Vierailija

MORKKIKSET KIRJOITETUISTA KOMMENTEISTA..

Olisiko syytä asentaa tietokoneisiin sellaiset promillepuhaltamislaitteet, mitä suunnitellaan autoihinkin? Moni tuntemani henkilö potee morkkista viikonloppuisin flöörissä nettiin kirjoittamistaan kommenteista. Tutkisiko tätäkin asiaa jokin diditutkija kandityössään...

Sivut

Kommentit (21)

Lainaus:

MORKKIKSET KIRJOITETUISTA KOMMENTEISTA..

Olisiko syytä asentaa tietokoneisiin sellaiset promillepuhaltamislaitteet, mitä suunnitellaan autoihinkin? Moni tuntemani henkilö potee morkkista viikonloppuisin flöörissä nettiin kirjoittamistaan kommenteista. Tutkisiko tätäkin asiaa jokin diditutkija kandityössään...

Tästä tuli mieleen kirjailija Mauri Sariola, joka pienessä sievässä ollessaan lähetteli vimmatusti sähkeitä tuttaville ja julkkiksille yötä myöten. Sitten aamulla usein harmitteli, mitä olikaan tullut sähköteltyä. - Se oli sitä aikaa, jolloin sähkeitä läheteltiin. Sariola olisi nykyaikana varmaan ollut ahkera sähköpostin lähettelijä ja kännykkäviestittelijä.
Aikansa superjulkkis ja kansainvälisestikin tunnettu dekkarikirjailija, jonka päiväkirjoja lueskelen aina muutaman vuoden välein.

Eipä tarvitse meikäläinen sellaisia lukkoja, kun en juo.
Tässä olis kyllä yksi mielenkiintoinen karkoitin:

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Toisaalla puhutaan kurjasta lapsuudesta.
Ehkäpä trollina olo on jonkinlaista "kirjoitusterapiaa"
näille agressioitaan purkaville?

En oiken usko tuohon kurjaan lapsuuteen kaikilta osin, lapsuudessani oli naapurissa 9 lapsinen perhe, isä oli alkoholisti vaimo yritti pitää huushollia pystyssä ja jotenkin onnistuikin, resuisissa vaatteissa lapset saivat kulkea.
Nyt jälkeenpäin tiedän että vain yksi näistä lapsista alkoholisoitui, ja sekin oli yksi tytöistä, joka on minun kanssa saman ikäinen, hänellä ei ole perhettä onneksi.

Lainaus:

Niin - parempi sentään trollaus näillä palstoilla, kuin kiukuttelu kotiväelle!

järjestysmies

En oiken usko tuohon kurjaan lapsuuteen kaikilta osin, lapsuudessani oli naapurissa 9 lapsinen perhe, isä oli alkoholisti vaimo yritti pitää huushollia pystyssä ja jotenkin onnistuikin, resuisissa vaatteissa lapset saivat kulkea.
Nyt jälkeenpäin tiedän että vain yksi näistä lapsista alkoholisoitui, ja sekin oli yksi tytöistä, joka on minun kanssa saman ikäinen, hänellä ei ole perhettä onneksi.

Oli tosiaan aika hyvä suhde, kun alkoholismi perhetaustalla ja vain 1/9 alkoholisoitui.
Tilastollisesti sentään on muistaakseni niin, että kodin esimerkki helposti tarttuu - niin hyvä kuin huonokin.
Huono kasvattaja on hän, joka kehottaa: "Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon!"

Lainaus:

Lainaus:

Niin - parempi sentään trollaus näillä palstoilla, kuin kiukuttelu kotiväelle!

En puhuisi paremmuudesta kummankaan suhteen.

Oli tosiaan aika hyvä suhde, kun alkoholismi perhetaustalla ja vain 1/9 alkoholisoitui.
Tilastollisesti sentään on muistaakseni niin, että kodin esimerkki helposti tarttuu - niin hyvä kuin huonokin.
Huono kasvattaja on hän, joka kehottaa: "Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon!"

Niin tässä tapaukssa kävi, aina ei käy yhtä hyvin.

järjestysmies

ei yksi hyvä esimerkki kesää tee..ja kyllä alkoholistilla voi/ja saa perhe olla!!
Järkkäri voisi ajatella vähän laajemmin näitäkin asioita.

järjestysmies

Henkiset traumat onkin eri asia. Et voi tietää, mitä nuo lapset sydämessään tuntevat, ei se todista vielä mitään, ettei ole alkoholisti, voi silti olla hyvinkin traumaattinen, toisen ihmisen sisäinen tuska kun ei välttämättä näy ulospäin.

järjestysmies

Henkiset traumat onkin eri asia. Et voi tietää, mitä nuo lapset sydämessään tuntevat, ei se todista vielä mitään, ettei ole alkoholisti, voi silti olla hyvinkin traumaattinen, toisen ihmisen sisäinen tuska kun ei välttämättä näy ulospäin.
[/quote]

Näinpä! Järkkärin on aivan turha naapurina mennä analysoimaan toisen perhettä;
et todellakaan voi tietää, mitä nuo jutut jätti lapsiin. Et voi mennä kenenkään pään
sisään.
Ja millä perusteella sanot, että 'hänellä ei ole perhettä onneksi'...? Sinäkö määräät senkin
asian?

järjestysmies

Näinpä! Järkkärin on aivan turha naapurina mennä analysoimaan toisen perhettä;
et todellakaan voi tietää, mitä nuo jutut jätti lapsiin. Et voi mennä kenenkään pään
sisään.
Ja millä perusteella sanot, että 'hänellä ei ole perhettä onneksi'...? Sinäkö määräät senkin
asian? [/quote]
Tuo "hänellä ei one perhettä onneksi" hiukan särähti minunkin korvaani. Kukaan ei tietenkään toivo, että yhdenkään perheen äiti olisi alkoholisoitunut. Mutta alkoholistiäidin lapsi saattaa kaikesta huolimatta selvitä hyvin elämässään, tulee esim. kirjailija Mari Mörö mieleen. Ja alkoholistiäitikin saattaa parantua. - Se on kaikkein kauheinta, että monet nuoret tytöt aloittavat alkoholin käytön jo varhain, ja sitten synnyttävät alkoholin vammauttamia lapsia. Raittiusliikkeelle on nyt tilausta, arvelen minä.

Nyky-yhteiskunta suosii alkoholin käyttöä lähes joka tilanteessa.
Siksi on niin paljon rattijuoppojakin.
Jos rattijuopolta otettaisiin auto pois, niin ei moni uusisi ajelua kännissä heti.

Jos tappaa jonkun: otetaan rikoksentekoväline valtiolle.
Eikös auto ole juuri se rikoksentekoväline?
Kummallisisa koukeroita.....

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat