Outoa kiinteistönvälitystä!

Vierailija

Tuolla toisessa osiossa oli varoituksen sana remonttifirmoista.
Minulla taas on ongelmia kiinteistönvälittäjän kanssa, voisikos joku neuvoa, mikä on pielessä?
Teimme kaksi kuukautta sitten myyntisopimuksen talomme myynnistä erään kiinteistönvälittäjän kanssa. Sieltä laitettiin talomme myyntiin sekä nettiin, että lehti-ilmoituksin.
Mutta, kun huomautimme, että tiedot ovat ihan väärin ilmoitettu, sanoivat, että se on heidän tapansa ilmoitella.
Yhteydenottopyyntöihin ei vastata ja mitään ei tapahdu asiassa. Yhtään asiakasta ei ole käynyt.
Talomme on uusi ja todella hyvällä paikalla ja hinnastakin olemme ilmoittaneet neuvottelevamme.
Tiedot, jotka ovat ilmoituksissa antavat todella huonon kuvan ko. kohteesta.
Kuitenkin välittäjän myyntipalkkio on kiinteä, joten ihmetyttää moinen käytös. Meneekö kiinteistönvälittäjien alalla liian lujaa, kun työ ei kelpaa.
Onneksi emme ole kahden asunnon loukussa, mutta miten sellaisilla, jotka kenties ovat.
Voiko tällaisen sopimuksen irtisanoa kesken sopimusajan, joka on neljä kuukautta, tosi pitkä aika odotella turhaan.
Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (12)

Vierailija

Kyllähän ne tiedot pitää olla totuudenmukaiset ilmoituksissa!
Vaadi korjaamaan ja kysy kuluttaja-asiamieheltä neuvoja,jos paikkakunnallasi sellainen on, tai netissä.

Vierailija

Minulla oli samanlaisia kokemuksia erään Lappeenrantalaisen välittäjän kanssa, ottaavat kohteita vain `täytteeksi`myyntiin.
Näyttäähäm se hienolta, kun paljon on kohteita myynnissä!
Karsiutuvat kyllä aikanaan pois tuommoiset yrittäjät, mutta kyllähän se on niin väärin.

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Siis tapahtuiko tuo "hinnan muutos"sen jälkeen,kun te olitte allekirjoittaneet nimenne myyntineuvottelijan kanssa tehtyyn paperiin.
Jos,niin sittenhän myyntineuvottelija on syyllistynyt asikirjan väärennökseen.
Kai te luitte sopimuspaperi tarkasti?

Vierailija
marjutti

Siis tapahtuiko tuo "hinnan muutos"sen jälkeen,kun te olitte allekirjoittaneet nimenne myyntineuvottelijan kanssa tehtyyn paperiin.
Jos,niin sittenhän myyntineuvottelija on syyllistynyt asikirjan väärennökseen.
Kai te luitte sopimuspaperi tarkasti?

Hei, ei siinä mistään hinnan muutoksesta ollut kysymys.
Kyseinen välittäjä vain ei suostu jostakin ihmeen syystä korjaamaan virheellisiä( myynnin kannalta epäedullisia) tietoja ko. kohteen osalta. (kuin sahaisi poikki oksaa, jossa istuu) Varmaan arvovaltakysymys?

Vierailija

Lainaus:

http://www.kookas.fi/articles/read/4505[/quote]
Kiitos vinkistä avuliasanonyymi, mutta olihan teksti taas niin kimuranttia, että eipäs paljon kirkastunut asia. En nimittäin ole lakimies/nainen.
Silloinhan en kyllä neuvoja tarvitseisikaan.
Kiinteistönvälittäjillä on varmaankin hyvät vakuutukset tämmöisten varalle, ei se heitä paljoa hetkauttaisi ja palkkiot aika suolaisia.
Kyllä silti välitys palkkionsa ansaitsisivatkin, jos vain jotakin edes tekisivät sen eteen.:(...:)

Vierailija

Minulla oli rivitalokolmio pienessä kaupungissa arvostetulla alueella myynnissä neljä kuukautta. Lehti-ilmoituksia oli ja näyttöjä. Mutta asuin jo uudella paikkakunnalla yli 400 km:n päässä myytävästä asunnosta. Kun myyntisopimus oli lopuillaan, annoin vielä armonaikaa viikon lisää, koska yhtään myyntitarjousta ei oltu jätetty.

Vaihdettuani välittäjää, asunto meni kaupaksi 10:ssä päivässä. Tämä opetti minua sen verran, että jos asuntovälitys on kytköksissä johonkin pankkiin ja välittäjällä on kuukausipalkka, ei hän ole motivoitunut myyjä.
Mutta yksityinen firma elää tekemällä kauppaa ahkerasti motivoituneena asiakkaan ehdoilla.

Siksi haluaisin antaa neuvon, että kuunnelkaa muiden kokemuksia vastaavissa tilanteissa.

Nimimerkki : " Kahden asunnon loukussa ollut "

Vierailija

Lainaus:

Minulla oli rivitalokolmio pienessä kaupungissa arvostetulla alueella myynnissä neljä kuukautta. Lehti-ilmoituksia oli ja näyttöjä. Mutta asuin jo uudella paikkakunnalla yli 400 km:n päässä myytävästä asunnosta. Kun myyntisopimus oli lopuillaan, annoin vielä armonaikaa viikon lisää, koska yhtään myyntitarjousta ei oltu jätetty.

Vaihdettuani välittäjää, asunto meni kaupaksi 10:ssä päivässä. Tämä opetti minua sen verran, että jos asuntovälitys on kytköksissä johonkin pankkiin ja välittäjällä on kuukausipalkka, ei hän ole motivoitunut myyjä.
Mutta yksityinen firma elää tekemällä kauppaa ahkerasti motivoituneena asiakkaan ehdoilla.

Siksi haluaisin antaa neuvon, että kuunnelkaa muiden kokemuksia vastaavissa tilanteissa.

Nimimerkki : " Kahden asunnon loukussa ollut "

Mitkä ovat yksityisiä firmoja, tuntuu, että kaikki ovat valtakunnallisia ja suuria ?

Vierailija

Taitaa myös olla aika williä touhua toi kiinteistönvälitys- bisnes kaikenkaikkiaankin. Valvotaanko sitä miltään taholta vaiko jaloilla äänestämällä niinsanotusti.
Itse jos olisin ostamassa asuntoa/taloa tekisin seuraavasti!
Etsisin ensin sopivan/kiinnostavan kohteen netistä, siellä hyvintehdyistä ilmoituksista saa tosi paljon tietoa. Ottaisin myyjään yhteyttä ja jos kohde katsastettuani viellä kiinnostaisi, ottaisin rakennusalan ammatilaisen mukaani tarkistamaan kohteen kunnon. Palkkiot heidän eivät ole suolaisia ja he näkevät kohteen oikeassa valossa.
Sen jälkeen jos kohde tuntuisi vielläkin hyvältä menisin tekemään kaupat pankin tms. ammatilaisen/kaupanvahvistajan kanssa.
Mihinkä kallista kiinteistönvälittäjää tarvitseisi, eivät he asunnon kuntoa tarkista, silmämääräisesti vain arvioivat minkä kuntoinen kohde on. `Kouluarvosanoin`, kohde on kiitettävässä-, hyvässä-, remontintarpeessa-,purkukunnossa!
Ei kiinteistönvälittäjillä ole myyntikohteistaan mitään vastuuta.
Potentiaalisia asiakkaita heillä tietysti on jonkin verran reservissä, mutta se on aika kallis hinta maksettavaksi.
Mielestäni myös välittäjien hinnat pitäisi olla sidoksissa välitysaikaan. Esim. ensimäisen kuukauden aikana tehdyistä kaupoista täysi maksu ja siitä eteenpäin aina aleneva!
Tämä olisi kohtuullista asunnon myyjän kannalta ja laittaisi ehkä niihin johonkin sidoksissa oleviin myyjiin vipinää.
Nimimerkki: elämä on

Vierailija

Lainaus:

Tuolla toisessa osiossa oli varoituksen sana remonttifirmoista.
Minulla taas on ongelmia kiinteistönvälittäjän kanssa, voisikos joku neuvoa, mikä on pielessä?
Teimme kaksi kuukautta sitten myyntisopimuksen talomme myynnistä erään kiinteistönvälittäjän kanssa. Sieltä laitettiin talomme myyntiin sekä nettiin, että lehti-ilmoituksin.
Mutta, kun huomautimme, että tiedot ovat ihan väärin ilmoitettu, sanoivat, että se on heidän tapansa ilmoitella.
Yhteydenottopyyntöihin ei vastata ja mitään ei tapahdu asiassa. Yhtään asiakasta ei ole käynyt.
Talomme on uusi ja todella hyvällä paikalla ja hinnastakin olemme ilmoittaneet neuvottelevamme.
Tiedot, jotka ovat ilmoituksissa antavat todella huonon kuvan ko. kohteesta.
Kuitenkin välittäjän myyntipalkkio on kiinteä, joten ihmetyttää moinen käytös. Meneekö kiinteistönvälittäjien alalla liian lujaa, kun työ ei kelpaa.
Onneksi emme ole kahden asunnon loukussa, mutta miten sellaisilla, jotka kenties ovat.
Voiko tällaisen sopimuksen irtisanoa kesken sopimusajan, joka on neljä kuukautta, tosi pitkä aika odotella turhaan.
Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?

Nämä välitys firmat ovat välistävetofirmoja, kannattaa itse laittaa lehteen ilmoitus myytävästä asunnosta, näytönkin voi siten järjestää itselleen sopivaksi, jos ostaja haluaa käyttää ammattiapua ostotilanteessa se jää hänen maksettavakseen.

Vierailija

Mutta eikö ostajankin kannata vähän maksaa siitä, että tietää saavansa homevapaan talon/asunnon. Yleensä kohteenkin saa jo halvemmalla, kun ei ole välittäjää `välistävetäjänä`

Vierailija

Minä en ainakaan enää uskaltaisi ostaa vanhaa taloa/asuntoa ollenkaan, kun melkein kaikissa on jo hometta enemmän tahi vähemmän. Uusi on aina uusi ja melko pitkäänkin.
Ja tietää talon historian.
Riskaapelia asuntokauppa kaikenkaikkiaan nykyisin, kuin lottovoitto, jos onnistaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat