Perinnönjako kaksi erilaista tilannetta

Vierailija

Olen yksi neljästä perillisestä. Toinen vanhemmista on kuollut ja toisen asunto on hallintotestamentein jäänyt elossa olevan käytettäväksi. Nyt vuosien kuluttua selvisi valheita perunkirjoitusten tiimoilta, jotka eivät olleet pieniä. Voinko vaatia omaa osaani esim. rahalla korvattavaksi elossa olevan käytössä olevan asunnon omasta osuudestani?

Toinen jota haluaisisen selventää. Olen naimissa toista kertaa. Itselläni on kaksi lasta ja toisella puolisolla ei ole lapsia, eikä meillä ole yhteisiä lapsia. Molempien oman perheen kesken tehdyt perunkirjoitukset ovat sulkeneet puolisot täysin pois toisen peritystä omaisuudesta. Kuitenkin yhteinen tahtomme on, että viimeksi meistä eloonjäänyt puoliso hallitsee kaikkea nykyistä yhteistä omaisuuttamme (jossa ovat mukana omat perityt) ja meidän jälkeemme minun lapseni perivät kaiken kertyneen omaisuutemme, riippumatta em. perityistä osuuksista. Tästä on olemassa keskinäinen sopimus, joka käräjäoiekudessa vahvistettiin. Onhan tällainen sopiminen nyt varmasti sellainen, että se poissulkee esim. sen puolison, jolla ei ole omia rintaperillisiä, hänen lähiomaisiaan olemaan vaatimatta hänen aikaisemmin perittyä osuuttaan silloin kun meistä molemmat ovat kuolleet?

Kommentit (1)

Vierailija

´
Ottakaa yhteyttä oikeusaputoimistoon ja pyytäkää aika oikeusavustajalle. Ne sopimuspaperit mukaan ja sieltä saatte kysymyksinne luotettavaa tietoa ja avustavat jos tarvitsee muuttaa jotain sopimastanne. Perintöasiaaanne selvittää myös oikeusapu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat