adventtitunnelmaa

Vierailija

Mistä ja milloin teillä alkaa joulutunnelmaan virittäytyminen? Minulla se taitaa olla adventtikirkko, siitä se alkaa pikkuhiljaa.

mummeli

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Ajattelen joulua jonkin verran jo nyt. Olen paketoinut muutamat lahjat. On hyvää aikaa ideoida paketointia ja toteuttaa jotain kivaa, erilaista... Paketointi on minulla oleellinen osa lahjaa. (hankin lahjoja pitkin vuotta, en harrasta viime tingassa lahjojen hankintaa, koska sillä tavalla en saa niin osuvia ja persoonallisia lahjoja)
Varsinainen jouluaika alkaa 1. Adventtisunnuntaina. Silloin mm.syömme ensimmäiset joulutortut.

Vierailija

Tänä vuonna aloitan joulun ajattelemisen mahdollisimman myöhään. Olen nyt hyvin väsynyt ja vähissä varoissakin, kun jaksaisi arjenkin hoidella päivä kerrallaan. - Ja kunpa kerrankin saisin mennä jouluna valmiiseen pöytään, sen sijaan että muut aina tulevat meille (vaikka lasten joulunvietto täällä kotona iloinen asia onkin, niin jalkojeni päällä saan olla Tapaniin saakka). - Mutta en halua toisten keskustelijoiden adventtitunnelmia pilata!

Vierailija

Ensimmäisestä adventista alkaa meillä joulun odotus. Adventtisunnuntaina sytytetään pihaan lukuisat jouluvalot, jotka saavat loistaa loppiaiseen saakka. Samalla aloitetaan muutenkin jouluvalmistelut leipomisineen ym. Mitään kauheaa stressiä en jouluvalmisteluista halua. Joka päivä, kun vähän jotain valmisteluja tekee, niin kyllä hyvin kaikki jouluksi ehtii.

Vierailija

Joulu on markkinavoimien juhlaa.
Krääsäkauppiaitten juhlaa.
Kuulema Kiinassa ja Japanissakin vietetään "joulua".....

Siis kyllä riittäisis vähempikin bling-bling-ensimmäiset joulumainokset tuli jo postiluukusta-tilaa sen ja sen lehden joulunumero.
Inhoan koko hössötystä.

Lapsuuden joulut oli tosi köyhiä, mutta tunnelma oli harras.
Nyt soi joululaulut jo marraskuun alusta korviavihlovasti joka paikassa.

Naapurikin laittaa jo marraskuussa ensimmäiset"joulukiljut" käymään-
juhlaa jatkuu loppiaiseen asti, jos pysyvät hengissä...
Hyvää ja rahallista joulua vaan kaikille jo lokakuussa!

Menisi karkuun, jos olisi olemassa paikka johon jouluidiotismi ei tunkisi...

Vierailija
kmsu

Ensimmäisestä adventista alkaa meillä joulun odotus. Adventtisunnuntaina sytytetään pihaan lukuisat jouluvalot, jotka saavat loistaa loppiaiseen saakka. Samalla aloitetaan muutenkin jouluvalmistelut leipomisineen ym. Mitään kauheaa stressiä en jouluvalmisteluista halua. Joka päivä, kun vähän jotain valmisteluja tekee, niin kyllä hyvin kaikki jouluksi ehtii.
Vierailija

Lainaus:

Siis kyllä riittäisis vähempikin bling-bling-ensimmäiset joulumainokset tuli jo postiluukusta-tilaa sen ja sen lehden joulunumero.
Inhoan koko hössötystä.

Aika paljon samoilla linjoilla olen. Etenkin siinä asiassa, että alkoholi ei mielestäni jouluun kuulu ollenkaan, vaan se on lasten ilon juhla. Mahtaisinko tänä vuonna keritä jouluvalmistelujen keskeltä paikan päälle kuuntelemaan Joulurauhan julistusta. Mutta ensin on ehdittävä kaupoista viimeiset ostokset, sitten viivana hautausmaalle, ja...niin että varmaan tänä vuonnakin olen juuri bussimatkalla kotiin ja ohittamassa Suurtorin - harmi kyllä! Mutta ehkä sellaisenkin joulun vielä elää saan, jolloin minut kutsutaan valmiiseen joulupöytään.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Inhoan koko hössötystä.

Aika paljon samoilla linjoilla olen. Etenkin siinä asiassa, että alkoholi ei mielestäni jouluun kuulu ollenkaan, vaan se on lasten ilon juhla. Mahtaisinko tänä vuonna keritä jouluvalmistelujen keskeltä paikan päälle kuuntelemaan Joulurauhan julistusta. Mutta ensin on ehdittävä kaupoista viimeiset ostokset, sitten viivana hautausmaalle, ja...niin että varmaan tänä vuonnakin olen juuri bussimatkalla kotiin ja ohittamassa Suurtorin - harmi kyllä! Mutta ehkä sellaisenkin joulun vielä elää saan, jolloin minut kutsutaan valmiiseen joulupöytään.

Selvennys ylläolevaan: tarkoitin siis, että JOULU on lasten ilon juhla (eikä alkoholi ole lasten ilo todellakaan).

Vierailija

Aikuisten kännistä örveltämistä koko joulu.
Pikkujoulutkin vain ryyppyjuhlia.
Jouluglögiohjeita lehdet pullollaan.

Mitään juhlaa ei osata viettää ilman alkoholia!
Kaiken huippu oli kun sukulaislapsen ristiäisissäkin oli alkoholia tarjolla!
Onko tämä nyt sitä eurooppalaista, sivistynyttä juomakulttuuria?
Minusta vaikuttaa lähinnä alkoholiriippuvaisten touhuilta....

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Mistä ja milloin teillä alkaa joulutunnelmaan virittäytyminen?
Minulla se taitaa olla adventtikirkko, siitä se alkaa pikkuhiljaa.
mummeli

Alkuperäisestä aiheesta:
Minä "valmistelen" melkeen koko vuoden joulua.
Kun osuu kohdalle jokin edullinen ja jollekin tarpeellinen tavara.
Hankin sen ja laitan jemmaan. - Sukkasia kudon lahjaksi kaikille läheisilleni.

- Jouluisia juttuja laitan esille siinä 1. adventin aikaan.
Itsenäisyyspäivänä on kynttilät tietenkin ikkunoilla.
Nimipäiväni sattuu myös joulukuulle, niin on mukavaa tunnelmoida vieraitteni kanssa.
- En osallistu semmoseen "hössötykseen" ollenkaan. Kaupasta haen vain ruokatarpeita
ja välttämättömät. Yritän mennä siihen aikaan ettei ole ryysistä.
* Pienethän nuo on minun ostokseni ! Näillä eläketuloilla.

Käymme aina laulamassa oikeassa kirkossa kauneimmat joululaulut ja muutama muukin konsertti on usein ollut. Mieskuoron ja meidän oman kuoron. Marraskuun puolella.

Pidämme toisiamme hyvin koko vuoden, niin ei tarvi jouluna "paikata" omatuntoaan.

- Mielenrauha on arvokkain joululahja !

Vierailija
valmatar

Mistä ja milloin teillä alkaa joulutunnelmaan virittäytyminen?
Minulla se taitaa olla adventtikirkko, siitä se alkaa pikkuhiljaa.
mummeli

Alkuperäisestä aiheesta:
Minä "valmistelen" melkeen koko vuoden joulua.
Kun osuu kohdalle jokin edullinen ja jollekin tarpeellinen tavara.
Hankin sen ja laitan jemmaan. - Sukkasia kudon lahjaksi kaikille läheisilleni.

- Jouluisia juttuja laitan esille siinä 1. adventin aikaan.
Itsenäisyyspäivänä on kynttilät tietenkin ikkunoilla.
Nimipäiväni sattuu myös joulukuulle, niin on mukavaa tunnelmoida vieraitteni kanssa.
- En osallistu semmoseen "hössötykseen" ollenkaan. Kaupasta haen vain ruokatarpeita
ja välttämättömät. Yritän mennä siihen aikaan ettei ole ryysistä.
* Pienethän nuo on minun ostokseni ! Näillä eläketuloilla.

Käymme aina laulamassa oikeassa kirkossa kauneimmat joululaulut ja muutama muukin konsertti on usein ollut. Mieskuoron ja meidän oman kuoron. Marraskuun puolella.

Pidämme toisiamme hyvin koko vuoden, niin ei tarvi jouluna "paikata" omatuntoaan.

- - Ihmettelen missähän arvoisa anonyymi jouluaan viettää.. Ei meidän suvussa ole koskaan lotrattu jouluna alkoholin kanssa, kun ei muuloinkaan !

- Mielenrauha on arvokkain joululahja !

En tiedä edellisistä kirjoittajista, mutta omalla kohdallani ei onneksi ole alkoholia jouluaikana käytetty missään elämänvaiheessa. Kun lehtiä olen lukenut ja poliisiuutisia seurannut, olen kuitenkin huomannut että Joulupukkikaan ei aina ole liikkunut selvänä. Ikävää on lukea tapauksista, jolloin perheen joulu on mennyt pilalle viinan takia.

Vierailija

Minun elämässäni Joulupukki on aina ollut juovuksissa tai vähintäänkin haissut viinalle.
Kaikilla ei ole ollut oikeutta raittiiseen Jouluun.

Hyvä se on hurskastella , ettei meillä vaan, eikä meidän suvussa.
Näkyy ne jouluglögit ja -oluet silti olevan erittäin yleistä.
Telkkarissakin tuputetaan niitä joka käänteessä.
Katkeraa? No totta hitossa kun P****pääsukulaiset örveltää kaikki yleiset "juhlapäivät",
päälle synttärit ja nimpparit ja kissanristiäiset!
Kaikki tv_ohjelmat, joissa kerrotaan kännisten toilailuista, näkyy olevan mieliohjelmia?
Mikä on vitsikästä kännisten toilailuissa?
Nuoriso kertoo sankarikertomuksia viikonlopun ryyppäämisistään.
Humalaputkakin tuntuu olevan suurikin riemun aihe.
Ennen se oli häpeän aihe.
No;onhan oikeuskanslerikin ollut känniputkassa ja vastustanut poliisia ,kertoo lööpit.
"Henkilökunta:TÄRPÄTTIÄ!"-oli myös muka hauskaa?

Vierailija

Lainaus:

Minun elämässäni Joulupukki on aina ollut juovuksissa tai vähintäänkin haissut viinalle.
Kaikilla ei ole ollut oikeutta raittiiseen Jouluun.

Hyvä se on hurskastella , ettei meillä vaan, eikä meidän suvussa.
Näkyy ne jouluglögit ja -oluet silti olevan erittäin yleistä.
Telkkarissakin tuputetaan niitä joka käänteessä.
Katkeraa? No totta hitossa kun P****pääsukulaiset örveltää kaikki yleiset "juhlapäivät",
päälle synttärit ja nimpparit ja kissanristiäiset!
Kaikki tv_ohjelmat, joissa kerrotaan kännisten toilailuista, näkyy olevan mieliohjelmia?
Mikä on vitsikästä kännisten toilailuissa?
Nuoriso kertoo sankarikertomuksia viikonlopun ryyppäämisistään.
Humalaputkakin tuntuu olevan suurikin riemun aihe.
Ennen se oli häpeän aihe.
No;onhan oikeuskanslerikin ollut känniputkassa ja vastustanut poliisia ,kertoo lööpit.
"Henkilökunta:TÄRPÄTTIÄ!"-oli myös muka hauskaa?

Niin, eipä minunkaan mielestäni ole humalaisten sammaltelu ja kompastelu kovinkaan välkkyä huumoria. Ajattelematontakin on ihannoida kännäämistä, kun ajattelee miten esim. televisio vaikuttaa nuorten käyttäytymiseen, ihan tiedostamattomasti ja huomaamatta. Raittiusaatetta kovasti on pilkattu, mutta taitaisi sille olla tilausta nykyaikana.

Vierailija

minun "adventtiaikani" alkoi tänään, kun kuulin että minulle läheinen
ihminen makaa sairaalassa, koska "maksa sanoi poks".

Odotellaan kokeitten tuloksia.
Kauanko voi elää jos maksa ei toimi?
Jos munuaiset pettää, on dialyysistä apua, mutta auttaako se tässä maksa-asiassa?

Vierailija

Ei taida dialyysi maksaongelmissa auttaa, vaikka se verta putsaakin...
Maksalla ja munuaisilla kun on omat tehtävänsä.
Maksansiirto voisi auttaa, mutta sekään ei ole kaikkien ulottuvilla.
Monilla onkin nykyisin lääkitys tuhonnut maksan toiminnan.
Ei siis alkoholi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat