Tekijänoikeussuoja

Vierailija

Käsittämätöntä kuinka joku/jotkut olettavat voivansa käyttää kaikkia netistä googlettamiaan valokuvia aivan vapaasti vaikkapa kopioimalla niitä omiin blogeihinsa.
Kuvia googlettaessahan yleensä aukeaa samalla teksi missä selkeästi kerrotaan että kuvan tekijänoikeussuoja saattaa estää kuvan vapaan käytön.
Kyllähän nämä kuvat kuuluvat tekijänoikeussuojan piiriin.

Kommentit (8)

Vierailija

Eipä ole tuota ongelmaa kun ei ole blogia mikä se sitten lieneekään, mutta sen olen kuullut, ettei kenenkään toisen ottamaa kuvaa voi laittaa esim. oman firmansa mainokseen ilman lupaa, siitä oli taannoin juttu lehdessä!

Vierailija

Lainaus:

Eipä ole tuota ongelmaa kun ei ole blogia mikä se sitten lieneekään, mutta sen olen kuullut, ettei kenenkään toisen ottamaa kuvaa voi laittaa esim. oman firmansa mainokseen ilman lupaa, siitä oli taannoin juttu lehdessä!

Seurasiko tuosta " luvattomasta lainauksesta "jotain sanktioitakin?

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Seurasiko tuosta " luvattomasta lainauksesta "jotain sanktioitakin?

Muistaakseni tapaus oli Kreikassa tai Turkissa mies sai suuret korvaukset, tapaus oli nurin- kurinen kuva ei ollut korvauksia hakeneen miehen vaan kuvanottaja oli käyttänyt kuvaa omienetujensa tavoittelussa ilman kuvan kohteena olevan miehen lupaa.

Vierailija

Eikä siinä muistaakseni ollut kysymys nettimainoksesta pelkästään vaan ko. mainoksia oli lehdissä jne.
Olis kannattanut ukolle maksaa aikoinaan jonkunlainen korvaus siitä, että käyttää kuvaa julkisissa mainoksissa, olis voinut tulla halvemmaksi.

Vierailija

Lainaus:

Eikä siinä muistaakseni ollut kysymys nettimainoksesta pelkästään vaan ko. mainoksia oli lehdissä jne.
Olis kannattanut ukolle maksaa aikoinaan jonkunlainen korvaus siitä, että käyttää kuvaa julkisissa mainoksissa, olis voinut tulla halvemmaksi.

Ruotsalainen meijeri maksaa noin 200 000 euroa vahingonkorvausta kreikkalaismiehelle, jonka kuva koristaa meijerin turkkilaista jugurttia. Asiasta kertoo ruotsalaislehti Expressen. (HS)

Vanhan kreikkalaismiehen kuva ei ole yksin Lindahlin meijerin mainoksissa, vaan se on jugurttipurkin kyljessä. Meilläkin on jääkaapissa tätä "partaäijä-jugurttia". Kun tietää, miten kreikkalaiset ja turkkilaiset ovat huonoissa väleissä historiallisista syistä, ei sovi hämmästyä kreikkalaismiehen raivostumista.

Vierailija

Minä en kopioi netistä yhtään kuvaa.
Onhan se itsestään selvä juttu ettei niitä sieltä voi poimia omiin tarkoituksiinsa miten haluaa.

Vierailija

Lainaus:

Minä en kopioi netistä yhtään kuvaa.
Onhan se itsestään selvä juttu ettei niitä sieltä voi poimia omiin tarkoituksiinsa miten haluaa.

Kyllä, näin se on.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat