Sonnan jauhaja(t)

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Selailin vanhoja ketjuja yllätyksekseni huomasin, että eräs/eräät morkaavat ja ilveilevät kustannuksellani alituiseen.
Pyytäisin Toimitusta poistamaan tämän/ nämä henkilöt palstalta, sillä he kohdistavat pilkkansa juuri allekirjoittaneeseen, nimeltä nainiten. T: järjestysmies

Vetoan sääntöön:Muista keskusteluihin kirjoittaessasi noudattaa hyviä tapoja:
kirjoita asiallisesti ja harkitse sanojasi, älä herjaa toisia käyttäjiä
http://nettiet.fi/keskustelusaannot/art166-NettiET-fi--keskusteluohjeet-...

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija
järjestysmies

Selailin vanhoja ketjuja yllätyksekseni huomasin, että eräs/eräät morkaavat ja ilveilevät kustannuksellani alituiseen.
Pyytäisin Toimitusta poistamaan tämän/ nämä henkilöt palstalta, sillä he kohdistavat pilkkansa juuri allekirjoittaneeseen, nimeltä nainiten. T: järjestysmies

Vetoan sääntöön:Muista keskusteluihin kirjoittaessasi noudattaa hyviä tapoja:
• kirjoita asiallisesti ja harkitse sanojasi, älä herjaa toisia käyttäjiä
http://nettiet.fi/keskustelusaannot/art166-NettiET-fi--keskusteluohjeet-...
Hei, Järjestysmies!
Pahoittelen, jos olen pahoittanut mielesi. En nyt muista muuten maininneeni nimeäsi kuin silloin, kun kirjoitin "huumor-palstalle": - Tarkoitatko, että Järjestysmies on vanha kettu naistenkaatajana?
Sen laitoin ihan hyvässä mielessä, en ivaamistarkoituksessa. Oli minusta vain hauska kuva siinä yläpuolella, joka esitti kettua pyssyllä tähtäilemässä. Vieressä oli kaadettuja "puputyttöjä".
- Mutta olen samaa mieltä: sellaisen saa poistattaa, mikä asianomaista loukkaa - oli sitten minulta tai muilta lähtöisin.

Vierailija

Näillä palstoilla on ollut paljonkin loukkaavia kirjoituksia.
On tulleet loukatuiksi muutkin kuin Järjestysmies.
Pahoitellen täytyy todeta, etteivät kaikki osaa noudattaa sääntöjä.
Eivätkä ymmärrä loukkausta loukkaukseksikaan....?

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

En pidä tämän ketjun otsikosta, sillä minusta se vain yllyttää taas uusiin kitkerän suolaisiin juupas, eipäs kommentteihin.
Eikö meidän olisi jo aika painaa jarrua ja keskusteltaisiin asioista aikuisten lailla. En tarkoita, että kaikkien pitää olla samaa mieltä asioista, mutta keskustella voi asiallisesti ja maltillisesti. Erimieltä olo ei ole samaa kuin toisten tölväisy ilkeällä tavalla.
Olisi myös hienoa, että keskustelu olisi todellista keskustelua eikä vain huulen heittoa parilla lauseella. Onhan meilä hienoja oivalluksia, ajatuksia ja mielipiteitä monista asioista ja niitä on ilo lukea ja laittaa vaikka "lusikka soppaan" jos siltä tuntuu.
Ilkeilyt eivät näillä sivuilla anna kovinkaan hyvää kuvaa kirjoittajasta, eikä luo sitä henkeä mihin käsittääkseni täällä pyritään. Luetaan ja mietitään toistemme kirjoituksia ja yritetään ymmärtää mitä sanottavaa kullakin on.
Voihan käydä niinkin, että kirjoituksessa on sellainen sävy, jota itse et huomaa ollenkaan piikittelyksi, joten kannattaa lukaista omakin teksti ennen LÄHETÄ VIESTI painallusta.

Toivon kaikille kirjoittajille oikein positiivisen mielialan tekstinkäsittelyä ja iloa siitä, että meillä on nämä sivut avoinna.

Vierailija

Olen samaa mieltä edellisen kanssa 16.24 kyllä joskus näkyy hyvän tavan vastaisia kirjoituksia
Tuntuu joskus jotta on jollekkin henkilölle ihan kunnia asia saada sanoa oma mielipiteensä kyvin kärkkäästi, tietäen tasan tarkkaan, jotta se loukkaa kyseistä henkilöä. (miettinyt , jotta onkohan kirjoittajalla huono itsetunto, vai haluaako muuten päteä täällä vaan, minä se uskallan ) Mutta samaan hengenvetoon kuitenkin toteaa, jotta minulla on oikeus sanoa oma mielipide asiasta, ikäänkuin sillä kuitataan se toisen loukkauas.
Ja sellaisen toisen loukkauksen hyväksyjät on ihan samassa veneessä, hyväksyyvät huonon ja epäasiallisen käytöksen täällä, mut useinkin anonyyminä, eihän sitä voi paljastaa omaa nikkiään, huudellaan puskasta.

Vierailija

Arvoisat palstan lukijat!

Muuten olen ehdottomasti samaa mieltä että kaikki epäasiallisuudet olisi hyvä jättää pois ja pysyä asiassa.
Toisaalta ehdotettua ennakkosensuuria on varmaan mahdoton pitää tälläkään palstalla.
Koulukiusaamistakaan ei ole saatu kokonaan kitkettyä pois ja näyttää siltä että osa kirjoittajista on tullut uudelleen kouluikäisiksi (henkisesti) joten ei vedetä hernettä nenään heidän takiaan.
Sovussa on miellyttävämpää olla ja elellä kuin riidassa!
nimim: "ollaan aikuisia"

Vierailija

Saattavat olla niitä koulukiusaajia, jotka jatkavat touhujaan vielä aikuisinakin.
Ymmärrystä heille;
varmaan rankkaa kun on pakkokiusata toisia, kun eivät
yksinkertaisesti mahda itselleen mitään.

Vierailija
Hyvämieli

En pidä tämän ketjun otsikosta, sillä minusta se vain yllyttää taas uusiin kitkerän suolaisiin juupas, eipäs kommentteihin.
Eikö meidän olisi jo aika painaa jarrua ja keskusteltaisiin asioista aikuisten lailla. En tarkoita, että kaikkien pitää olla samaa mieltä asioista, mutta keskustella voi asiallisesti ja maltillisesti. Erimieltä olo ei ole samaa kuin toisten tölväisy ilkeällä tavalla.
Olisi myös hienoa, että keskustelu olisi todellista keskustelua eikä vain huulen heittoa parilla lauseella. Onhan meilä hienoja oivalluksia, ajatuksia ja mielipiteitä monista asioista ja niitä on ilo lukea ja laittaa vaikka "lusikka soppaan" jos siltä tuntuu.
Ilkeilyt eivät näillä sivuilla anna kovinkaan hyvää kuvaa kirjoittajasta, eikä luo sitä henkeä mihin käsittääkseni täällä pyritään. Luetaan ja mietitään toistemme kirjoituksia ja yritetään ymmärtää miyä sanottavaa kullakin on.
Voihan käydä niinkin, että kirjoituksessa on sellainen sävy, jota itse et huomaa ollenkaan piikittelyksi, joten kannattaa lukaista omakin teksti ennen LÄHETÄ VIESTI painallusta.

Toivon kaikille kirjoittajille oikein positiivisen mielialan tekstinkäsittelyä ja iloa siitä, että meillä on nämä sivut avoinna.

Kiitos " Hyvämieli" olen kanssasi samaa mieltä.
Keskustellaan maltillisesti eikä aina pyritä heittämään lokaa jonkun silmille.

Vierailija

Lainaus:

Saattavat olla niitä koulukiusaajia, jotka jatkavat touhujaan vielä aikuisinakin.
Ymmärrystä heille;

Jospa kuuhulluus vaivaa,
pakottava tarve ajaa sormet näppäimille kiusoja näpyttelemään...?

XBrinna
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hyvänmielen kirjoitus on asiallinen ja olen samaa mieltä, yritetään olla asiallisia eikä vain" töksäytellä" keskustellessa. Töksäyttely ei ole keskustelua, se saattaa vain ärsyttää.

Olen ns. kuuhullu, mutta en ole koskaan ketään kiusannut, minulla ei siihen oikeutta.

Vierailija

Mielestäni keskustelun otsikko on epäasiallinen ja provosoiva.
Mutta tämähän ei kai ollutkaan keskusteluksi tarkoitettu, vaan
oli ainoastaan aloittajan pyyntö toimitukselle.

Keskustelusäännöistähän on jo toinen keskustelu käynnissä.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Ymmärrystä heille;

Jospa kuuhulluus vaivaa,
pakottava tarve ajaa sormet näppäimille kiusoja näpyttelemään...?

Toivottavasti se on vain tilapäinen, ohimenevä mielenhäiriö-tila.

Vierailija

Sääntöjen noudattaminen on ikuisesti tapetilla,
koska kaikki eivät osaa sääntöjä noudattaa.
Ei liikennesääntöjä, ei taloyhtiön sääntöjä.....
Ei ole Suomen kansa halukas sääntöjä noudattamaan, vaikka osaavatkin ne lukea.
Halutaan tehdä oman pään mukaan...
Ollaan sisukkaita suomalaisia jääräpäitä-
Amen.

Vierailija

Erittäin epäasiallinen keskustelun avaus!!
Aiheuttaa vaan lisää provosointia!
Mistä toimitus voi muka tietää kuka tai ketkä ja millä aloittajaa
on niin pahasti loukattu että ihan palstoilta pitää poistaa???

Vierailija

Lainaus:

Erittäin epäasiallinen keskustelun avaus!!
Aiheuttaa vaan lisää provosointia!
Mistä toimitus voi muka tietää kuka tai ketkä ja millä aloittajaa
on niin pahasti loukattu että ihan palstoilta pitää poistaa???

Samaa asiaa itsekin ihmettelin ryhtyykö toimitus sellaiseen urakkaan,
että lukee kaikki keskustelut vielä kertaalleen läpi "sillä silmällä"?
Ao. henkilö olisi varmaan toimituksen työn helpottamiseksi voinut luetella
henkilöt ja asiat, jotka ovat häntä niin pahasti loukanneet.
Asiat siksi, että eihän lukuisista anonyymeistä muuten mitään selvää saa,
kuka sanoi mitä....

Vierailija

Ei kuran heittäjiä toimituskaan saa palstoilta poistettua,
kun ei tiedä kuka" anonyymi" on asialla ollut.
Tälläistä elämä on....

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat