Kommentit (8)

Sari Alho
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Oletteko kuulleet tästä hankkeesta? Uskotteko, että se toteutuu? Mikä olisi mielestänne kohtuullinen liittymismaksu? On puhuttu, että syrjäisimpiin kyliin valokuitukaapeli voi maksaa jopa yli 5000 euroa per talo.
http://www.nettiet.fi/teemat/ajankohtaista/, koko artikkeli ET-lehdessä 17.

Minulla on kotona yhden megabitin yhteys, se maksaa täällä haja-asutusalueella 35 euroa/kk. Se on mielestäni aika kallis, sillä yhteys ei tosiaan ole kovin nopea. Surffailuun netissä se riittää juuri sinänsä, mutta sivut avautuvat kovin hitaasti. Lisäksi vain yksi operaattori suostuu laajakaistan meille antamaan, muut isot operaattorit kieltäytyvät edes harkitsemasta. Eikä me nyt niin maalla asuta!

Millaisia yhteyksiä teillä on?

Sari
NettiET:n verkkotoimittaja

Vierailija
Sari Alho

Oletteko kuulleet tästä hankkeesta? Uskotteko, että se toteutuu? Mikä olisi mielestänne kohtuullinen liittymismaksu? On puhuttu, että syrjäisimpiin kyliin valokuitukaapeli voi maksaa jopa yli 5000 euroa per talo.
http://www.nettiet.fi/teemat/ajankohtaista/, koko artikkeli ET-lehdessä 17.

Minulla on kotona yhden megabitin yhteys, se maksaa täällä haja-asutusalueella 35 euroa/kk. Se on mielestäni aika kallis, sillä yhteys ei tosiaan ole kovin nopea. Surffailuun netissä se riittää juuri sinänsä, mutta sivut avautuvat kovin hitaasti. Lisäksi vain yksi operaattori suostuu laajakaistan meille antamaan, muut isot operaattorit kieltäytyvät edes harkitsemasta. Eikä me nyt niin maalla asuta!

Millaisia yhteyksiä teillä on?

Sari
NettiET:n verkkotoimittaja

Miusta nua liityntämaksut on turhanaikasii. Venkoiloot vua operuattorit notteivät tarviis rakenela moisii yhteyksii syrjäseuvuile. Miula on nettitikku ja sihi enimillää lupojaat jopa 14 mb nopeuve ja hintoo on 13,90/kk eikä alotusmaksuu olt ensinkää. Nii ja pojala on rinnakkaiskortti miu nettiyhteytee samala nopeuvela ja sehi kuuluu tuahan samaa kuukausmaksuu. Miusta seo kohtuuhintane. Entisesä asunnosa miulol 5mb kiintee luajakaista joka makso kahe kuukauve välei himpu auki 80 euroo. Se ol miusta kallis. Pitäs tehä semmone laki notta. kaik operuattorit sais käyttee toistesa mastoja hyväksee (tietennii sittä kaik osalistus niie mastoi ylläpitokululoihi) ni sillo sais luajemmale alale ja toimivamma moppiililuajakaista systeemin. Ja halavemmala.

T:suapisti

Vierailija

Meillä on Saunalahden ADSL, 6mb / 25€/kk
Minun läppäri ja toinen pöytäkone alkaa olla uusimista vaille, ovat käyneet hitaiksi. Eivät oikein tahdo jaksaa pyörittää ohjelmia.

Tuosta "joka-kotiin laajakaista" tuntuu aika utopiselta ajatukselta ainakin tässä vaiheessa. Paljon olisi parannettavaa jo olemassa olevissa yhteyksissäkin ennenkuin aletaan noin mahtavaa pullataikinaa alustamaan.
Eikö olisi viisainta tehdä aluksi jonkinlainen kartoitus ihmisten halukkuudesta ja innosta alkaa maksamaan moisia maksuja.

terveisin; Hyvämieli

Vierailija

Meillä on Savonlinnan Puhelimen langaton yhteys( 1 mb/38€) eikä ole liian nopea.

Sarin antama linkki ei auennut joten en voi sitä kommentoida. Puhelinmyyjät
ovat tarjonneet nettitikkua 9€:n kuukausihintaan mutta kun entinen yhteys toimii
jotenkuten niin olen kieltäytynyt. Kaivoon hyppäämistä ei ole tullut harrastettua.
Kuinkas saabistin nettitikku-yhteys on toiminut? Oletko tyytyväinen?
Minulle käyttövarmuus on tärkeämpi kuin nopeus. Kaapeli olisi maksanut 4000€ ja
langaton yhteys on sen vuoksi ainoa järkevä vaihtoehto.

Hyvämieli! Onko koneesi vanha ja alkujaankin pienitehoinen?
Jos se on hidastunut käytön myötä niin nopeuden voi palauttaa. Tässä on joku linkki:
http://fi.norton.com/clubsymantec/library/article.jsp?aid=cs_restore_per...

t.metsänpoika

tmaria
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Heippa!

Minun mielestäni syrjäisempien ja syrjäseutujen tietoliikennettä pitäisi
parantaa, onko se sitten laajakaista tai joku muu parannettu systeemi.
Ja operaatorit saisivat sen maksaa eikä asiakkaat.
Asiakkaita ei saisi pakottaa siihen, mitä operaattorit haluavat ja
maksattaa se vielä.

Varsinkin Soneran laittaisin suurimmaksi maksumieheksi, kun muistan
hyvin tarkkaan, kun siellä oli eräs C-E Relander, joka 'investoi' muutamia
vuosia sitten Saksan UMTS -verkkoon (vastaa meidän 3G'tä) ja hukkaan
meni ne rahat, noin. 720Meur. Ja me veronmaksajathan sen maksoimme.
Vastaavalle päättävälle ministerille, O-P Heinoselle järjestyi sopiva palli
operaattorin leivissä; olikohan se Sonera(?).

Mutta eikö ne tukiasemat ole ns.rajapinnoiltaan yhteensopivat muiden
operaattoreiden tukiasemien kanssa (?). Kyse on kai siitä, kuka operaattori
niitä alkaa rakentamaan. Kuten kännykätkin ovat yhteensopivia kaikkien
verkkojen kanssa. Jos esim. henkilöllä on Soneran liittymä ja verkkoa ei
löydy, niin puhelu ohjautuu vaikkapa Elisan tukiasemaan.

-tmaria-

Lisäys vielä noihin tukiasemiin; noissa laajakaista-asioissa en tiedä, miten
tukiasemat toimivat ja miten ne on synkassa muitten kanssa. Ystävälläni
on hieman syrjäseudulla koti ja siellä ei toimi muu kuin yhden operaattorin
laajakaista. Eikä sekään kunnolla.

Vierailija

Lainaus:

Meillä on Savonlinnan Puhelimen langaton yhteys( 1 mb/38€) eikä ole liian nopea.

Sarin antama linkki ei auennut joten en voi sitä kommentoida. Puhelinmyyjät
ovat tarjonneet nettitikkua 9€:n kuukausihintaan mutta kun entinen yhteys toimii
jotenkuten niin olen kieltäytynyt. Kaivoon hyppäämistä ei ole tullut harrastettua.
Kuinkas saabistin nettitikku-yhteys on toiminut? Oletko tyytyväinen?
Minulle käyttövarmuus on tärkeämpi kuin nopeus. Kaapeli olisi maksanut 4000€ ja
langaton yhteys on sen vuoksi ainoa järkevä vaihtoehto.

Hyvämieli! Onko koneesi vanha ja alkujaankin pienitehoinen?
Jos se on hidastunut käytön myötä niin nopeuden voi palauttaa. Tässä on joku linkki:
http://fi.norton.com/clubsymantec/library/article.jsp?aid=cs_restore_per...

t.metsänpoika

Kyllä mie piäsiäntösesti oun tyytyväine tähä mokkulan kekkulaan. Mitä nyt viimeaikona on alakana temppuilemaa. Välii iha harmiks asti. Van miusta tuntuu notta. seon tua tikun ketale hajoomasa. Oun kuulunna notta. neon melekose vikaherkkii kapistuksii nua tikut itessää. En ou vuan suana aikaseks käyä kyselemäsä takuihe perää. Van vielä mie joskus käyn.

T.suapisti

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Asun kivisessä kerrostalossa ja alkuun tuo mokkula toimi huonosti.
Oli tuolla koneen lähellä, melkein lattialla. Vanha pöytämalli.

- Mutta löysin sattumalta pitemmän jatkojohdon siihen ja nyt pelittää.
Mokkula on korkealla huoneessa ( lähes kahdessa metrissä ) - auttoi kummasti.
Yhteys nopeutui huomattavasti.

Pysyy mun ajatuksen juoksun tahdissa !

Tieten riippuu linkkiaseman sijainnistakin.... ?

Kuukkelim.
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kylläpä kannatti tähän https://kauppa.dna.fi/liikkuvalaajakaistajalaite/DNA_MOKKULA_E3131/LLKL_... mokkulaan/ liittymään vaihto. Nopeus lisääntyi n.kolmesta noin kahteentoista megaan kun liitin mokkulan usb-johdon päähän, ja etsin/löysin sille parhaan mahdollisen paikan,- joka oli läppärin takana. Kuukausimaksukin halpeni ensimmäiseltä vuodelta 6.95:een, jonka jälkeen 13.90.
Mokkulalle parasta paikkaa etsiessä käytin tätä http://www.nopeustesti.com/ testiä, jonka pitäisi olla puolueeton,- ei minkään operaattorin oma.
Mukavia vuoden viimeisiä päiviä kaikille!

ps. Tuo 12megaa, jopa ylikin on huippunopeus jonka olen mitannut,- vaihteluväli näyttäs kyllä olevan melko suuri, mutta jokatapauksessa nopeus entiseen lisääntyi huomattavasti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat