Kommentit (10)

Vierailija

kannattaa mennä heti lääkärin tutkimuksiin jos epäilee syöpää.
Varhaisvaiheessa todettuna se on helpompi hoittaa.

Porukat voisi yrittää vaikka kimpassa lopettaa tupakanpolton
Jos pitkään epäilee, mahdollinen stressi aiheuttaa sairastumisen!

Vierailija

Itselläni ei ole ollut aihetta syöpää pelätä, mutta tietysti kävin
ilmaisessa mammografiassa, kun siihen kutsuttiin.
Stressasin vastaustulosta niin,etten meinannut uskaltaa avata kirjekuorta!!!
Ei ollut mitään :D

Vierailija

Joka kolmas suomalainen sairastuu syöpään jossain elämänsä vaiheessa ja minä olin se joka kolmas :(

Vierailija

Meidän perheessä syöpä on ollut molemmilla, todettu sellaisessa vaiheessa että on voitu
hoitaa. Olemme tervehtyneet ja elämme tällä hetkellä täysipainoista elämää kiitollisena
kohti "huomista". Meillä on jo yli kymmenen vuotta sairauden toteamisesta.

Vierailija

Nykyään syöpää pystytään hoitamaan hyvin tuloksin. "Jatkoa tulee ", kunhan hakeutuu ajoissa hoitoon.
On sairauksia joihin ei vielä ole mitään parantavaa hoitoa, esim als.
Toki kaikkia sairauksia me varmaan pelkäämme.
Haluaisimme elää terveinä, sehän on toive. Pitäkäämme siis hyvää huolta itsestämme!

Vierailija

Eikö elämä ole elämistä varten, eikä "olemattoman" pelon pelossa elämistä.
On aivan eri asia huolehtia terveydestään ja käydä esim. seulonnoissa ja tutkimuksissa kuin pelätä sairastumista.

Syöpä on vain yksi sairaus monien joukossa ja jos alkaisimme "pelätä" kaikkia mahdollisia sairauksia niin metsään mennään.
Kyllä yhteiskunnan rahaa palaa silloin turhaan ja moni oikeasti sairas jää huonommalle hoidolle.
Terveyskeskukset täyttyy näistä mukamas sairaista pelkääjistä.

Oireiden perusteella hakeudutaan hoitoon eikä pelon seurauksena.

Vierailija

Lainaus:

Joka kolmas suomalainen sairastuu syöpään jossain elämänsä vaiheessa ja minä olin se joka kolmas :(

Minä tunnen niin monta syöpään sairastunutta/kuollutta, niin vanhaa kuin vähän nuorempaakin, etten edes oleta, ettenkö siihen itsekin joskus sairastuisi!

Toki jos on SELKEITÄ oireita, jotka voisivat sopia tiettyyn syöpään, silloin kannattaa mennä lääkäriin. Mutta muulloin on aivan turha pelätä syöpää - se tulee kuitenkin, ellei sitten sydänkohtaus ehdi ensin...!! :(

Vierailija

Sen jälkeen kun olen tehnyt voitavani terveyteni eteen - en tupakoi ja liikun kohtuullisesti, käyn "ilmaiset" kontrollit mammografiassa ja papassa ja kerran vuodessa gynekologikontrolli kuten veriarvokontrolli (kilpirauhasarvot, kolestroli ja sokeri ) ja kontrolloin kotona verenpaineen silloin tällöin, nautin elämästä enkä sure olemattomia asioita. Jos tulee kohdalle vakava sairaus, se on sitten sen ajan murhe. Mutta kesä tulee ainakin meille kaikille.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat