Petra, Jordania

Vierailija

-onko kukaan käynyt siellä?
Näkyy Tarja Halonen matkaavan sinne..

Kommentit (9)

Vierailija

Muinaisessa Petrassahan on ollut vesijohtojärjestelmä?
ja keskuslämmitys?
kauan ennen kuin suomi oli Suomi.
Täällä ollaan olevinaan niin "sivistyneitä", hehheh......

Vierailija

Olen käynyt kaksi vuotta sitten. Sinne joutuu bussilta kävelemään, ajamaan hevosella, kamelilla tai aasilla:) Suosittelen kävelyä, näkee upeita kalliomuodostelmia. Haudat ovat uskomattomia ja niitä on laajalla aluella. Retkeen kannattaa varata koko päivä, runsaasti juotavaa. Ruokapaikka löytyy periltä. Netistä löytyy paljon googlella kuvia paikasta.

Vierailija

Huomioiden kohteen kokonaisuuden ja yksilöllisyyden niin ihmetyttää että vain kolme kommentia.

Eikö kukaan olle käynyt. Eikö kukaan ole utelias.

Ketjuhan on kuitenkin matkailusta.

Vierailija

Muutama vuosi sitten Eilatin matka yhteydessä kävin myös tutustumassa Jordaniassa Petran nähtävyyksiin ja oli aivan upea kohde. Kannattaa ehdottomasti mennä kenellä on mahdollisuus. Googlesta löytyy kuvia mutta onhan se mahtavampaa nähdä livenä.

Vierailija

Kovin vireätä keskustelua tällä matkailupalstalla ei käydä vaikka eläkeläiset paljon matkustavatkin.

Minun matkakertomukseni Petrasta löytyy Paikka auringossa sivustolta ja ehkäpä ensi tammikuun käynnistä voin jonkinlaisen raportin tännekin kirjoittaa.
Joku kirjoitti ettei koskaan laita kuviaan nettiin koska niitä voidaan lainata, minua taas ei häiritse pätkääkää jos joku sattuisi kuviani käyttämään.
Joten voinpa raportin elävöittämiseksi muutaman kuvankin laittaa on se Petra aina kuvien ja kertomuksen arvoinen paikka.

Vierailija

Ensimmäisen kerran kävin Petrassa, kun olin Punaisen meren risteilyllä. Ihastuin paikkaan ja Jordaniaan niin kovasti, että seuraavana vuonna lähdin Jordanian matkalle laskeutuen ylhältä alas. Petrassa vietin pari päivää. Oli uusi vuosi ja aattona kuljin lyhdyin valaistua reittiä temppeliin, Petra by nigth. Temppelin edustalla oli musiikkiesitys. Seuraavana päivänä menin uudelleen reitin temppelille ja ihmettelin kuinka olin sitä tietä selvinnyt yön pimeydessä:) Niin kiehtova tuo alue on, että voisin mennä vielä uudelleen. Nyt vain on niin levotonta naapurivaltioissa, ettei oikein tee mieli lähteä.

Vierailija

Historia kiehtoo.  Herkullista välipalaa tähän nykymaailman politiikkaan  missä valtaosa  "herroista" valehtelee.  Tässä kohteessa  myös rakennustekniikka houkuttaa.   Ovat olleet hyvin  kehittynyttä  heimoa.  Mutta  mikä tuhosi  nämä ihmiset ?   Sivilisaatio on saannut kovan kolhun.

Syy miksi sivusto  hiipuu  on moderaattorin tölvintä.  Monet on lähtenyt lätkimää  eikä sitä sitten palaa.  Hyvin monella on kotisivut  mitä täydentävät  kirjoituksilla ja kuvilla.  Omalta sivulta on helppo lukita  sekopäät pois.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Petrassa on tällä hetkellä hiljaista eikä tunkua ole. Matkamuisto myyjien kassa ei tiuhaan kilahda ja ravintola ammottaa tyhjyttään. Syyrian tilanne on karkoittanut matkalaiset ja Jordanian turismi on romahtanut.

Vierailija

Saapa nähdä miten Isis ryhmä hoitelee perinteitä.  Niiden huvi näkyy olevan muinaismuistojen tuhoominen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat