Mielipaha

Vierailija

aiheuttaa stressiä,joka puolestaan saattaa aiheuttaa
kaikenlaisia haitallisia vaikutuksia terveydelle.
Minkälaisia tapoja ja keinoja teillä on pyyhkiä pahaa mieltä pois-
itseltä tai muilta?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Tilanteeseen sopivan musiikin kuuntelu auttaa usein.
Joskus tarvitaan tosi "reipas ralli", toisinaan on tarpeen sanoiltaan kaunis
laulu joka valaa uskoa tulevaisuuteen.
Musiikilla on mahtava vaikutus.
Tutkimus sen vaikutuksesta on vasta alussa.

Myös sotaisaa ja toraisaa mieltä voi musiikilla lietsoa...
Kannattaa siis tarkastella, millaisen musiikin antaa mieleensä vaikuttaa.

Vierailija

Ilman mielipahaa emme kukaan selviä elämässä. Iloja ja suruja tulee kaikille matkan varrella. Toisille enemmän ja toisille vähemmän. Kohtuuttomat vastoinkäymiset saattavat vaikuttaa terveyteenkin, mutta surematon suru on myös vahingollista, joten parempi surra silloin, kun on surun aika kuin keksiä erilaisia hokkus pokkus-konsteja surutyön sijaan. Surun läpikäyminen aidosti on kaikin puolin eheyttävää sekä psyykkisesti että fyysisestikin.

Vierailija

Luonnossa vaihtelevat valoisat ja pilviset päivät. Se valon ja varjon leikkiä.
Niin myös ihmisen elämässä. Joskus on pimeyttä ja toivottomuutta ja joskus
taas kaikki loistaa kirkkaana kuin auringon kultaama pilvensyrjä.
Ihminen tarvitsee huonoja hetkiä että hän osaisi antaa hyville hetkille niille
kuuluvan arvon. En osaa sitä tämän paremmin selittää. Mistä sen ilon sitten
ammentaa niin se on yksilöllistä. Minä piristyn luonnossa liikkumisesta sekä
kynttilä ja runojen luku/kirjoitus-jutuilla. Musiikin kuuntelu auttaa myös.

t.metsänpoika

Vierailija

Mielipahan kanssa tulee toimeen, kun puhuu sen heti pois. Kumma kyllä, se ei vaivaa sen jälkeen. Itse olen kokenut naurun parantavan voiman. Mikään ei voita huumoria! Jos mielipaha yllättää, puhuen, pussaten ja nauraen se pois.

Vierailija

Lainaus:

Luonnossa vaihtelevat valoisat ja pilviset päivät. Se valon ja varjon leikkiä.
Niin myös ihmisen elämässä. Joskus on pimeyttä ja toivottomuutta ja joskus
taas kaikki loistaa kirkkaana kuin auringon kultaama pilvensyrjä.
Ihminen tarvitsee huonoja hetkiä että hän osaisi antaa hyville hetkille niille
kuuluvan arvon. En osaa sitä tämän paremmin selittää. Mistä sen ilon sitten
ammentaa niin se on yksilöllistä. Minä piristyn luonnossa liikkumisesta sekä
kynttilä ja runojen luku/kirjoitus-jutuilla. Musiikin kuuntelu auttaa myös.

t.metsänpoika

Metsänpojalla on mukavia kirjoituksia. Jo pelkästään lukemalla hänen tätäkin kirjoitusta, tulee hyvälle tuulelle!! Kiitos metsänpoika!

Vierailija

mulla auttaa tosi paljon keskustelu tärkeimpien ystävien kanssa, sekä aiheeseen liittyvien runojen ja mietelmien luku. Lisäksi kuuntelen musiikkia lukiessani runoja yms. Taas on pitkästä aikaa tosi huono fiilis, mutta koitan purkaa sitä löytämällä sopivaa materiaalia mielialaani.

Vierailija

Kyllä puoli pulloa - pullo punaviiniä päivän viimeisellä neljänneksellä nautittuna on mukava ja rentouttava keino. Eiväthän ne velat muutu saataviksi millään konstilla. Mutta rentoutuneena on mielipaha helpompi käsitellä. Olen testannut monta kertaa ja aina on auttanut. - Kirsi

Vierailija

Nyt on pahamieli kun kuulin että ehkä meidän ent. naapurin emäntä on kuollut.Ikä n.45.Jaksamisia toivon hänen perheelle ja itsekin laitan viestiä ent. naapurille.Kyllä tämä elämä koettelee...MIKSI

Vierailija

Lainaus:

aiheuttaa stressiä,joka puolestaan saattaa aiheuttaa
kaikenlaisia haitallisia vaikutuksia terveydelle.
Minkälaisia tapoja ja keinoja teillä on pyyhkiä pahaa mieltä pois-
itseltä tai muilta?

Kuuntelen cd ltä kirjoja. Ainakin laimentaa mielipahaa. Auttaa myös huonosti nukkuvan unen saamisessa. Ei tarvitse miettiä öisin ahdistavia asioita.

Autat parhaiten lähimmäistäsi kuuntelemalla hänen murheitaan.
Uneton

Vierailija

Lainaus:

Nyt on pahamieli kun kuulin että ehkä meidän ent. naapurin emäntä on kuollut.Ikä n.45.Jaksamisia toivon hänen perheelle ja itsekin laitan viestiä ent. naapurille.Kyllä tämä elämä koettelee...MIKSI

Herra antoi, Herra otti.

Vierailija

MIKSI on kysymys mihin ei ikäväkyllä saa vastausta.Elämä ei ole meidän käsissä eikä täältä lähdetä ikäjärjrstyksessä

Vierailija

Lainaus:

Kyllä puoli pulloa - pullo punaviiniä päivän viimeisellä neljänneksellä nautittuna on mukava ja rentouttava keino. Eiväthän ne velat muutu saataviksi millään konstilla. Mutta rentoutuneena on mielipaha helpompi käsitellä. Olen testannut monta kertaa ja aina on auttanut. - Kirsi

Aika isona määränä tuota pitäisin, varsinkin naiselle (aineenvaihdunta erilainen kuin miehen). Lainastosta olen ottanut rentoutusharjoituksia sekä rentoutus-kirjoja. Piikkimattokin auttaa. Alkoholista on omat ongelmansa, kuten syöpäriski ruoansulatuselimistölle sekä maksan rasvoittuminen ja ulkoinenkin läskiintyminen.

Vierailija

Ei auta piikkimatto eikä huumori, viinistä ymmärrän pysyä kaukana. Onko kenenkään lapsi alkanut kohdella teitä kuin teitä ei olisikaan?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat