Toivekilpailu: Mikä sinua ilahduttaa?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Keskustelijoiden toiveesta avaan tämän positiviisen ketjun.

Aloitan: Syksyn pimeinä, viileinä iltoina minä iloitsen takkatulesta: miellyttävä lämpö ja kaunis tulenkajo rauhoittavat ja saavat hyvälle mielelle. Ja näin perjantaisin lisäksi lasillinen hyvää punaviiniä :-)

Kaikkien ketjuun nimimerkillä kirjoittavien (rekisteröityneet) kesken arvon marras- ja joulukuun alussa ET-taskukalenterin 2011.

Sari

Sivut

Kommentit (73)

Vierailija

En ole laisinkaan kilpailuhenkinen.
Äsken tein huvikseni "testin", joka kertoi, että eläisin nykyisillä elintavoillani yms.n 78 vuotiaaksi.
Se ilahdutti minua,ja ajattelin aloittaa kertomalla ilostani muillekin.
Olen nyt 57 v, joten "elämä edessä, vaikka tukka takana"
" Höpsö"

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minua ilahduttaa lasteni menestys ja suloiset lapsenlapseni.
Oma oloni on leppoisaa, kun en ole enää aktiivivaiheessa.
Toki tekemistä riittää, mutta saan tehdä asiat omaan tahtiini. Ei kelloa kytäten ! Teen rakkaileni sukkasia ja lapasia, autan myös lapsenvahtina joskus.

Onnea tunnen, kun sain kotini siivottua tänään huolellisesti. Pestyt matot levitin lattioille. Olin itsekseni, kun kumppani oli auttamassa tytärtäni auton laitossa.

- Nyt olemme suihkunraikkaana lähdössä "Vanhanajan Iltamiin".
Esiinnymme siellä kuorossa. Mies laulaa soolo-osuuksia.

Valmatar

Vierailija

Voi sentään kun Sari vei tuon takkatulen itselleen, mutta ei hätä ole tämän-näköinen, äiti-muoriltani olen oppinut iltojen pimetessä voi poltella kynttilöitä, ei siinä joulua tarvita kun tuikun sytyttää.

Vierailija

Anteeksi Järjestysmies ja muut talikynttilöiden ystävät: minä en koskaan polta muita kuin sähkökynttilöitä. Lasten asuessa kotona siksi, etteivät lapset keskenään leikkisi tulella, ja ettei sattuisi vahinkoja kynttilöiden kanssa.
Nyt vanhemmiten pelkään, että unohtelisin kynttilöitä palamaan jonnekin. Minä nukahdankin melkein missä vaan ja milloin vaan.
Mutta asiaan: suurin iloni on juuri lasten elämän seuraaminen ja yllätysten järjestäminen heille. Tuntuu ihanalta myös
tämä elämänvaihe, jolloin saan mennä ja tulla mieleni mukaan - kotona ei oo last ei lammast. Ei ateria-aikoja, ei herätettäviä, ei television urheilulähetyksiä - ja niin edelleen, ja niin edelleen. Voin vaikka lähteä aamuehtolliselle, tai seuraamaan kaupunginvaltuuston istuntoa, tai päivän reissulle pääkaupunkiin, hetken mielijohteesta. Vapaus ja oma aika on ihanaa!

Vierailija

Ilahdun kun saan hyvää palvelua.
Luontevan ystävällinen käytös palvelutilanteessa tuntuu oikein mukavalle näin vanhemmasta ihmisestä.

Vierailija

On hienoa, kun saa olla terve ja tehdä töitä ja harrastaa. Myös toiset ihmiset on suuri ilon aihe, samoin kuin luonto. Mikään ei voita kävelyretkeä syysmetsään ystävän seurassa, kun ei ole kiire minnekään.

Vierailija

Minua ilahdutta se että elän.

Olen nähnyt lasteni kasvavan aikuisiksi ja olen saanut kokea isovanhemmuuden ilon.

Vierailija

Lainaus:

En ole laisinkaan kilpailuhenkinen.
Äsken tein huvikseni "testin", joka kertoi, että eläisin nykyisillä elintavoillani yms.n 78 vuotiaaksi.
Se ilahdutti minua,ja ajattelin aloittaa kertomalla ilostani muillekin.
Olen nyt 57 v, joten "elämä edessä, vaikka tukka takana"
" Höpsö"

Aika höpsö olet, kun tuollaisiin testeihin uskot. Minä veikkaan, että elät vieläkin vanhemmaksi.

Vierailija

Tällä hetkellä minua ilahduttavat kaikkein eniten nämä rakkaat koirapoikani. Alkuviikolla pelkäsimme aivan mahdottomasti, että vanhemmasta luopuminen on jo edessä. Huomasin, että imusolmukkeet olivat ihan turvoksissa Remun kaulassa, rinnassa ja takajaloissa. Netistä ei lohdullista tietoa pahemmin löytynyt, vaan melkeinpä kaikessa viitattiin imusolmukesyöpään ja leukemiaan. Kaikkein pahimpaan siis varauduttiin odotellessamme verikokeeseen pääsyä ja tulosten saantia. Kaikki arvot olivat kuitenkin kunnossa, joten varmaan vain jokin ärhäkkä tulehdus on pojalla ollut ja imusolmukkeet alkaneet sitä vastaan taistella. Onneksi edelleen saamme Rymyn ohella Remunkin seurasta iloita!

Vierailija

Lainaus:

Anteeksi Järjestysmies ja muut talikynttilöiden ystävät: minä en koskaan polta muita kuin sähkökynttilöitä. Lasten asuessa kotona siksi, etteivät lapset keskenään leikkisi tulella, ja ettei sattuisi vahinkoja kynttilöiden kanssa.
Nyt vanhemmiten pelkään, että unohtelisin kynttilöitä palamaan jonnekin. Minä nukahdankin melkein missä vaan ja milloin vaan.
Mutta asiaan: suurin iloni on juuri lasten elämän seuraaminen ja yllätysten järjestäminen heille. Tuntuu ihanalta myös
tämä elämänvaihe, jolloin saan mennä ja tulla mieleni mukaan - kotona ei oo last ei lammast. Ei ateria-aikoja, ei herätettäviä, ei television urheilulähetyksiä - ja niin edelleen, ja niin edelleen. Voin vaikka lähteä aamuehtolliselle, tai seuraamaan kaupunginvaltuuston istuntoa, tai päivän reissulle pääkaupunkiin, hetken mielijohteesta. Vapaus ja oma aika on ihanaa!

Nykyaikana on hyviä kynttilän jalkoja josta tuli ei pääse leviämään vaikka palaisikin loppuun.
Niinsanottu tuikkukin on turvallinen kun laittaa pienelle lautaselle jossa on hiukan vettä ei kuumene tuikun pohjakaan loppuun palaessaan.

Vierailija
kmsu

Tällä hetkellä minua ilahduttavat kaikkein eniten nämä rakkaat koirapoikani. Alkuviikolla pelkäsimme aivan mahdottomasti, että vanhemmasta luopuminen on jo edessä. Huomasin, että imusolmukkeet olivat ihan turvoksissa Remun kaulassa, rinnassa ja takajaloissa. Netistä ei lohdullista tietoa pahemmin löytynyt, vaan melkeinpä kaikessa viitattiin imusolmukesyöpään ja leukemiaan. Kaikkein pahimpaan siis varauduttiin odotellessamme verikokeeseen pääsyä ja tulosten saantia. Kaikki arvot olivat kuitenkin kunnossa, joten varmaan vain jokin ärhäkkä tulehdus on pojalla ollut ja imusolmukkeet alkaneet sitä vastaan taistella. Onneksi edelleen saamme Rymyn ohella Remunkin seurasta iloita!

Mitähän rotua mahtaa Remu ja Rymy olla?

Vierailija

Tunnen suurta mielihyvää eläkkeelläolosta.
Saan istua kahvikupposen äärellä ja katsella ikkunasta luontoa, lintuja, oravia, eikä ole hoppu mihinkään.

iloisin terveisin; rauha

Vierailija

Sama täällä, iloitsen kiireettömästä ajasta, vapaudesta tehdä mitä haluaa. Kun ei tarvitse enää tehdä asioita määräajallaan kellon mukaan ja on mahdollisuus keskittyä aina siihen, mikä kulloinkin tuntuu kiinnostavalta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat