Makean himo

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Onko ketään toista,joka on aika-ajoin makeanhimon vallassa,eritoten suklaan?
Joka ainut syksy,kun ilma käy hämärämmäksi ja päivät lyhenee,silloin se iskee.
Keväällä ja kesällä en edes tiedosta suklaan olemassa-oloa,eikä sitä tee edes mieli.
Kaikki päätökset suklaan syömisen rajoittamisesta ovat heti pettäneet,kun vaan näenkin suklaata.
Paras on se,kun olin juuri työpaikan kahvipöydässä sanonut,että nyt se alkaa,en viikkoon katso
suklaaseen päinkään,kun työkaveri saapui lomalta ihanaa suklaarasiaa kantaen,niin minä olin se
ensimmäinen,joka siitä otin ja vielä kaksi palaa kerralla.Kun olimme marketissa tyttären kanssa,
niin jahkailin siinä suklaiden luona taas.Tyttäreni sanoi,että et ota niitä,jos otat,saat kävellä kotiin.
Jätin ottamatta,koska hänellä oli auton avaimet ja kotiin olisi ollut aikamoinen käveleminen.
Joulun-aika on pahin.Sen olen kuitenkin oppinut,että enää en osta niitä kotiin "varastoon",koska minä ne
kuitenkin syön.Kokonaan en aiokkaan suklaan syömistä lopettaa,siihen en pysty,mutta............
Painoni on kuitenkin ihan normaali,en ole ylipainoinen.
Toisaalta minä otan tämän huumorin kannalta,ei tämä nyt niin vakavaa ole,mutta tulee vaan ajatelleeksi,
miten riippuvainen sitä saattaa joihinkin aineisiin olla.Suklaa nyt ei ole aineena sieltä vaarallisemmasta päästä,jos ei
satu olemaan esim. diabeetikko,tai verisuonisairaus.
Marja Tyrniä lainatakseni; ei muuta,kuin suut makiaks

Kommentit (13)

Vierailija

Tumma suklaahan on todettu suorastaan terveydelle hyödylliseksi tuotteeksi!
Turha kantaa huonoa omaatuntoa muutaman suklaapalan syömisestä.
Mukilliseen kaakaota kermavaahtoa päälle;nam!

Sokeri on se epäterveellinen aines,
Onko teillä kokemuksia aineesta nimeltä stevia,jota jotkut käyttävät makeutukseen?
Makeutusaineena sitä ei Suomessa myydä.
Sveitsissä se on sallittu.Kasvista tehty tuote, ei keinotekoinen kemiallinen tuote siis.

Vierailija

Voi marjutti,nauti sinä vaan suklaasta hyvällä omalla tunnolla.
Se ei ole kuitenkaan nykyisistä "nautinto-aineista" pahimmasta päästä.
Eli tytöt: Suut Makiaks!

Vierailija

Kyllä, siis suut makiaks! Niin minäkin teen melkein joka päivä ja tummalla suklaalla. Pari palaa vastakkain suuhun ja kuppi kahvia.....hyvää. Mutta huomatkaa silloin ei tarvita kahville muuta, kuten esim. pullaa. Kaiken teen hyvillä mielin, pitäähän minunkin ne flavonoidit jostakin saada kun en nauti viinejä. En toki ole ylipainoinenkaan, koska pidän huolen liikunnasta. Olen toki joskus ollut melkein vuoden ilman suklaata, joten kyllä sitä ilmankin voi elää. Suklaa kun liukenee suusta hyvin on se inhimillinen makeinen, hampaita ajatellen. Olen myös kuullut että pieni makea jälkiruoka on jopa hyväksi. Jotenka minä nautin ja elän.

Vierailija

Mikäs sen parempaa kuin suklaa kaffeen kanssa. Tosin ylipainoisten ihmisten kannattaa pitää tuollainen herkuttelupävä korkeintaan kerran viikossa. Liikakilot, kun rasittavat niveliä ja edesauttavat diabeteksen ja verenpaineen esille tuloa.

Vierailija

Nyt kun joulu saapuu,niin ylenmäärin on taas suklaata tarjolla.
Vaikea siitä on kieltäytyä,kun joka paikassa tarjotaan.
Minäkin aion sillä herkutella,mutta kohtuudella,mikä se sitten lieneekin.
Toivottavasti tulee pysyttyä "kohtuudessa"

Vierailija

Minä en koskaan osta kotiin suklaata.Teen niin,kun olen esim. kauppareissulla,että ostan suklaapatukan ja syön sen joko autossa,tai kaupasta kotiin kävellessä.
Jos minä ostan makeita kotiin,ne tulee herkuteltua heti.
Makeata tekee usein mieli esim.ruoan jälkeen,otan silloin esim.kourallisen rusinoita tms.niilläkin lähtee makean himo.

Vierailija

Juuri noin, minäkään en uskalla ostaa kotiin karkkeja tai suklaata. Jos kaupungilla tulee ajatus ,että minun on käytävä siellä sun täällä "lupaan" itselleni pienen suklaapatukan siitä syystä että jaksaisin kotiin asti. Ihanaa itsensä pettämistä!! Minun karkin syönnillä ei ole mitään rajaa jos sitä on kotona. Pidän kyllä suurimpaan hätään kuivattuja ananaspaloja (sokeria niissäkin) purkissa tv:n lähellä. Ananaspaloja siitä syystä että niillä on nestettä poistava vaikutus. Taas jonkinlainen itsensä harhautus!!

Ei muuta kuin suut makiaksi, t. Brinna

Vierailija

Näin on marjat: ei kotiin suuria määriä suklaata eikä kahvileipiä minullekaan! Aina huijaan itseäni ja ostan "vierasvaraa", esim. saksalaiskaupasta ison rasian konvehteja (hinta 1,99!) Sitten, parin päivän päästä, ei minulla
enää olekaan tarjottavaa. Se saattaa auttaa, jos vien rasian hissillä alas ruokakellariin pohjimmaiseksi.
- Tuon suklaan kilohinta on edullisempi kuin jonkun patukan, joten järkeilen itselleni että kannattaa toki ostaa
edullisinta suklaata. - Mutta olen kuin vanhin poikani pienenä: yhtenä adventtina hän söi kaikki suklaat kalenterista ensimmäisenä päivänä.
Se on kuitenkin lohdullista tietää, että kohtuullinen suklaan (mieluiten tumman) syönti on terveellistä. Samoin kahvin
juonti - aaah!

Vierailija

Minäkin olen huomannut,että nyt syksyn tultua makeanhimo taas kasvaa.Liittyykö se jotenkin pimeään ja syksyyn,että kaipaa,tai suorastaan himoitsee makeita enemmin?
On melkeinpä pakko saada esim. ruoan jälkeen keksi,suklaa tai muuta makeaa.
Jäätelö on myös hyvää makeanhimoon.

Vierailija

Uskoisinpa, että tuo makean himo on enimmäkseen kuviteltua. Syksyllä tuskin on mitään vaikutusta siihen. Joka puolella vain hoetaan, että kaamokseen kuuluu makean himo, niin sitten pidetään asiaa faktana. Minä en ainakaan syö makeaa yhtään enempää pimeään aikaan. Tosin en ole muutenkaan perso makealle.

Vierailija

Minulla makean himon kohteena on lakritsi.Söisin sitä vaikka kuinka,mutta kun tuo verenpaine asettaa hieman rajaa sen nautiskeluun.Minäkään en voi ostaa sitä kotiin,niin kuin joku tuolla edellä kertoi,ettei voi suklaata ostaa kotiin,muuten sitä tulee ahmittua liikaa.
Aah,kun lakritsi on tuoretta ja takertuu melkein hampaisiin kiinni,niin silloin se on parhaimmillaan.Tosin lakritsin syönnin jälkeen pitää tarkistaa aina,ettei hampaat ole jääneet mustiksi.
On sillä myös laksatiivinenkin vaikutus.Matkustaessa ei sitä kannata kauheasti nautiskella,ettei tule yllätyksiä matkaan.

Vierailija

Lakritsi on "pannaan " julistettu meidänkin perheessä. Ei ole ostolupaa
taas pitkään aikaan, koska tuossa kesän aikana tuli "rivettyä" muutaman kerran.
Mutta sellaisen seikan huomasin että kun olo oli "nuutunut" kuumuuden takia niin
lakritsi jotenkin kohensi olotilaani. Lieneekö perustunut siihen sokeriin.
No matkaanlähtiessä ei kannata ottaa lakritsia "herkkutteluun", yllätyksellisyyden vuoksi.

Vierailija

Meidän perheessä minä olen se (perheen äiti),joka on suurin makeisten kuluttaja.Lapsille on selkeät rajat makeisten syöntiin,mutta minulla on piilossa suklaata ja makeisia.
Kaikkein paras piilo on,minua oikein naurattaa,ettei kukaan ole sitä hoksannut,on jauhokaapissa tyhjä kauraryynipaketti.Kukaan muu perheestä ei pidä kaurapuurosta,kuin minä,joten suklaani saa olla rauhassa siellä kauraryynipaketissa.
Kyllä minä ainakin huomaan syksyisin hämärän tullen,että makea maistuu enemmän.Liekö sitten kuvittelua vai mitä,mutta suklaata tulee ostettua useammin.
Välillä sitä on oikein erikseen kioskilta noudettava,jos on unohtunut kaupasta ostaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat