukena, jos välillä huippaa...

Facebookissa oli hyviä juoksu-,ja venyttely-ja lihaskuntojuttuja, ihan videoina.
Elixir taisi olla sivun nimi.
Oli siellä oikein kunnon rentoutus-hengitysohjekin.
Nimeltään "Puuhalaus"--oikein rauhoittava liike tehdä luonnossa ;D
Golfvideot oli niin mukavat, että teki mieli mennä mukaan...

Vierailija

Lainaus:

Onko toimituksen mielestä todellakin niin, että yli nelikymppiselle ei juokseminen sovi? Muiden liikuntamuotojen lisäksi kerrotaan vain sauvakävelystä ja juokseminen (joka on ihmisen luonnollinen liikuntamuoto) unohdetaan täysin.

Itse aloitin joskus nuoruudessa unohtuneen hölkkäämisen 41-vuotiaana ja sillä tiellä olen edelleen.
Suosittelen kokeilemaan!

Niin, kenelle vain juokseminen sopii... - Minun kuuskymppisen ei tarvitse monta juoksuaskelta ottaa, kun jo polvet protestoivat. Jostain luin, että juostessa kun pomppaa ilmaan ja sitten tömähtää takaisin maahan, niin siinä
kohdistuu polviin ja jalkoihin paljon suurempi rasitus kuin kävellessä. Kuitenkin kävelyn on todettu olevan yllättävän tehokasta liikuntaa, jos ei nyt ihan etanan vauhtia laahusteta. Minulle kävely ja jooga sekä lattiajumppa sopivat parhaiten.

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Niinpä, emme kaikki pysty enää ollenkaan juoksemaan.
- Varmaan erikoislehdistä löytyy asiaa juoksemisesta ja hölkkäyksestä.

- Kävelykin on ajoittain todella vaikeaa. Kaatuminen katastrofi !

- Juoksin elämässäni, pakosta, työssäni niin paljon,
että nyt on polvet ja selkä kuluneet pahasti.
- Aina olleet työni seisaallaan ja kiireesti juostavia.
esim. 12 vuotta varhaislehtien jakoa; rappusia kerrostaloissa ja mäkiä ylös ja alas ! Siis päivätyöni lisäksi tuota "yöjuoksua" !

Nyt olen onnellinen , kun vielä pääsen kävelemään !
Rappuset on jo haaste !

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat